Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 27, 2013

Sneeuwbuien

Vannacht kon Saskia niet slapen en daardoor heb ik ook slecht geslapen.  Pas na enen viel ik in slaap en Saskia ook.  Zij moet vanochtend weer om zes uur op en ik was natuurlijk bang dat ze zich zou verslapen.  Ieder uur heb ik de klok beneden horen slaan tot het dan eindelijk zes uur was.  Inderdaad ging Saskia's licht niet aan en zij was mij dankbaar voor het wekken.

Nu kan ik dus eindelijk even goed slapen tot Rick opstaat en zich klaar maar voor zijn werk.  Zowel Rick als Saskia hebben vandaag een halve dag vanwege de Thanksgiving feestdag morgen.  Kai en ik eten samen ontbijt, ook weer erg gezellig.

Het duurt dan ook even voor ik mezelf ertoe kan zetten om te gaan sporten.  Het is weer ijskoud weer met regen en af en toe wat sneeuwvlokken.  Christine belt en we hebben elkaar zoveel te vertellen dat ik mijn tienduizend stappen allang heb tegen de tijd dat we elkaar een fijne Thanksgiving wensen en ophangen.

Inmiddels loopt het al tegen lunchtijd.  Kai en ik gaan vandaag bij de vrij nieuwe (althans in Tysons Corner) bakkerij Paul lunchen.  Ik waan me weer even in Parijs hier!  Als mijn lunch kan ik het niet laten hun sesambroodje met gerookte zalm te bestellen.  Kai neemt er een met salami en cornichons.  Ook neem ik een groot brioche brood met cranberries mee voor ons ontbijt morgen.

Het is een heel gezellig restaurant

Intussen is de regen overgegaan in natte sneeuw.  Wat ziet dat er dan meteen anders uit.  Het verkeer vandaag is verschrikkelijk dus het is maar goed dat het niet blijft liggen.  Met de harde wind is het wel ijskoud!  Een van de koudste Thanksgiving weken, die ik me kan herinneren.  De ski resorts in de omgeving gaan zelfs voor het eerst in 13 jaar in november al open.

Omdat Ricks traditionele Thanksgiving maal niet bepaald veganistisch is, heeft Saskia ook een aantal gerechten uitgekozen om te maken morgen.  Daar halen we de ingredienten en nog wat andere laatste spullen voor bij Whole Foods.  Daar is het een drukte van jewelste, maar er zijn meer dan genoeg kassa's open, dus uiteindelijk gaat het toch snel.
Bijna tien centimeter regen viel er voordat het sneeuw werd

Laura zou vanmiddag komen om Saskia en mij een massage te geven, maar zij belde vanochtend af vanwege een ernstige migraine.  Het is alsof mijn lichaam het weet (maar ik denk dat het met het weer en de slechte nacht te maken heeft) en ik heb steeds meer pijn.

Thuis besluit ik dan ook gewoon bij het warme vuur te blijven en alvast online wat Kerstinkopen te doen.  Ik kijk naar de finale van America's Next Top Model en via Uitzendinggemist naar Tussen Kunst en Kitsch.

Als avondeten laten we van Curry Mantra 3 bezorgen.  Heerlijk weer een Indiaas restaurant dat bezorgt in de buurt te hebben.  Het waait zo hard dat de stroom een paar keer uitvalt, maar gelukkig komt die ook vrijwel meteen weer aan.  Het is anders met de gashaard.  Die gaat plotseling helemaal uit en is met geen mogelijkheid weer aan te krijgen.

Zoals ieder jaar bakt Rick vanavond zijn "pumpkin pie"s.  Morgen komt Katja ook thuis en zullen we voor het eerst in maanden weer als gezin compleet zijn.  We zullen er ook tijdelijk twee dieren bijkrijgen, want behalve Zorro heeft Katja sinds een paar dagen ook Django, een hond, die zij tijdelijk heeft, maar wat ik zo hoor van haar zal dat gauw permanent worden.

11 reacties:

Anja zei

Fijne Thanksgiving, geniet van het samen zijn!

Margreet zei

Happy Thanksgiving! Hier ook iedereen bij elkaar!

Anoniem zei

Gezellige Thanksgiving met het compleet gezin, maak er een gezellig feest van.
Groeten van Hilde uit B.

Hester zei

Happy Thanksgiving! Wat fijn dat jullie weer gezellig met zijn allen zijn! Hester

Anoniem zei

Happy Thanksgiving ,
geniet maar fijn met je gezin.
Groetjes
Wil

jolanda zei

Fijne thanksgiving! Hebben broer en zus nog suggesties hoe Saskia en jullie de stress te lijf gaan?

Anoniem zei

Fijne thanksgiving, heel veel plezier met elkaar en alle dieren!
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Ik wens jou en je gezin een super gezellige en leuke Thanksgiving (en hopelijk gaat het weer aan de oostkust meevallen zodat iedereen het met zijn dierbaren kan vieren).

Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Happy Thanksgiving!
Gezellig is dat hè, een vol huis...
Lian

tineke zei

Gezellige thanksgiving toegewenst met het hele gezin en de sinterklaasviering er achteraan dit weekend.
Prestigieus dat Kai mag helpen met het opzetten van de ned. engelse duo lingo.
Ik verbaas me ook over de vroege kou bij jullie. Bij ons is het ruim boven 0; voelt zacht aan.
Ik heb de sintcadeau's biina allemaal en hou dit weekend een rijmsessie.

anti worm zei

Snow showers are a label used for a short-term reference to light to moderate snowfall, falling from extrinsic or cumuliform clouds.