Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 30, 2014

Gezellig etentje met mijn jongste

Gisteravond vroeg Saskia of ze bij Kaylee kon blijven logeren.  Vannacht was ik dus alleen met mijn viervoetige vriendjes, een voorproefje van volgend jaar als Rick op reis gaat.  Flapjack kwam bij gebrek aan Saskia om bij op bed te liggen dan maar bij mij en Cosmo sliep, zoals altijd, aan de voet van mijn bed.

Het is weer berekoud en ik heb nog nooit zoveel nachten achtereen een heuse warme pijama aangehad!  Het helpt wel, want ik heb heerlijk geslapen en word pas om een uur of acht wakker, ongekend voor mij!  Na nog wat doezelen verlaat ik mijn warme bed toch maar weer eens.  Ik zou best beer willen zijn, de hele winter doorslapen lijkt me wel wat.

Warme koffie, warme bosbessen wafels en een bakje lekkere bessen en ik kan er weer tegenaan.  Vandaag heb ik een gewichtenroutine op mijn programma staan.  Gek genoeg zie ik daar al dagen tevoren tegenop, want ik heb een hekel aan gewichten, maar het is eigenlijk zo verschrikkelijk makkelijk te volgen. Misschien zijn sommigen hier erin geinteresseerd, dus ik zal het eens beschrijven.

Op mijn telefoon heb ik een tabata timer app.  Tabata is 20 seconden oefening doen, 10 seconden rust, dan weer 20 seconden, 10 seconden rust, dit acht keer achtereen.  Ik heb acht oefeningen, die bij elkaar alle spiergroepen gebruiken en doe die met acht pond gewichten.

Tweeendertig minuten later ben ik klaar en voelen mijn spieren flink gebruikt.  Intussen kijk ik tv, dus het gaat allemaal snel.  Als iemand geinteresseerd is in de individuele oefeningen hoor of lees ik het wel.  Met Sharons personal training en deze routine een of twee keer per week hoop ik mijn spieren sterk te houden.

Na afloop ga ik boven een half uur op de elliptical om wat Fitbit stappen te krijgen.  Dan ga ik gauw douchen, zodat ik aan de rest van de dag kan beginnen.  Saskia is intussen ook thuis.  Zij gaat haar kamer opruimen.  Het gaat goed met haar, ik heb het gevoel mijn jongste weer een beetje terug te hebben.

Met Cosmo in de auto rijd ik naar Fairfax.  Daar zitten de twee winkels waar ik wil zijn in hetzelfde winkelcentrum.  Maar ik begin met lunch bij Panera tussen die twee in.  Hun winter power salade met linzen, quinoa, bieten en meer is superlekker en een kop boerenkool, bonen en worst soep is precies goed om me op te warmen.

Na het eten loop ik Party City naast het restaurant binnen.  We hebben zondagavond wat mensen uitgenodigd om de Super Bowl te komen kijken en daar koop ik wat versieringen, bordjes, servetjes e.d. voor.  Ze hebben van alles voor beide teams, maar ik houd het neutraal, al zijn wij voor de Seahawks.

Dan is het eindelijk Cosmo's beurt, die al ongeduldig op de passagiersstoel is gekropen en me door de voorruit van de van ziet aankomen.   Hij mag mee naar binnen bij Petco.  Dat is altijd overduidelijk een groot plezier voor hem.  

Hij snuffelt, steelt een paar hondenkoekjes uit hun open bar (oeps, maar de medewerkers lachen erom) en geniet met zijn hele hondzijn.  Ik voel me bijna schuldig als ik afreken en Cosmo weer mee naar buiten trek!

Het is prachtig zonnig weer, al zijn de temperaturen nog net rond het vriespunt en staat er toch wel een bijtend windje.  Ik besluit direct bij thuiskomst Cosmo ook mee te nemen voor zijn lange wandeling van vandaag.  Onderweg zoek ik ook mijn zwartwitte foto van vandaag en dat wordt een achttiende eeuws graf in de achtertuin van een huis in onze buurt.
Na mijn Lumosity oefeningen en daarna een paar uur geworsteld te hebben met Portugese voorzetsels op Duolingo is mijn brein gefrituurd, zoals we dat hier zo mooi zeggen.  Gelukkig komt Laura met haar massagetafel om een broodnodige massage te geven.  

