Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 24, 2014

Een koud, maar desondanks productief dagje

Rick staat al vroeg op, maar ik draai me nog tien keer om voor ik uit mijn warme bed kom.  Dan verbaast me de lage temperatuur in onze kamer ook niks, want Rick heeft gisteravond om onverklaarbare redenen het raam geopend en vergeten het te sluiten.  Serieus?  Het is nog -13 als ik om negen uur opsta!

Als ik beneden kom is de technicien al hard bezig onze gashaard te repareren. Rick en ik zijn helemaal blij als hij vermeldt dat er een onderdeel kapot is en hij dat kan maken! Hoera, weer een gezellige haard met dit bitterkoude weer.  Inderdaad doet alles het een uurtje later weer perfect.

Rick zorgt er intussen voor dat Kai's naam in zijn paspoort wordt gecorrigeerd.  Om de een of andere reden denkt men dat "Tristan" als "Tristen" wordt gespeld, zucht!  Nu moeten wij dus extra betalen om de fout van een administratief medewerker recht te zetten.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik houd de haard meteen aan.  Saskia heeft eigenlijk school, maar voelt zich nog helemaal niet lekker.  Er is vandaag niets belangrijks gaande, dus ik meld haar weer eens ziek.  Dit zal ik volgend jaar toch echt niet missen!

Na mijn ontbijt van wafels en vers fruit moet ik van mezelf naar boven om te sporten, een uur interval.  Ik ben blij dat we de elliptical hebben, zodat ik niet naar de sportschool hoef.  Aan de andere kant is er dan ook niets sociaals te aan.  Gelukkig is mijn boek weer spannend en het uur gaat snel.

Intussen krijgen we bericht van het schooldistrict dat een heel aantal schoolbussen door de kou niet op tijd of zelfs  helemaal niet zullen komen.  Ouders wordt aangeraden hun kinderen niet te lang buiten te laten wachten.  Ik vraag me dan af hoeveel mensen dat bericht al op de bussen wachtend ontvangen.  Ten noorden van ons zijn er verwarmingen voor de bussen en garages, maar hier zijn deze koude temperaturen zo ongewoon dat daar geen budget voor is.

Gelukkig hoef ik me er verder geen zorgen om te maken en volgend jaar al helemaal niet meer, vreemde gedachte na zoveel jaren.  Ik ga Vienna in voor wat boodschappen en neem Cosmo mee in de van.  Hij krijgt zo ook eens wat anders dan ons huis en de tuin te zien.  Ik moet wel lachen hoe intens hij alles door de autoruit bekijkt.  Bij iedere hond waar we langsrijden blaft hij enthousiast.

Bij Manhattan Bagel haal ik een dunne bagel met ei, kaas, asperges en champignons voor mijn lunch.  Daarna rijd ik door naar Whole Foods.  Saskia heeft toch besloten vegetarisch weer een kans te geven en wil graag Fage yoghurt daarvoor.  Ik heb zelf ook een paar dingen, die ik hier wil kopen.

Het is druk en ik moet even wachten op een parkeerplaats.  Ik neem mijn enorme Duitse boodschappentas mee en laat Cosmo achter in de auto.  Dat vindt hij helemaal prima en vandaag hoef ik niet eens een raam op een kier te zetten, het beetje water dat ik in Cosmo's bakje heb gegoten is ondanks de verwarming bevroren!  Het is dan ook nog steeds -10.

Als ik naar de supermarkt loop bedenk ik me dat ik mijn handschoenen in de auto ben vergeten.  Zin om terug te lopen heb ik niet, maar ook bij Whole Foods binnen is het koud en ik raap gauw alles wat ik nodig heb bij elkaar en mijn handen zijn ijskoud! Zodra ik terug in de auto ben gaan die handschoenen weer aan.  Mijn hemel, wat is het pijnlijk ijzig koud overal!!!

Gisteren dacht ik aan mijn zilveren bedelketting uit mijn kindertijd.  Nu bedeltjes weer zo in zijn lijkt het me leuk die weer te gaan dragen.  Alleen is het zilver wel heel erg zwart en dof geworden.  Ik besluit het te gaan poetsen en dan ook maar meteen de rest van het zilver hier in huis.


