Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 27, 2014

Gezellig dagje met vriendinnen

Om acht uur ga ik Saskia even wekken, die gezegd heeft om die tijd op te moeten staan.  Aangezien zij zich de afgelopen paar weken een aantal keren verslapen heeft, omdat haar telefoonwekker niet afging, wil ik er zeker van zijn dat ze deze belangrijke laatste week van het kwartaal op tijd opstaat.

Een kwartier later roep ik haar nog eens, want ik hoor maar niets.  Met wat gemor staat Saskia op en Kai en ik volgen niet veel later.  We eten samen ontbijt en dan vertrekt Saskia naar school en Kai laadt zijn auto weer in om terug naar Richmond te gaan.

Tegelijkertijd als Kai wegrijd ga ik naar de sportschool.  Ik heb besloten vandaag een half uur cardio voor mijn personal training te doen, want erna heb ik er geen tijd voor vandaag.  Ik ben zoals bijna iedere week weer blij met de personal training op maandagochtend.  Zo is het toch een stuk makkelijker dan als ik mezelf moet motiveren gewichten te doen en Sharon en ik hebben altijd genoeg te bekletsen.

Thuis spring ik gauw onder de douche en twijfel even wat ik aan zal trekken.  Het is vanochtend gewoon ronduit warm met een graad of 11, maar vanmiddag zullen de temperaturen weer naar onder het vriespunt kelderen. Ik doe dus toch maar weer winterse kledij aan, zucht!

Lia heeft heel lief Anja en mij voor de lunch bij haar thuis uitgenodigd.  Onderweg stop ik nog even bij Safeway voor een bosje tulpen om mee te brengen.  Als ik deur van de van opendoe word die zo door de wind uit mijn hand gerukt.  Ik word letterlijk de Safeway ingeblazen, zo hard waait het! Het koufront is duidelijk aangekomen.

Lia woont een kwartiertje rijden bij mij vandaan en ik vind haar huis met behulp van de GPS zonder problemen.  We gaan meteen aan tafel en er is eerst een heerlijke broccoli soep met zalmsnippers.  Daar lusten we zelfs wel een tweede portie van!

Daarna is er een heel lekkere salade, broodje met artisjok en spinazie en nog veel meer lekkers.  Het is erg gezellig en de tijd vliegt.  Na nog een paar kopjes koffie nemen we weer afscheid, want Anja heeft therapie en ik wil Cosmo voor de kou invalt nog een wandeling geven.  Het was erg leuk zo eens bij iemand thuis te lunchen.

Op weg naar huis zie ik temperatuur al naar beneden gaan, maar het is nog ruim boven nul.  Ik lijn Cosmo gauw aan voor een wandeling door het Southside Park.  Het waait zo hard dat ik het in het bos wel een beetje eng vind met de kreunende en heen en weer zwaaiende takken.  Het wordt ook merkbaar kouder en het laatste stukje doen mijn gezicht en oren gewoon pijn van de kou.

Mijn zwartwitte foto van vandaaag, opkijkend

In het halve uur dat ik weg was is de temperatuur van 5 graden naar -3 gekelderd!!!  Snel zet ik de open haard aan en de verwarming wat hoger.  Mijn boek eindigt het einde en is weer zo spannend dat ik het niet kan wegleggen voor het uit is.  Voor de liefhebsters van romantic suspense raad ik Roxanne St. Claire van harte aan!

Als ik mijn dagelijkse Lumosity en Portugees leren doe zie ik me toch een mooie zonsondergang!  Daar moet ik buiten een foto van maken.  Ik ren zonder jas naar buiten en het wordt heel gauw klik klik, want ik ben meteen verkleumd!  Maar het was de moeite waard.

Vanavond heb ik afgesproken met Kirsten om ergens te gaan eten.  Zij komt mij ophalen en de keuze valt op Alegria.  Dit restaurant heeft lekker Mexicaans eten, maar de eigenaren gaan het binnenkort een bistro maken.  Wij smullen van onze taco's en ik vind het oprecht jammer dat ze het menu gaan veranderen.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik met Kirsten heb gesproken, dus we hebben heel wat in te halen.  Gelukkig is haar leven weer een beetje in het gareel na een heel moeilijke tijd en dat van haar kinderen ook.  Voor we het weten zijn we een paar uur verder en rekenen af, want Kirstens jongste heeft zwemtraining gehad en wacht op haar avondeten wat Kirsten gelijk maar meeneemt van Alegria.

Mijn hemel wat is het intussen weer bitter koud!  We hebben weer een "wind chill advisory" met gevoelstemperaturen van -23 verwacht morgenochtend.  De scholen hebben nog niets laten horen dus ik heb Saskia geinstrueerd zich heel goed in te pakken!
Meike heeft de warmste plek in huis gevonden vlak voor de open haard

Gisteravond vergat ik nog de link naar de foto's van winters Great Falls te plaatsen, die staan hier


7 reacties:

Anja zei

Het was heel gezellig om de week zo te starten!
Inderdaad wat een kou vanmiddag terwijl ik vanmorgen nog zonder jas liep. Mooie foto’s van winters Great Falls!

Anoniem zei

Wat mooie foto's van Great Falls, die reiger is precies versteend van de kou.
Gezellig om bij een vriendin thuis te gaan eten, zo kom je de week wel door, alleen spijtig van die koude temperaturen.
Wat een gezellige foto met 'Meike' in het mandje.
Groeten van Hilde uit B.
P.S. Bewijs dat je geen robot bent met de cijfers nu is het veel gemakkelijker en minder kans op fouten dan met letters.

Ineke zei

Ja, wat kunnen zonsopkomst/ondergang toch vaak prachtige foto's opleveren. Dat is altijd weer genieten. Wat een heerlijke en uitgebreide lunch kregen jullie voorgeschoteld. Vreselijk dat het weer zo koud bij jullie is/wordt. Hier gaat de temperatuur, voor een paar dagen, eindelijk ook iets omlaag. Sterkte met dat koude weer!

Anoniem zei

Brrr, wat is het toch steeds koud bij jullie. Wat fijn dat de kachel het weer doet.
Mooi die foto's van de zonsondergang!
Ik heb vanochtend een foto gemaakt van de nieuwe maan. Vanmiddag even kijken of hij ook mooi geworden is.
Je hebt in ieder geval genoeg te doen nu Rick in Seattle is.
Groetjes Anja L.

Sandrah zei

De kou straalt gewoon van de foto's af. Brrr...

Gezellig om de week te beginnen met vriendinnen. Maakt de opstart altijd weer net iets makkelijker.

Sandra

Anoniem zei

Mooie zwart/wit foto!
Lian

Petra zei

@Anja - Ja, ik heb liever dat warmere weer!

@Hilde - Blij dat ze het makkelijker hebben gemaakt. Ik zou het liever helemaal niet hebben, maar om de een of andere reden vinden de spammers mijn blog altijd zo ;(

@Ineke - We zullen zeker de lente dit jaar met een grote lach begroeten, zo koud is het hier al decennia niet geweest!

@Anja - Mooie foto van de maan, hoor! Hier was het bewolkt en wordt er vannacht een beetje sneeuw verwacht.

@Sandra - Dat is zeker, de maandag is toch altijd weer even in het gareel komen.

@Lian - Dank je!