Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 19, 2014

Koud, maar rustig weekend

Zaterdag

We slapen lekker uit en een prachtige zonnige dag lacht ons tegemoet.  In de achtertuin zie ik een paar vlokken sneeuw liggen en een blik op de thermometer doet me besluiten me niet teveel naar buiten te gaan vandaag!  Het vriest dat het kraakt.

Na het ontbijt vertrek ik dan ook naar boven voor een uur op de elliptical.  Rick gaat intussen een aantal boodschappen doen in Vienna.  Hij brengt dan ook maar meteen lunch mee van Panera, lekkere boerenkool, bonen en worstsoep en een tonijnsalade sandwich op tomaat-basilicumbrood.

Met Kai heb ik afgesproken via Duolingo.com Portugees te gaan leren.  Hij is mij al ver vooruit, maar gisteren ben ik begonnen.  Het helpt enorm om al andere Romaanse talen te kennen en ik vlieg op het moment door de lessen.  Dat zal later wel minder worden, maar ik vind het ook weer leuk om te doen.

Ook heeft Kai me voor Kerst twee maanden Lumosity gegeven.  Dat probeer ik nu dus ook iedere dag te doen, maar soms komt het er niet van.  Het is een interessante site om je brein te trainen.  Ik denk dat ik er na de twee maanden mee door zal gaan.

Op mijn lijstje van films, die ik wil zien, staat American Hustle bovenaan.  We gaan die bij het Angelika Film Center kijken.  Zo'n twintig minuten voor de aanvang komen we er aan.  Het is hier nog nooit druk geweest, maar nu staat de rij tot buiten de deur!  Ze tonen dan ook een heel aantal hoog aangeschreven films.

Onze film is zeker ook heel populair, de enige zitplaatsen zijn nog op de eerste en tweede rij!  We zitten dus vlak op het scherm en ik maak me wat zorgen, omdat ik veel nek- en schouderpijn heb, maar het is gelukkig ver genoeg naar achteren om het scherm zonder nekproblemen te kunnen zien.

De film is het mij helemaal waard.  De hele iets meer dan twee uur kijk ik geen enkele keer op mijn horloge hoe laat het is, voor mij een teken dat ik er helemaal in opga.  Het verhaal boeit me, er is veel humor en het einde had ik zeker niet verwacht.

We zijn goed op tijd klaar voor onze restaurant reservering bij Evo Bistro.  Dit is een nieuw restaurant voor ons en het duurt even voor we het vinden.  Het krijgt heel goede recensies, dus we verwachten er nogal wat van.  We krijgen een gezellig tafeltje midden in het restaurant.

Om te beginnen bestellen we een glas wijn, maar een hele tijd later komt alleen Ricks glas aan.  De serveerster verontschuldigt zich, ze is mijn bestelling vergeten.  Kan gebeuren en niet veel later toasten we op een leuke avond.  De gemarineerde olijven smaken ook prima en de tonijn tartaar evenzeer.

Daarna gaat het echter mis. De ham kroketjes zijn koud van binnen en hebben meer aardappel dan ham. De zeebaars is droog en een heel erg kleine portie voor $17 en de filet mignon met groentes is lekker gekruid, maar de biefstuk is zo droog dat ik het nauwelijks wegkrijg.  Wij zijn dus niet erg onder de indruk van dit restaurant.  We vinden het ook erg duur voor wat we krijgen.

Het restaurant gaf me wel mijn zwart-wit foto van vandaag

Thuis hebben we gelukkig nog lekkere chocolade truffels over van Kerst en drinken daarbij een glas heel goede rode wijn, die Rick van zijn collega heeft gekregen.  Ach, we zullen dat restaurant vast nog eens proberen als het minder druk is en het was toch een gezellige avond.

Zondag

Om half tien gaat de bel en Rick en ik schrikken wakker.  Jeetje, dat het al zo laat is!!  Het is Peapod met de  online bestelde boodschappen.  Gauw kleden we ons aan en ruimen de boodschappen weg.

Dan gaan we ons wekelijkse ontbijt bij Starbucks halen.  Het is weer mooi zonnig weer en minder koud dan gisteren, gelukkig.  De venti Americano en de sandwich met ei, kaas en kalkoenbacon smaken weer erg goed.

Daarna moet ik van mezelf weer een uur sporten boven.  Zoals vaker in het weekend moet ik me daar veel meer toe zetten dan door de weeks.  Maar als ik er dan eenmaal opsta en ga lezen is dat uur ook zo weer voorbij en ik voel me er goed bij.

Ook vandaag komen we bij Panera terecht voor de lunch.  Ik heb namelijk een coupon voor een gratis salade en die verloopt morgen.  Ik probeer hun nieuwe winter power salad eens en dat is een heel goede keuze. Ik ben alleen niet dol op bieten, maar de stukjes, die in deze salade zitten vind ik prima te behappen.