We hebben een verzilverde theeset, die helemaal zwart is.  Ook de onder anderen antieke theelepeltjes van mijn oma zijn gewoon zwart en glanzen niet meer.  We hebben een tijdje geleden Hagerty Silver Foam gekocht en dat werkt perfect!  Een uurtje later glanst alles weer als nieuw, inclusief mijn ketting.
Ook hier nostalgie: de molen theelepeltjes van mijn oma

Met Rick en Saskia bespreek ik onze plannen voor Saskia's laatste Paasvakantie.  Saskia wil graag naar Cancun.  Het blijkt dat we met Ricks punten zes nachten gratis in het Westin daar kunnen logeren (allemaal opgespaard voor het Westin hotel in Aruba, maar dat is nu verkocht aan RIU).  Makkelijke beslissing, dus ik boek via Expedia ook de vluchten en auto.

Daarna doe ik mijn dagelijkse Lumosity spelletjes, heel moeilijk zijn die!  Ik raad het een ieder aan.  Ook doe ik nog een Portugese les, ook deze taal heeft de beleefde "u" en de meer ontspannen "jij".  Wat dat betreft is het Engels echt wel een makkelijke taal.
IJspegels naast ons huis

Kai komt dit weekend thuis om mij gezelschap te houden, want Rick gaat morgen op reis.  We gaan kijken of we bij Matchbox kunnen eten.  Daar hebben ze echter geen stroom en zullen niet voor acht uur openen.  Wat een verlies voor een restaurant op vrijdagavond!

Wij lopen dan maar door naar Sea Pearl. Gelukkig zijn hier genoeg restaurants om van te kiezen.  Zelfs die vijftig meter lopen zijn zo koud dat ik de laatste paar meters echt ren!  Onvoorstelbaar, ik haat het.

Het is zo fijn Kai weer hier te hebben en we hebben ook heel wat te bespreken.  Dit is zijn laatste semester voor zijn graduation en we leren nu ook samen Portugees.  Ik moet zeggen dat ik het leren van nog een taal toch ook een hobby vind.  Ik zal er niet vloeiend in worden, maar hoop tenminste wat te verstaan en vooral veel geschreven te begrijpen.

Het eten is weer heerlijk.  Ik heb een sashimi salade als voorafje met heel veel lekkere vis en als "hoofdgerecht" het voorgerecht van gegrilde inktvis.  Dat laatste is absoluut genoeg als hoofdgerecht en erg lekker.

Terug naar de auto lopen is weer letterlijk pijnlijk koud!  Thuis gaat de haard dan ook meteen aan.  De katten vinden dat ook heerlijk.  We ontspannen lekker voor de tv en gaan weer een winters weekend tegemoet.

9 reacties:

Nina zei

Zilver poetsen is enorm dankbaar werk....en toch een rotklus! Ben je daarvoor lekker dicht bij de haard gaan zitten, net als de katten? (geweldige foto)
Wat gezellig dat Kai over de vloer is...en gesmuld van de inktvis!
Er gaat een hoop veranderen voor jullie volgend jaar - hoe staat het met de Ruslandplannen van Kai?
Ik hoop dat het nog wat uit te houden is in de kou, sterkte ermee!!

Anja zei

Fijn dat de haard weer gemaakt is, zo te zien zijn de katten er ook blij mee. Gezellig dat Kai thuis is en beterschap voor Saskia. Fijn weekend!

Anoniem zei

Zo zie je maar als je vraagt om een reactie te plaatsen dat jouw bloglezers toch graag reageren op jouw vraag.
Maar een reactie plaatsen vraagt toch heel wat minder moeite dan een blog schrijven, dus proficiat hiervoor Petra en blijf vooral verder bloggen want jij bent voor mij 's morgens, nà mijn ontbijt, de eerste stap naar de buitenwereld toe, en schijnbaar ook voor veel andere mensen.
Een fijn weekend samen met Kai en Saskia.
Groeten van Hilde uit B.

naomi zei

Zo ook ik lees natuurlijk nog steeds mee, maar had het afgelopen dagen te druk met reageren. 3 daagse bijscholing in Amsterdam over urologie, zeer nuttig geweest. Maar wel reistijden van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met tram en trein. Dus ik las je de afgelopen ochtenden in de tram richting station.

