Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 24, 2013

Vrieskou

Zaterdag

Duidelijk zijn we alle drie nog moe van de korte nacht gisteren.  We staan pas ver na tienen op.  Gauw eet ik ontbijt en ga dan boven een uur op de elliptical voor ik mezelf eruit kan kletsen.  Het vergt in het weekend altijd weer heel wat zelfdiscipline.  Om het wat anders te maken doe ik dit keer eens een variatie aan omhoog en naar beneden in plaats van een interval.

Saskia voelt zich gelukkig, behalve een lichte verkoudheid, weer goed.  Zij gaat met Laura naar de film "Catching Fire".  Die wil ik ook graag zien, maar Rick is er niet in geinteresseerd, dus misschien wordt dat een keer een doordeweeks uitje alleen. 

Rick en ik gaan lunch halen bij Baja Fresh.  Ik kies twee taco's met garnalen.  Niet voor niets adverteren ze ermee dat dit vers "fast food" is.  Het smaakt heel lekker en gezond en ze hebben vier verschillende soorten salsa en pico de gallo erbij.

Na het eten lopen we even de Safeway naast het restaurant binnen om de Thanksgiving kalkoen te kopen.  Die is bevroren en volgens Rick heeft hij wel tot donderdag nodig om te ontdooien.  Als ik zie dat Rick een gigantische 20 pond kalkoen kiest, verbaast me dat niets.  Rick vindt het altijd lekker om na Thanksgiving nog wekenlang kalkoensandwiches als lunch mee naar zijn werk te nemen. 

Buiten voor de Safeway staat zoals ieder jaar belringer van het Leger des Heils.  Vandaag staat er ook een groepje jongeren met Leger des Heils schorten aan muziek te maken.  Het klinkt erg vals, maar ze hebben er duidelijk plezier in en halen ook heel wat op voor het goede doel. 

Ieder jaar maak ik voor ons en andere familie een fotokalender.  Omdat Thanksgiving dit jaar laat valt, besluit ik daar nu vast aan te beginnen.  Het duurt de hele middag voor ik de juiste foto's heb gevonden en voor iedere maand een leuke collage heb gecreeerd, maar dan ben ik ook tevreden en bestel ze.

Inmiddels is het weer compleet omgeslagen.  Was het vanochtend nog veertien graden, nu is het tegen het vriespunt en er staat een ijskoude wind.  Nu de bladeren dan helemaal van de bomen zijn is een pluspuntje dat we mooie zonsondergangen kunnen zien vanuit onze cul de sac.  Vanavond is dat ook het geval en rillend ren ik naar buiten om een foto te nemen.


Voor het avondeten gaan we het nieuwe Indiase restaurant hier vlakbij te gaan proberen.  Curry Mantra 3 heet zo, omdat het het derde Curry Mantra restaurant is.  De andere twee zijn in buurplaatsjes.  We hebben al eerder van hun menu laten bezorgen, maar het restaurant zelf nog niet bezocht.

Het blijkt een klein, maar heel gezellig restaurant te zijn.  Het heeft echt een Indiase atmosfeer en er eten ook een aantal mensen uit dat land.  Dat is altijd een goed teken.  We bestellen een heerlijk voorafje met spinazie, yoghurt, druiven en rozijnen. 

Ook mijn zalm tikka is erg smakelijk, maar volgende bestel ik mijn gewoonlijke saag paneer (spinazie met Indiase kaas) weer.  Rick probeert eens geit en die smaakt wel goed, maar hij moet botjes kluiven en dat is niets voor hem.  De volgende keer gaan we dus beiden weer voor onze favorieten, maar dit restaurant gaat op het lijstje van Indiase favorieten.

Zondag

Door de harde wind gaat onze verwarming weer telkens uit dus het is berekoud als we vanochtend beneden komen.  Wat Rick ook probeert, de verwarming blijft niet aan.  Gelukkig hebben we de gashaard, maar de monteur, die dacht dit probleem vorig jaar opgelost te hebben, moet duidelijk weer komen.

Het vriest flink en met de wind voelt het buiten als -15!  En dat voor november, ik hoop niet dat dit een voorbode van hoe koud de winter gaat worden is.  In Vienna is de Turkey Trot vanochtend gehouden en het is een drukte van jewelste bij Starbucks met families, die een warm drankje komen halen om op te warmen.

Mijn Americano vraag ik weer met pepermuntsiroop.  Rick neemt ook een sandwich van Starbucks, maar ik duik Panera in voor hun breakfast power sandwich.  Het verwarmt ons allemaal goed in ieder geval.

Het is werkelijk veel te koud voor mij om buiten te zijn, helaas voor Cosmo.  Ik laat aan Rick zijn wandelingen over en die zijn begrijpelijk, want Rick is verkouden, ook niet lang.  Voor mijn beweging doe ik een half uur interval boven op de elliptical.  Wat is het toch ideaal om dat ding te hebben!

