Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 20, 2014

Martin Luther King Jr. Day

Vandaag is Martin Luther King Jr's verjaardag en een Federale vrije dag.  Dat wil zeggen dat de scholen vrij zijn en er geen post bezorgd zal worden.  Helaas krijgt Rick geen vrij, dus hij vertrekt naar zijn werk, terwijl Saskia en ik nog op een oor liggen.

Op het moment met de kou vind ik het maar moeilijk opstaan, al zal het vandaag een lekker "warme" dag worden.  Om kwart over negen hijs ik mezelf uit bed.  Rick heeft mijn koffie al klaar staan en ik geniet van een bak en maak ontbijt.

Christine had vorige week telkens vers fruit bij de yoghurt en ik heb besloten dat ik ook iedere ochtend vers fruit ga eten.  Ik maak een bakje en rooster een paar wafels.  Als ik het fruit terug in de ijskast wil zetten valt de hele bak eruit op de vloer.  Argh!  Geen goed begin van de dag, hopelijk is dat geen voorteken.

Na alles weer opgeruimd te hebben en vooral buiten Cosmo's bek, geniet ik van een lekker ontbijt.  Dan vertrek ik naar de sportschool.  Sharon wacht me al op en zoals iedere maandag vind ik het heel fijn om iemand te hebben, die me opdraagt wat ik moet doen.

Het is prachtig weer en daar moet ik van gaan profiteren voor we weer de diepvries in gaan, maar eerst doe ik nog een half uur cardio.  Thuis stap ik dan meteen onder de douche, van plan om Cosmo een lange wandeling te gaan geven.

Net als ik eruit stap gaat de telefoon.  Het is vriendin Chris, die vraagt of ik zin heb de honden uit te gaan laten.  Komt dat even mooi uit!  Alleen zijn mijn haren nog nat, dus we spreken over twintig minuten af.

Dat is helemaal goed, want zo kan ik ook nog gauw lunch eten.  Saskia en ik hebben een vers Ezekiel brood en we roosteren een paar sneetjes.  Ik doe er crunchy pindakaas met sambal Badjak op, mijn favoriete broodbeleg.  Saskia doet er pindakaas en banaan op.

Precies als ik mijn laatste hap doorslik gaat de deurbel.  Chris en PJ zijn er om te gaan wandelen.  Cosmo en PJ zijn ongeveer dezelfde leeftijd en kunnen het goed met elkaar vinden.  Chris en ik ook al vele jaren.  We ontmoetten elkaar toen haar jongste een baby was en Saskia een!

We lopen door de buurt en het Southside Park, op een gegeven moment is het zelfs zo warm dat ik mijn jas uitdoe.  Dat terwijl wij voor morgen een winter storm warning hebben en er tien tot vijftien centimeter sneeuw wordt voorspeld!

Vlakbij ons huis ga ik opeens door mijn enkel en voor ik het weet lig ik op de stoep!  Au!  Mijn Dansko klompen lopen heerlijk, maar geven niet mee en de steen, waar ik op stapte, deed me dus zwikken.  Ik heb een gat in mijn broek, geschaafde knie en pijnlijke enkels aan beide kanten, maar het had erger kunnen zijn.  Wel echt balen weer!

Chris en ik spreken af volgende week, zolang het weer meewerkt, weer te gaan.  Ze zegt ook weleens wat leuks samen te willen doen, zoals naar de bioscoop.  Dat ga ik zeker in gedachten houden.  Ik merk aan Chris dat zij ook toe is aan meer contact met een vriendin.

Mijn nagels haken weer aan alles en het is tijd om ze te laten doen.  Dit keer doet Phuong ze en ik kies een mooie kleur paars.  Na een uurtje loop ik weer met nette handen naar buiten.  Vroeger liet ik mijn nagels nooit doen, maar ik beet dan ook altijd nagel.  Sinds ik manicures krijg is dat opgehouden.

Thuis zie ik hoe onze van Kerst overgebleven sneeuwman (zodat Rick het stopcontact aan die kant van het huis kan laten maken) een lange schaduw afwerpt op ons hek.  Dat lijkt me nu een prima zwartwitte foto met de titel "De geest van de toekomende winter" (vrij naar Dickens' Kerstvertelling).  Morgen zal hij bedolven zijn onder het echte spul, tenslotte.


Door alvast wat bewolking van de aankomende sneeuw hebben we vanavond een spectaculaire zonsondergang.  De lucht lijkt wel in brand te staan en het wordt steeds mooier, hoe langer ik blijf kijken, tot het langzaam echt donker wordt.

Rick gaat op reis morgen en stelt voor vanavond ergens een hapje te gaan eten.  Dat wordt bij Sweet Ginger.  Ik geniet van hun sashimi en sushi en Rick van sushi en pad Thai.  Ook nemen we eten mee terug naar huis voor Saskia, die helemaal weg is van dit restaurant.

Terwijl we thuis lekker ontspannen voor de tv krijgt Rick een telefoontje dat zijn vlucht naar Miami is geannuleerd.  Hij moet nu op een veel latere vlucht gaan en zo wordt een reis waar hij al geen zin in had nog vervelender.  Wie weet wordt die vlucht ook geannuleerd vanwege de sneeuw en kou, je weet nooit.

Meer zonsondergang foto's hier



8 reacties:

Anja zei

Hopelijk heb je niks aan de val overgehouden, dat was schrikken lijkt me. Het zou zo maar kunnen dat Rick zijn vlucht geannuleerd wordt. Bah, ik heb geen zin in opnieuw sneeuw en kou, brrrr

Sally zei

Brrrr moet er niet aan denken aan dat as kou front. Succes ermee. En wbt je valpartij ; hopelijk hou je er niets ernstigs aan over. Soms pakt zoiets heel lelijk uit (schrijft ze uit ervaring ;-) )

Ineke zei

Vervelend dat je weer gevallen bent, je hebt de laatste maanden wel pech he? Hopelijk valt het mee, sterkte!

Anoniem zei

Sterkte met je enkel.Vervelend dat je er doorheen zwikte.

Groetjes, Anika

Marie zei

Oei, een ongelukje zit in een klein hoekje! Hopelijk hou je er niet te veel last van!

Anoniem zei

Ouch!

Fijn, zo'n lang weekend. Succes met de sneeuw.

Annemiek

Anoniem zei

Oh jakkes, is zie de sneeuw liggen.
Veel sterkte. Bea

Petra zei

@Anja - De sneeuw is wel mooi, maar mijn hemel wat een kou komt er weer aan!

@Sally - Ja, jij weet dat maar al te goed :(. Gelukkig niets ernstigs dit keer

@Ineke - Ja, ik heb een aantal keren de pijnlijke gevolgen van zwaartekracht mee mogen maken

@Anika - Dank je, gelukkig viel het vandaag erg mee

@Marie - Gelukkig valt het meer mee dan wat ik gisteravond voelde!

@Annemiek - Het werd een nog langer weekend en het zou me niet verbazen als morgen weer een sneeuwdag is

@Bea - Het heeft inderdaad de hele dag gesneeuwd