Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 02, 2014

De Hobbit

Oh, wat vind ik het moeilijk om op te staan op het moment!  Het is zo koud!!!  Ik ben allang wakker, maar blijf nog liggen tot na Rick om kwart over negen opstaat.  Maar morgen moet ik er een stuk eerder uit, dus rillend sta ik dan toch maar op.  Gek genoeg vind ik het wel heerlijk in een koude kamer te slapen.

Rick heeft de koffie al klaarstaan en ik maak een paar warme wafels als ontbijt.  Dan doe ik een tabata training (acht keer 20 seconden met 10 seconden rust tussendoor) bovenlichaamoefeningen met gewichten.  Daarna nog drie kwartier interval op de elliptical en dat is het weer voor vandaag.

Saskia heeft vanmiddag bijles bij een gepensioneerde lerares om haar studieschema te helpen indelen.  Doordat ze zo achter is, is het allemaal overweldigend en Liz, de lerares, zei het allemaal in goede banen te kunnen leiden.  Inderdaad is Saskia zeer tevreden over de twee uur, die ze met haar door heeft gebracht.

Na een lunch van overgebleven hapjes en salades (de laatste wat mij betreft, want de lekkerste dingen zijn op) gaan we naar de mall.  Daar kopen we kaartjes voor de IMAX 3D voorstelling van The Hobbit

Het is lang niet zo druk in de mall als het geweest is en ook het theater heeft nog meer dan genoeg keuze aan zitplaatsen.  Rick haalt wat versnaperingen en dan beginnen de voorfilms.  Het valt me op dat er daar steeds meer van zijn, het duurt bijna een half uur voor de hoofdfilm begint.

En wat een film is dat!  We zitten op de punt van onze stoel van spanning!  Ik vond the Hobbit als boek leuker (en nog te behappen) dan de Lord of the Rings en met de film vind ik dat weer.  En dan is het opeens afgelopen, terwijl we zo graag willen weten hoe het verder gaat! 

Daar zullen we ongeveer een jaar op moeten wachten, helaas.  Rick wist niet dat dit boek ook als een trilogie verfilmd wordt en is helemaal teleurgesteld.  In ieder geval was het meer dan 2,5 uur volop genieten. 

Het Swatch horloge dat Rick me voor Kerst gaf stopt de hele tijd.  Wij hopen dat het aan de batterij ligt en laten die bij de Swatch winkel vervangen.  Als dat niet het euvel is zal Rick hem naar Amazon.com moeten terugsturen.  Bij het schrijven van dit blog loopt het gelukkig nog dus het lijkt erop dat het de batterij was.

Als we terug naar de auto lopen blijkt het te sneeuwen.  Er komt vannacht een zwaar koufront over en morgen zullen we wakker worden met een gevoelstemperatuur van -18 graden met keiharde wind. Ik heb mijn skikleding al tevoorschijn gehaald, want ik heb morgenochtend een rondleiding.  Ik kan alleen maar hopen dat mijn gezelschap warm genoege kleding mee heeft!

Voor we het weten ligt er een paar centimeter.  Saskia's tweede bijleslerares (voor AP environmental science) arriveert en gaat een uurtje later wat angstig weer op weg, want op de weg ligt inmiddels ook een laagje.  Zij is net uit Honolulu, Hawaii, hierheen verhuisd en heeft in haar leven nog nauwelijks sneeuw gezien laat staan er doorheen gereden.


Wij zullen niet zoveel krijgen als bij mijn zus in Massachusetts, bijvoorbeeld, waar ze een halve meter verwachten.  Wij krijgen een paar centimeters volgens het verhaal, maar de flinke kou, die zal volgen is heel ongewoon voor ons.  Het hele noorden van de VS en een groot deel van Canada (bij mijn broer in Ottawa is het -25) heeft te maken met extreem koude temperaturen

Wij bestellen makkelijk Zpizza voor het avondeten, terwijl het er buiten steeds mooier uit begint te zien.  Kai neemt Cosmo na het eten mee voor een lange wandeling en Cosmo vindt het natuurlijk geweldig.  Ik blijf liever nog even binnen, morgen zal ik het nog koud genoeg krijgen.