Rick wil vanmiddag en vanavond de American football kampioenschapswedstrijden kijken.  De winnaars zullen over twee weken in de Superbowl spelen. Ik vind het ook wel leuk om te kijken, maar niet de hele tijd.

Nu het nog redelijk zacht (6 graden noem ik nu al "zacht"!) is neem ik eerst Cosmo mee voor een wandeling door de buurt.  Ik ben niet de enige wandelaar en we komen heel wat andere honden en baasjes tegen.

Ook loop ik Laurie di Rocco tegen het lijf, die handtekeningen verzamelt voor haar plaats in het Vienna stadsbestuur.  Die van mij krijgt zij meteen, want ik mag haar graag en ze is een jonger gezicht tussen de oudjes daar.
Mijn dagelijkse zwartwit foto vind ik ook onderweg

Rick verdwijnt in zijn "man cave" in de basement om het football op het grote scherm te kijken. Ik doe eerst nog wat Portugese lessen en Lumosity en kijk de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw.  Ik blijf het toch een leuke serie vinden.

Na de eerste helft zet ik de wedstrijd tussen Denver en New England aan.  Denver wint ruim en dan vind ik het altijd een stuk minder interessant om te kijken als geen van beide teams me echt wat doen.

De tweede wedstrijd vind ik leuker, want na de Washington Redskins ben ik al jaren ook fan van de Seattle Seahawks.  Maar ook met de San Francisco 49ers heb ik iets.  Het maakt me dus niet heel veel uit wie wint, maar ik heb wel een voorkeur voor Seattle.

Voor het avondeten bestellen we onze zondagse pizza van Zpizza.  Die zijn lekker en gezond.  Rick verdwijnt na het eten weer naar beneden, maar ik blijf boven ook af en toe wat opgenomen shows kijkend.

Zo'n zondag voornamelijk football kijken vind ik prima, maar ben blij dat ik geen man heb, die ieder weekend voor de buis sport zit te kijken.  Ik ken genoeg mannen hier, die helemaal sportgek zijn en dan niet het zelf spelen, maar met ongezonde snacks uren voor de tv of in de sportbar hangend.

6 reacties:

Anja zei

Het was vandaag inderdaad minder koud dan gisteren. Ik vond het in de zon zelfs wel lekker.
Gelukkig kon je de film zonder nekproblemen zien. Gelukkig hangt Marcel ook niet uren voor de tv om sport te kijken met ongezonde snacks.

Becs zei

Jammer dat het restaurant tegen viel, na alle goede recenties. Ik hoop dat het de volgende keer veel goed zal maken.

Anoniem zei

Lekker weekend weer gehad zie ik.... Wolf of Wall Street en American Hustle heb ik inmiddels ook al gezien, goeie films... Nu staat alleen nog 12 Years a Slave op mijn lijstje...

Groetjes, Evelyn

Ineke zei

Wat leuk dat je Portugees aan het leren bent. Vraag me alleen af hoe je dat dan met de uitspraak doet, mijn ervaring is dat die ontzettend moeilijk is (en vaak anders dan je denkt). Veel succes!

Bente zei

Haha, zo'n man heb ik dus: alleen maar sport kijken en niks zelf actief. Enige voordeel dat ik er aan zie is dat ik hem (en kinderen) af en toe op de zondag heb huis uit kan schoppen om bij familie of vrienden te gaan kijken zodat ik zelf een rustige zondagmiddag heb. :-)

Knap hoor, om er weer en taal bij te leren. Mijn eigen ervaring is dat ik slechts 2 talen tegelijk goed kan opslaan. Toen ik in Afrika woonde sprak ik vloeiend Frans, maar dat is echt helemaal weg. Ik zou nu sneller Spaans gaan leren omdat dat hier veel wordt gesproken. Ook handig als we eens naar Mexico op vakantie willen.

Petra zei

@Anja - Het zal weer wat worden met het weer de rest van de week!

@Becs - Ja, ik weet alleen niet wanneer we er terug zullen keren, zal wel even duren

@Evelyn - Ik wil Her ook graag nog zien. Wolf of Wall Street ben ik niet zo in geinteresseerd

@Ineke - Ja, die uitspraak is inderdaad moeilijk. Ik denk ook niet dat we vloeiend gaan zijn, maar zullen in ieder geval e.e.a. kunnen verstaan en/of duidelijk maken.

@Bente - Het is voor mij ook niet zo makkelijk als voor Kai, maar "weggezakte" talen als Frans, Duits en Italiaans komen wel snel weer bovendrijven als ik ze moet praten.