Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 23, 2013

Nachtje ER

Gisteravond kwam Saskia opeens lijkbleek en duizelig naar beneden.  Ze kon niet meer op haar benen staan en ik heb gauw de dokter gebeld.  Die raadde aan haar naar de EHBO van het ziekenhuis te brengen.

Rick reed zo snel mogelijk naar Fairfax Hospital wat gelukkig maar een minuut of tien rijden van ons huis is.  Daar kregen we een rolstoel om Saskia in te zetten.  Na haar ingecheckt te hebben en alle verzekeringsinformatie gegeven te hebben werden we naar een kamer gebracht.

Daar werd Saskia aan allerlei monitors gelegd, er werd bloed afgenomen en een EKG gemaakt.  Langzaam kwam de kleur weer terug en ging de duizeligheid weg.  De dokter kwam vertellen dat er niets gevonden was, maar dat ze haar toch tot vijf uur vanochtend wilden houden ter observatie.

Omdat Rick verkouden is en ook een drukke werkdag voor de boeg had, besloten we dat ik bij Saskia zou blijven en Rick thuis zou gaan slapen tot wij opgehaald konden worden.  We kregen een rustigere kamer met deur en ik kreeg een (heel kort, want kinder ER) bed naast dat van Saskia. 

Rick bracht nog wat toiletspullen en daarna deed ik het licht uit.  Saskia probeerde te slapen, maar ik heb daar zelfs geen poging toe gedaan.  Tot vier uur heb ik mijn Kindle gelezen.  Daarna ben ik gaan vragen hoe het ontslaan uit ziekenhuis om vijf uur in zijn werk zou gaan, want ik wilde zodra het kon naar huis.

Een paar minuten later kwam de nachtdokter binnen.  Zij vertelde dat we nu al naar huis konden, want alles duidde erop dat er gelukkig verder niets mis was met Saskia.  Rick haalde ons op en uitgeput rolden we om vijf uur onze bedden in. 

Het was me het nachtje wel, maar zoals altijd viel me weer op hoe ontzettend vriendelijk iedereen was.  Ik moest ook telkens eraan denken dat dit nu ook Katja's wereld is.  Weliswaar meer op de ambulance, maar ze is toch ook vaak in de ER (emergency room).

Om elf uur word ik wonder boven wonder toch uitgerust wakker.  Rick is al naar zijn werk, ik heb hem niet eens horen douchen!  Ik maak een paar gepocheerde eieren en wacht tot Saskia een uurtje later ook opstaat.

Gelukkig voelt ze zich helemaal goed, maar we hebben haar toch ziek gemeld op school.  Ik stel voor om samen ergens te gaan lunchen (of in Saskia's geval dus brunchen).  Saskia kiest daar Panera voor.  Het wordt een gezellige moeder-dochter lunch, die ik veel vaker zou willen doen!

Als ik Saskia vraag wat ze hierna wil doen is het antwoord, zoals van vrijwel elke tiener, natuurlijk: naar de mall.  Ik heb daar ook wel zin in, want ik zoek een lang vest zonder knopen, die op het moment erg in zijn hier. 

In Tysons Corner lopen we als eerste de Urban Outfitters binnen.  Op het moment is dit Saskia's favoriete kledingzaak en ze vindt er ook nu  weer een paar leuke dingen.  Ook vind ik er direct mijn vest!  Het heeft een beetje een Indiaans patroon in groen, zwart en wit.

Santa's plek in de mall (hij had pauze)

Verder heb ik nog gebreide maillots op mijn lijstje staan.  Meike, onze poes, heeft namelijk met haar nagels een paar gaten in de enige daarvan, die ik nu heb, gemaakt.  Bij Macy's blijkt dat maillots hier "sweater tights" worden genoemd.  Ik koop er een paar met patroon en een effen zwarte.
Saskia griezelt van deze barbecue!

Als laatste kunnen we het niet laten bij Bath and Body Works binnen te gaan.   Altijd een beetje gevaarlijk, want al die lekkere lotions, zeep en kaarsjes zijn zo leuk.  Met een tas vol geurtjes lopen we een half uurtje later weer naar buiten.


