Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 20, 2013

Ricks verjaardag

Deze hele week heeft Rick het al beredruk op zijn werk en vandaag, zijn verjaardag, is niet anders.  Voor dag en dauw is hij al vertrokken en wilde vanochtend nog niets aan vieren doen.  Rick is geen ochtendmens en heeft altijd ook zijn cadeaus pas 's avonds willen openen.

Dat is gunstig voor mij, want een van zijn cadeautjes is nog niet aangekomen, al had dat gisteren moeten gebeuren.  Gelukkig zie ik op de site van UPS dat het voor het einde van de dag bezorgd zal worden.

Saskia voelt zich alweer niet lekker, hoofdpijn en keelpijn dit keer.  Ik meld haar wel laat, maar haal haar toch over op te staan en te kijken hoe ze zich dan voelt.  Al dat schoolverzuim brengt het risico van slechtere cijfers mee en dat kan ze nu niet hebben.  De colleges kijken vooral naar de cijfers van dit semester. Gelukkig voelt Saskia zich na haar ontbijt wel goed genoeg om naar school te gaan. 

Als Saskia vertrokken is doe ik gauw een uur op de elliptical.  Het is weer schitterend zonnig, maar koud weer.  Het is dat ik veel te doen heb, anders had ik Cosmo voor een lange wandeling de natuur in genomen.  Nu moet hij het met een groot rondje door de buurt doen.

Daarna rijd ik naar Tysons Corner.  Voor het geval mijn cadeautje toch niet op tijd aankomt ga ik bij de Microsoft Store kijken voor Rick.  Ik vind er een klein statiefje voor zijn telefoon om met de camera daarin te gebruiken en koop wat X-Box punten voor hem, die laatsten zijn altijd in trek.


Ook bij Brookstone kijk ik nog even rond, maar daar zie ik niets toepasselijks.  Wat ik wel zie is een rek met "Sand", potten met zand en een mini-zandbak.  Wat zullen we nou hebben?  Voor $40 (ieder $19,99) kun je zo'n zandbak en een pot zand kopen om er mini-zandkasteeltjes mee te maken.  Op zich best grappig, maar wat een prijzen!

Mijn maag rommelt inmiddels en ik besluit bij Seasons 52 te gaan lunchen.  Al hun gerechten zijn licht en gezond en ik bestel een flatbread met drie soorten paddestoelen, knoflook en spinazie.  Het smaakt me zeer goed.

Als laatste bij de mall haal ik de van tevoren bestelde zes cupcakes op van Crumbs.  Intussen heb ik een aantal bierzaken afgebeld om te kijken of ze Delirium Noel hebben.  Daar is Rick dol op en hij kon het tot nu toe nog nergens vinden.  Whole Foods heeft het inderdaad nog steeds niet, maar Total Wine and More wel.

Daarvan is er een niet ver van de mall in McLean.  Total Wine and More zaken zijn enorm, dus het duurt even voor ik het bier gevonden heb.  Blij met een lekkere verrassing na een drukke dag straks voor Rick ga ik huiswaarts.

Na alles voor vanavond klaargemaakt te hebben is het tijd voor mijn kapbeurt.  Die is weer hard nodig, mijn pony is veel te lang en hangt constant in mijn ogen.  Onder het genot van een glaasje wijn wacht ik tot de kleur, die Carmen heeft aangebracht, intrekt.  Daarna knipt Mona mijn haar en kan ik er weer een paar weken mee door.
Prachtige zonsondergangen op het moment

Rick komt na zijn lange dag thuis en ik overhandig hem zijn biertje.  Daar is hij blij verrast mee.  Na even ontspannen gaan we met zijn drieen naar Chef Geoff's.  Saskia zal terug rijden, zodat Rick zich tegoed kan doen aan een paar van hun Belgische biertjes.

Het wordt een gezellige en lekkere maaltijd.  We bestellen drankjes, voor Saskia thee, en toasten op Ricks gezondheid.  Rick en ik delen een voorafje van kleine crabcakes.  Voor mijn hoofdgerecht neem ik mosselen in wijnsaus, ook precies genoeg en lekker.  Rick heeft een lekkere biefstuk en Saskia een vegetarische risotto, die er ook goed uitziet.

Als "taart" hebben we natuurlijk thuis de cupcakes, maar ik heb bij het maken van de reservering verteld dat Rick jarig is.  De serveerster komt voor die gelegenheid met een bord met een brandend kaarsje en een doosje bonbons erop.  Erg leuk en een goed idee, want meestal wil de jarige geen extra dessert als er thuis nog taart wacht.

Voor die "taart", lees cupcakes, heb ik een vijf en een vier kaars gekocht.  Die steek ik aan en Saskia en ik zingen "Happy Birthday" voor Rick.  Saskia weerhoudt zich van een cupcake, ik neem een vijfde van die van mij (degene rechtsonderaan, koffie caramel, superlekker, maar veel te veel voor mij in een keer!). 

Dan is tijd voor de cadeautjes.  Saskia heeft een cocktailglas met speciale ijsblokjes voor Rick.  Ik een verzameling van wensen van hem.  Een soort mand met cadeautjes, maar dan een tas.  Ze vallen allemaal goed in de smaak.

Rick geniet van zijn cupcakes en nog een Delirium Noel, want het restaurant had helaas toch niet zoveel lekkere biertjes als hij had gehoopt.  We kijken de rest van de avond allerlei tv sitcoms waar Rick van houdt. Hoe kort ook, Rick heeft naar eigen zeggen van zijn verjaarsviering vanavond genoten.

9 reacties:

Anja zei

Misschien kort maar wel een heel gezellige verjaarsviering voor Rick! Fijn dat je zijn lievelings bier hebt gevonden.
Dat zand heb ik ook gezien, duur hoor voor een beetje zand.

Bente zei

Gefeliciteerd voor Rick!

Anoniem zei

Dat was toch een fijne verjaardag voor Rick en nu op naar de 55 in goede gezondheid.
Groeten van Hilde uit B.

jolanda zei

Rick, nog van harte!

Een zandbak... wat ze al niet verzinnen. Op tv heb je hier een Zandtovenaar en dat is wel mooi om te zien, staat vast ook op Youtube.

Ron zei

Van harte gefeliciteerd met Rick...Jullie hebben het leuk gevierd! En erg leuk voor hem dat je zijn lievelingsbier gevonden hebt, daar scoor je punten mee :-)

Anoniem zei

Nog van harte met Rick.... ook korte verjaardagen zijn leuk! En al Thanksgiving schiet ook al, gezellig weer de hele familie bij elkaar...

Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Proficiat! Zo te lezen heb je er veel aan gedaan om het een gezellige verjaardag te laten zijn.
Lian

Brin zei

Felicitaties aan de jarige!

Total Wine, ik ken die zaak. Inderdaad enorm groot, maar heel leuk om als we in Florida verblijven zo'n grote keuze Belgische biertjes te vinden :)

Petra zei

@Anja - Ja, heel duur. Als het goedkoper was zou het een leuk grappig cadeau zijn.

@Bente - Dank je

@Hilde - Ja, halverwege de 50 voor hem alweer volgend jaar.

@Jolanda - Die zandtovenaar ken ik inderdaad wel, erg mooi

@Ron - Ha ha, inderdaad!

@Evelyn - Ja, ik kijk er erg naar uit

@Lian - Ik hoop het, maar hij genoot geloof ik wel.

@Brin - Eigenlijk zou ik veel vaker naar Total Wine moeten, maar de wijn van Whole Foods is goed en heel goedkoop en dat is dichter bij