Rick vertrekt naar de mall om een Sinterklaascadeautje en nieuwe shirts te kopen.  Met dit weer is de mall verschrikkelijk druk, maar dat vindt Rick volgens mij wel leuk.  Hij zegt dat hij dan in de Kerststemming komt.  Ik erger me dan alleen aan slenterende mensen dus blijf lekker thuis.

Op zo'n koude dag heb ik enorme zin in mosterdsoep en laat ik daar nou nog een pak van hebben.  Een lekkere bak soep en een paar mandarijntjes zijn een prima lunch.  Terwijl ik zit te eten zie ik dat er een gat in het kruis van een van mijn favoriete sportbroeken zit.  

Vorige week heb ik een nieuwe broek bij Target gekocht, die heerlijk zat gisteren.  Ik besluit daar nog een paar van te gaan halen.  Tenslotte loop ik de helft van het gros van de dagen in een sportbroek en is het geen wonder dat ze na een paar jaar versleten zijn. 

Om bij Target te komen hoef ik gelukkig geen moment de ijskoude wind in, gevoelstemperatuur vandaag is -10!  Ik stap in onze garage de van in, stoelverwarming aan en vlakbij de ingang van Target parkeer ik in de overdekt garage bij de winkel.  Op zulke dagen zijn die gemakken ideaal.

In de winkel is het flink druk, maar de rij bij de kassa gaat snel.  Nu Target zo dichtbij is valt het me op dat ik makkelijker met een paar dingen vertrek, dan vroeger.  Toen was het een uitdaging om zonder meer dan $100 te besteden de winkel te verlaten. 

Dat gevoel van "nu kopen want ik kom hier bijna nooit" is er niet meer.  Dat heb ik nu nog alleen maar met IKEA, een bezoek aan die winkel is ook weer eens "hard nodig", maar dat zal wel volgend jaar worden.

Winterweekends zijn niet compleet zonder een bezoekje aan de bioscoop.  Rick vindt dat we Free Birds moeten gaan kijken, want die is alleen leuk voor Thanksgiving.  Het gaat over een paar kalkoenen, die de eerste Thanksgiving in 1621 zo weten te draaien dat er pizza uit de toekomst wordt gegeten. 

Een heel leuk verhaal met goede en lieve animatie, kinderen zowel als volwassenen genoten er duidelijk van en Rick en ik ook, kinderlijke zielen dat wij nog steeds zijn. Ik vind bovendien, als niet-kalkoenliefhebster het idee om pizza te eten voor Thanksgiving helemaal goed.  Rick lacht me echter uit als ik dat voorstel. Ach, nou ja, het was het proberen waard.

Geinspireerd door al die pizza in de film bestellen we vanavond voor ons avondeten wel makkelijk van Zpizza.  Morgen gaan we de Thanksgiving week alweer in.  Ik zie er enorm naar uit weer met zijn vijven te zijn over een paar dagen!
Zo diep hoop ik vannacht ook te slapen

4 reacties:

Anoniem zei

Heel herkenbaar, sinds de Ikea hier op 10 minuten fietsen zit loop ik hier alleen naar buiten met de dingen die ik nodig had.
Groetjes Anja L.

Marion zei

Logisch dat je nu helemaal uitkijkt naar het feest met allevijf. Ook heerlijk voor Saskia dat Katja en Kai erbij zijn.

Toen je schreef over het winkelen op zaterdag vroeg ik me ineens af hoe het zat met de "angels". Vroeger haalde je altijd een angel uit een boom en verzorgde dan voor een jongen of een meisje een kerstverrassingspakket. Ik vond dat altijd een geweldig initiatief van het Leger des Heils, zou dat hier ook wel willen. Is dat er nog en doen jullie er nog aan mee?

Theo en ik waren het afgelopen weekend in Amersfoort, moest wel aan je denken. Amersfoort is zó verschrikkelijk groot geworden, onherkenbaar gewoon. Zelfs in vergelijking met een 5 jaar geleden, toen we er ook waren, was het weer flink veranderd in het centrum. Overigens zijn de verbouwingen in het centrum heel mooi gedaan, voor de Koppelpoort is het erg mooi geworden bij voorbeeld. Op de Berg, waar vroeger mijn school stond en onze tandarts woonde was er overigens weinig veranderd, gelukkig!

Anoniem zei

Dat was schrikken met Saskia op de ER, maar gelukkig dat ze niets hebben kunnen vinden en dat het weer beter gaat en jullie toch een leuk weekend hebben gehad.
Bijna Thanksgiving :-)
Groetjes, Evelyn

Petra zei

@Anja - Ja, grappig is dat he, het verboden brood of zo ;)

@Marion - Vorig jaar had de mall geen angel tree en heb ik Toys for Tots gedaan. Ik wil altijd iets doen (en we geven ook aan verschillende organisaties), maar die engeltjes waren leuker dan Toys for Tots want dat heb je een naam en leeftijd.
Vorig jaar was ik ook een middag in Amersfoort en inderdaad, erg veranderd

@Evelyn - Ja, opluchting dat het verder goed ging met Saskia