Blij met onze "buit" gaan we huiswaarts.  Men noemt winkelen hier vaak "retail therapy" en dat ging vandaag zeker op voor ons.  Saskia verkleedt zich meteen in haar nieuwe outfit, die erg leuk staat.  Zij heeft het verjaarsfeestje van Aoife vanavond.

Rick en ik hebben zin in "comfort food" en dan komt bij ons beiden meteen Pazzo Pomodoro bovendrijven.  Er zijn daar nog twee stoelen aan de gezellige bar en we doen ons tegoed aan een schaal met drie soorten prosciutto erop als voorafje.  Dat is veel te veel en we nemen ongeveer de helft mee naar huis om er dit weekend nog van te snoepen.

Als hoofdgerecht neem ik weer de door inkt van de inktvis zwartgemaakte pasta met gegrilde gamba's, knoflook en zongedroogde tomaten.  Erg lekker is het weer.  Rick heeft een van hun pizza's en ook hij smult.

Thuis kijken we nog even tv, maar we zijn beiden moe van de doorwaakte nacht en gaan al gauw naar boven.  Alleen kan ik opeens de slaap niet vatten.  Tot Flapjack lekker warm op me komt liggen, dan val ik ook eindelijk in slaap.

9 reacties:

jolanda zei

Dat is schrikken. Krijgt ze wel alle vitaminen ed. nu ze weer veganistisch eet? Ik neem aan dat ze de bloeddruk en glucose getest hebben.

Margreet zei

Schrikken dus! Blij dat het met een sisser af lijkt te lopen. Prettig weekend en lekker uitrusten!

naomi zei

Wat een gespook zo midden in de nacht. Vervelend maar gelukkig is alles goed. Ja en het blijft knap van medisch personeel om vriendelijk, rustig en begripvol te blijven. Veel vragen beantwoorden en geruststellen helpt altijd goed. (Ook ik vindt het soms moeilijk maar gelukkig heb jeje collega's).

Fijn dat je samen kon lunchen en even shoppen. Ik heb die vesten ook gezien, maar vindt het moeilijk dragen valt altijd open of hangt ergens in. Maar de indianen patronen waren/ zijn wel erg leuk.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Gelukkig is alles voor Saskia, en voor jou en Rick, goed afgelopen.Je schrikt je toch lam als je dochter zo naar benenden komt. En een lunch met haar en daarna shoppen is gunstig om alles van je af te zetten.
Ik had vandaag m'n schoonzus uit Nijmegen hier. Ook voor haar was dit een afleiding na alle gebeurtenissen van afgelopen maanden.
Nog een fijn weekend.
Groeten Wi

Anoniem zei

Inderdaad even schrikken, hopelijk alles goed.
Annemiek

Anja zei

Dat is schrikken, ik ben blij dat alles goed is afgelopen!!
Ze zijn echt super aardig op de ER, dat heb ik pas geleden zelf ook ervaren.

Anoniem zei

Erg genoeg voor Saskia dat ze ze zoveel hoofpijn heeft,zit te denken aan,heeft ze almagaan vullingen in haar tanden?
Het kan n oorzaak zijn dan,ergens is er n oorzaak,maarja waar zit het als men niks vind.
Heb met haar te doen.

Groetjes Joke

TOG zei

Wat een schrik en toch typisch dat dit soort dingen altijd 's avonds lijken te gebeuren.

Petra zei

@Jolanda - Ja, alles is getest, inclusief vitamine D e.d. Allemaal goed, ik denk stress.

@Margreet - Nou, zeg dat wel.

@Naomi - Knap, hoor, om altijd maar lief en vriendelijk te zijn!

@Wil - Hoe erg ik geschrokken ben merk ik eigenlijk pas verlaat. Op de vreemdste momenten werd ik opeens emotioneel dit weekend.

@Annemiek - Hopelijk, ja.

@Anja - Ja, Inova ziekenhuizen zijn echt goed.

@Joke - Nee, geen amalgaam vullingen.

@Tosca - Inderdaad, opvallend!