Gisteravond opperde ik tegen Saskia om bij Sweet Ginger te gaan eten, wetend dat dat een van haar favoriete restaurants is.  Tot mijn vreugde stemde ze daarmee in.  We krijgen een tafeltje en bestellen edamame en spinaziesalade om te delen.

Zoals altijd is de sushi en sashimi hier goed, al vind ik de tonijn smaken alsof die bevroren is geweest.  Ja, ik weet het, sashimi snob, maar na een tijdje proef je het verschil tussen vers en ooit bevroren goed.  Maar dat maakt allemaal niet uit, want we kletsen gezellig en ik geniet van deze een op een met mijn jongste!

Thuis gaat het haardvuur weer aan.  Saskia haalt Laura op en gaat in de basement films kijken.  Nog een laatste nacht zonder Rick.  Opeens is deze week toch ook weer omgevlogen.

11 reacties:

Margreet zei

'al zijn wij voor de Seahawks'...??? Wat is dat nu? Nou ja, we zullen zien zondag. Hier weet iedereen het al: de Broncos gaan winnen!

Anja zei

De Broncos....de Seahawks.....ik weet het niet hoor, zullen wij dan ook maar voor de Seahawks zijn ;-)
Gezellig zo’n etentje samen met je jongste, dat is echt genieten lijkt me!

Petra zei

@Margreet - Tja, je kunt niet bijna 25 jaar voor een bedrijf nabij Seattle werken en dan niet voor de Seahawks zijn :).

@Anja - Dat is mijn gevoel ook altijd, welk team? Dit jaar is het iets makkelijker maar het zijn nog steeds niet de Redskins.

Petra zei

Ik hoop trouwens gewoon op een spannende wedstrijd en niet een waar het meteen gewonnen is, maar de reclames en half time show maken het altijd weer helemaal goed.

Nel zei

Dat Saskia weer een beetje haarzelf wordt, kan dat niet liggen aan haar manier van eten van de laatste tijd ? Vegan eten heeft dat wel de juiste voedingsstoffen voor een puber ? Ik ben wel geen deskundige maar ik heb zo het idee dat ze het e.e.a. tekort kwam met die beperkte levensstijl. Ik las dat ze weer vegetarisch een kans wilde geven en opeens allemaal betere berichten.

Ineke zei

Wat 'grappig' een grafsteen in je achtertuin, dat is toch wel heel apart. Mag die steen niet verwijderd worden?
Fijn dat het met Saskia beter gaat.

Anoniem zei

Gezellig zo met je jongste, fijn dat het weer beter met haar gaat.
Fijn ook dat de week zonder Rick voorbij gevlogen is.
Een heel fijn en iets warmer weekend, Bea

Petra zei

@Nel - Ik denk dat het meer met haar sociale situatie te maken heeft. As we speak geeft ze Lawrence zijn spullen terug. Het ziet ernaar uit dat ze echt klaar met hem is.

@Ineke - Nee, historische graven moeten hier blijven bestaan, ik ken er zo nog een in onze buurt.

@Bea - Nou het voelde vandaag als lente met een paar graden boven nul!

Ria zei

Hoi Petra,
Al een hele tijd lees ik met veel plezier je blog. Nooit reageer ik en daar ga ik nu maar eens verandering in brengen. Niet alleen heb je me een geweldige eettip aan de hand gedaan - pindakaas met sambal, maar ook ben ik geïnteresseerd in jet Tabata-schema. Zou je dat een keer kunnen publiceren of mij anders mailen?
Bedankt en ik beloof dat ik zal proberen vaker te reageren.
Ria.

Petra zei

Hoi Ria,

Bedankt voor je reactie. De routine is dus 20 seconden oefening, 10 seconden rust en dat acht keer achtereen met dezelfde oefening.
Oefeningen:
1. squats met biceps curls
2. chest flies (borstspieren)
3. lunges met triceps pushes
4. V-sit (buikspieren)
5. squat tegen de muur 20 sec. achtereen
6. roeien (rugspieroefeningen)
7. pliee squat met overhead pushes (schouders)
8. "fietsen" (buikspieren)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ria zei

Hoi Petra,

Bedankt voor de oefeningen. Hier had ik op gehoopt. Dit zijn inderdaad oefeningen die te doen zijn. Via internet had ik al gezocht en dan zijn ze vaak zo loodzwaar, dat de moed me in de schoenen zakt voor ik begonnen ben. Ik ga er mee aan de slag!
Groetjes,
Ria