Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 11, 2013

Nog een "warme" dag voor de ijskou

Maandagochtend is altijd moeilijk en ook voor Saskia.  Om kwart voor zes staat zij aan mijn bed dat ze weer zo'n hoofdpijn heeft.  Het arme kind, Rick belt de school om te melden dat Saskia later zal komen. 

Ondanks dat het een federale vrije dag is wegens Veterans Day moet Rick werken en heeft Saskia dus ook school.   Rick is dus al vertrokken als ik opsta, maar heeft wel heel lief de koffie al gezet voor mij.  Ik lepel een yoghurtje naar binnen en wek dan Saskia, die zich wat beter voelt en naar school gaat.

Sharon wacht mij al op bij de sportschool.  Ik heb echter enorme last van mijn schouders.  Het voelt alsof er messen in steken.  Sharon geeft me oefeningen om die wat los te maken.  Na drie kwartier gewichten rolt zij ook een bal over mijn spieren, die inderdaad wegspringen, zo vast zit het allemaal.  Gelukkig komt Laura donderdag weer voor een massage!

Na nog een half uur cardio ga ik weer huiswaarts.  Bij Manhattan Bagel haal ik een dunne bagel met gerookte zalm en een beetje cream cheese.   De zon schijnt weer zo lekker dat ik hem voor het huis buiten opeet.

Cosmo heeft ook wel weer eens een wandeling verdiend, dus ik lijn hem aan.  Ik neem ook mijn fototoestel mee, want al rijdend door de buurt zag ik nog heel wat felle kleuren aan de bomen.  Eerst wilde ik naar Great Falls gaan, maar nu heb ik meer zin om de laatste kleuren nog even vast te leggen.

Vooral de Japanse "maples" zijn op het moment vlammend rood.  Het zijn meestal kleinere boompjes dan de "gewone" maples, maar zijn dus later op hun hoogtepunt.  Hoewel de bomen voor ons huis ook nu pas tegen hun hoogtepunt aanzitten.  Alsof ze in brand staan, zo mooi. 


Om zoveel mogelijk van de voorlopig laatste warme zonnestralen te kunnen genieten ga ik voor het huis zitten lezen.  Zodra de zon achter de huizen verdwijnt is het te koud en vannacht komt er koude lucht uit Canada en morgen zal het zeker tien graden kouder zijn.  Er worden zelfs sneeuwbuien voorspeld, brrr!!!
Weer een erg mooie zonsondergang vanavond

Rick komt thuis met Thais eten van Natta Thai en het menu van een pas geopend Vietnamees restaurant in Vienna, Viet Aroma.  Dat restaurant bezorgt ook tot onze vreugde, nou ja, vooral die van mij, want ik ben dol op Vietnamees eten. 

Foto's van vandaag staan hier.

4 reacties:

Anja zei

Prachtige foto’s heb je gemaakt, jammer dat het bijna gedaan is met die mooie kleuren. Sneeuwbuien...brrr, daar heb ik geen zin in!
Sterkte met je pijnlijke spieren!

Margreet zei

Mooi hoor! Bij ons is de natuur alweer grauw, hoewel het nog steeds redelijk warm is. Ik probeer daar ook zoveel mogelijk van te genieten. Ook hier was er werk en school en er was zelfs post tot mijn verbazing. Hopenlijk gaat het morgenvroeg wel goed met Saskia.

Sally zei

Arme Saskia en arme jij. Heb je extra last van je spieren ivm weersverandering die op komst is?

Petra zei

@Anja - Dank je wel

@Margreet - Saskia is een beetje mijn zorgenkind op het moment :(

@Sally - Ja, en er speelt ook wat stress mee