Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 19, 2013

Verlate verjaardag Cosmo

Het is alweer schitterend zonnig met een staalblauwe, net als gisteren.  Alleen is er een groot verschil in temperatuur!  Gisterochtend kon ik Cosmo zonder jas uitlaten, vandaag moet er een winterjas aan, want het is maar een graad of vijf met een harde wind.

Saskia heeft helaas weer hoofdpijn en ik meld haar weer laat op school.  Het is dinsdag en dit is voor het eerst deze week dat ze weer last heeft.  Dat is vooruitgang en hopelijk hebben Laura's massages daar mee te maken.  Laura komt weer op donderdagmiddag, voorlopig houden we het even op wekelijkse massages.

Na mijn ontbijt ga ik naar boven om een uur interval op de elliptical te doen.  Met mijn smartphone en Kindle mee natuurlijk, lezend en het internet surfend is de enige manier waarop ik zo'n uur doorkom!

Voor vanmiddag heb ik een lijstje van boodschappen af te werken in Vienna en Cosmo mag mee.  Ik ben maar blij dat hij geen kalenders kent, want ik ben met al het gedoe vorige week zijn zevende verjaardag vrijdag, de 15e, straal vergeten!  Dat ga ik vandaag ruimschoots goedmaken.

Maar ik begin met een dunne bagel met tonijnsalade bij Manhattan Bagel voor mijn lunch.  Cosmo wacht geduldig in de van.  Hij vindt het altijd prachtig om mee te mogen en kijkt zijn ogen uit naar iedereen, die voorbij komt, inclusief andere honden.

De volgende stop is Walgreens.  Hier ga ik op zoek naar een leuke kaart voor Rick voor zijn verjaardag morgen.  Heel veel keuze is daar niet in, ik vind er maar twee, die niet zoetsappig met gedichtjes zijn.  Gelukkig is een daarvan wel heel erg leuk, dus die gaat mee.

Naast Walgreens ligt Petco en ik neem Cosmo mee naar binnen om zijn verjaarstraktaties uit te zoeken.   Dat doet Cosmo heel graag en heel zorgvuldig.  Alles moet besnuffeld worden.  Grappig is dat hij duidelijk voorkeuren laat blijken.


Zo koop ik een kleine bully stick en een organische snack, die ook goed voor de tanden is, nota bene in Nederland gemaakt.  Om te spelen gaat er een knaloranje piepende Kong bal mee naar huis.  Natuurlijk hoort er bij een verlate verjaardag ook een feestmaal en daar kies ik een lekker klinkend blikje voor.

In de auto doet Cosmo zich al te goed aan de organische snack.  Ik heb vanavond weer het Nederlandse clubje en ben aan de beurt voor een voorafje.  Ik heb besloten sushi mee te nemen en haal die bij Giant.  Ik kies drie verschillende soorten, met groentes, gerookte zalm en pittige tonijn. Hun sushi heb ik nog nooit op, dus ik ben benieuwd.

Gisteravond stelde mijn buurvrouw Chris op Facebook voor vanmiddag een stuk te gaan wandelen.  Natuurlijk was ik daar meteen voor te vinden en om vier uur bellen Cosmo en ik aan bij Chris en PJ, haar golden retriever van acht. 
Nog steeds een mooie boom voor ons huis
 
Cosmo en PJ kennen elkaar al, dus er wordt even snuffelend begroet en dan kunnen we op pad.  We lopen door Nottoway Park en het is ondanks de frisse wind lekker om buiten te lopen.  Chris heeft vier dochters van ongeveer de leeftijd van onze kinderen en we hebben ruimschoots gesprekonderwerpen over hen en andere dingen.

Na een uurtje zijn we, net voor zonsondergang, terug.  Dat was leuk, vinden we beiden en spreken af over twee weken weer te gaan.  Ook voor de honden is het natuurlijk heerlijk zo'n extra wandeling, het plezier straalde van hun lijven af.

Rick brengt mij met mijn bord vol sushi naar Karin en met haar rijd ik mee naar Monique.  Daar wordt het weer erg gezellig en vooral veel lekker eten!  Sushi en brie vooraf, een Marokkaanse stoofschotel met groene salade en quinoa salade en toe een heerlijke vruchtentaart van Pie Gourmet

Intussen spelen en knuffelen we ook met de tien weken oude Duitse herder pup van Monique.  Wat een schatje is dat!  Ik zou zo weer een puppy willen, maar ja, ook wel weer erg veel werk.

10 reacties:

Anoniem zei

Voor Rick een prettige verjaardag voor vandaag, maak er een fijne dag van want hij verwent jou ook regelmatig met reisjes e.a.
Zelfs Cosmo zijn 7de verjaardag wordt niet vergeten door jou.
Groeten van Hilde uit B.

Marion zei

Helemaal eens met Hilde hier boven, verwen hem maar goed! Have a great day!

Anoniem zei

Ik wens Rick een hele fijne verjaardag!
Op dit moment is de lucht hier ook blauw maar ze voorspellen natte sneeuw vandaag, jakkes.
Fijne dag.
Anja L.

Hester zei

Gefeliciteerd met Rick zijn verjaardag! Fijne dag

Groeten,
Hester

Marion2 zei

Wat grappig: Cosmo's verjaardag vieren. Maar gelijk heb je. Dat hij alweer 7 jaar is. Ik weet nog dat jullie hebben kregen, dus dat betekent dat ik al meer dan 7 jaar je blog lees.

Wat is jullie pleintje toch sfeervol. En die boom is werkelijk prachtig.

Gefeliciteerd met Ricks verjaardag. Fijne dag vandaag.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met Rick en maak er een gezellige dag van.
Groetjes Wil

Anja zei

Felicitaties voor Rick, maak er een fijne avond van!!
Prachtig die boom met de blauwe lucht erachter.

Anoniem zei

n Proficiat toegewenst voor Rick zijn verjaardag en n fijne dag.
Nog heel veel jaren in goede gezondheid!
Prachtig die boom voor jullie huis,daar blijf je naar kijken.

Groetjes Joke

chantal zei

Gefeliciteerd met Rick en nog met Cosmo :)

Petra zei

@Allemaal - Heel hartelijk bedankt voor de felicitaties! Ik heb ze laten lezen aan Rick, die het nog altijd prachtig vindt in het Nederlands gefeliciteerd te worden :)