Wat leuk dat zilver poetsen en ziet er weer mooi uit. Lekker dat de haard het weer doet en de poezen genieten er meteen van.

Wat leuk dat je weer een reisje in het vooruitzicht hebt en wel Mexico/ Cancun. Is het dan geen spring break meer daar heb ik echt crazy beelden van gezien. Pasen is wel laat dit jaar hoor. Ik ben ooit in Playa del Carmen geweest. Best mooi land en mooie cultuur. Als je naar een maya tempel wilt in van Coba heel mooi midden in het oerwoud heel groot en uitgestrekt en Tulum is ook ooi iets compacter maar ligt aan zee.

Geniet van je weekend met Kai.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Je zilver ziet er weer stralend uit.
Rick maakt een lange reis, fijn dat Kai er dan het weekend is.
Ik zie bij het weer dat het nog niet verbeterd.
Nogmaals sterkte, Bea

Antonia zei

Ik heb ook nog ergens zo"n lepetje met een molentje. Grappig.
Ik ben ook helemaal klaar met deze kou.. kou ala maar dit is vreselijk..vooral als je op het werk dingen buiten moet doen.. je kan gewoon niet warm worden..

Gr petra

Petra zei

@Nina - Ja, twee graduations dit jaar, nooit saai hier. Kai weet nog niets over Rusland of Oekraine en ik hoop met alles dat daar gaande is dat hij tenminste niet naar de Oekraine zal gaan!

@Anja - Jullie ook, het lijkt wel zomer zo net bij het vriespunt, ha ha

@Hilde - Ik vind het echt bijzonder dat zoveel mensen mijn schrijfsels regelmatig lezen. Doet me echt wel een beetje blozen :).

@Naomi - Wat een goede tip, Coba! We zijn naar Chichen Itza geweest, dat was super, maar Tulum wil ik ook zeker nog zien. Als Rick en Saskia er niet heen willen neem ik de huurauto wel zelf ;)

@Bea - Ja, zo in de winter vind ik die hele week wel moeilijk.

@Petra - Zeker! Ik heb met mijn rondleidingen echt hernieuwd respect voor mensen, die hun baan buiten moeten uitvoeren gekregen!

Anoniem zei

Super spul dat Hagerty Silver Foam,ik gebruik het al jaren.Eens
per jaar moet toch al dat bestek gepoetst worden en daardoor is het al bijna 50 jaar mooi gebleven.
Had vroeger een armbandje bestaande uit zilveren dubbeltjes met de afbeelding van Koningin Wilhelmina erop.Zoek geraakt en nooit meer terug gevonden.Eeuwig zonde.
Kan me voorstellen dat je Kai niet graag naar Oekraine ziet vertrekken gezien de huidige situatie.
Vanavond begint er een reisreportage over Rusland; de bergen achter Sotsji, verkenning
in de Kaukasus. Gezien de vorige reisprogamma's van Jelle Brandt Corstius zal deze serie zeker de moeite waard zijn.
OOk jij en Kai zullen dit beslist willen zien ,dus kijken maar.
Groetjes Wil

Irene zei

Een heel simpele en makkelijke truc om kleine zilveren objecten weer stralend te krijgen, is de volgende.
Neem een glazen of stenen schaal(tje), leg daar een velletje aluminium folie in, schepje zout erop en dan afvullen met kokend water. Zoveel water dat het object helemaal onder water staat.
Het zout gaat o.i.v. het kokend water een reactie aan met het alu folie, met als gevolg stralende (bijvoorbeeld) sieraden.
Ik heb oorbellen in de vorm van een Celtic Knot, veel randjes en reliëf dus, op deze manier worden ze zonder veel moeite weer stralend!