Saskia en Lawrence hebben besloten dat ze, ondanks de extreem lage temperaturen, morgen in Pennsylvania willen gaan skien.  Klein probleempje, Saskia heeft absoluut geen skikleding.  Aangezien Rick hoopt dit seizoen vaker te gaan neemt hij haar mee naar REI.  Met gevoelstemperaturen van -18 of kouder heeft ze flink warme kleding nodig!
Hopelijk ligt er in Washington morgen ook sneeuw
 

9 reacties:

Anja zei

Fijn dat Saskia zo tevreden is over Liz.
Sterkte met de kou morgen, kleed je inderdaad maar warm aan. Ziet er wel mooi uit nu buiten maar morgen mag het wat mij betreft weg zijn.

Becs zei

Ik vind een koude kamer ook heel fijn om in te slapen. Alleen maakt dat het opstaan wel moeilijk. Succes morgen

Anoniem zei

Succes met de koude rondleiding vandaag, maar Washington zal er betoverend uitzien met het witte laagje sneeuw, hopelijk niet teveel sneeuw!
Heeft Saskia het bijgelegd met haar vriendje Lawrence en zet ze zo het nieuwe jaar vredevol in?
Groeten van Hilde uit B. en geniet van jouw rondleiding en ik zie al uit naar de foto's van het witte Washington.

Anoniem zei

Slapen in een koude kamer is heerlijk maar het opstaan is verschrikkelijk!
Heel veel sterkte straks!
Groetjes AnjaL.

Marion2 zei

Mijn hemel, wat een kou ineens bij jullie! De sneeuw ziet er wel sfeervol uit. De extreme koude in de VS was hier al op het nieuws, kun je nagaan. Ik hoop dat de rondleiding vandaag nog wel te doen is.

Wat fijn, alle ondersteuning voor Saskia. Zo zou het toch zeker allemaal goed moeten komen.

Sandrah zei

Met de sneeuw ziet het er allemaal wel erg sprookjesachtig uit, maar die kou... Brrr...

Succes met de rondleiding vandaag!

Sandra

Anoniem zei

Jakkes jakkes,
Wat een narigheid. Het ziet er van binnen uit altijd prachtig uit, maar owww als je buiten komt.
Veel sterkte de komende dagen.
Groet, Bea

naomi zei

Wat een kou en het was ook al op het nieuwd hier en dan vooral NY en hun nieuwe burgermeester. Hier is het nog steeds te warm met dubbele cijfers. Een beetje echt winter weer zou ik wel leuk vinden maar niet zo extreem.

Het is toch weer aan tussen Saskia en Lawrence en skieen in pensylvanie is dat niet ver rijden?

Liefs naomi

Petra zei

@Anja - Volgens mij was het onmogelijk iets te dragen waardoor het helemaal niet koud was!

@Becs - Ik denk dat ik maar weer mijn warme ochtendjas naast mijn bed ga leggen.

@Anja - Dank je, het was leuk, maar ook echt afzien

@Hilde - Ja, Saskia en Lawrence zijn weer bij elkaar. Het is een leuke jongen, maar wij hopen maar dat het nu goed blijft gaan.

@Marion - Dit was werkelijk de koudste rondleiding ooit. Rick merkte op dat ik het van de zomer meer dan vijftig graden warmer had! Ik heb dat toch liever.

@Sandra - Ja, mooi is het zeker

@Bea - Dank je, ik ga het morgen weer nodig hebben!

@Naomi - Ja, ze zijn weer samen, volgens mij nooit meer dan een paar dagen uit elkaar geweest. Dat skigebied is iets meer dan een uur rijden, dus dat valt wel mee