Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 23, 2014

Wat warmte en kleur in de Botanische Tuin

Oei, het voelt of er tien scherpe messen tussen mijn schouderbladen steken als ik wakker word.  Daar heb ik flinke hoofdpijn door en kan geen pijnvrije positie meer vinden.  Dan maar opstaan en ik ben blij dat Laura vanmiddag komt voor een massage.

Rick heeft medelijden en maakt ontbijt en koffie voor mij, heel lief.  Daarna vertrekt hij de vrieskou in en ik besluit een Max Capacity training te doen en daarna flink te rekken en strekken om mijn spieren hopelijk wat los te krijgen.

Daarna is het weer gauw klaarmaken en warme kleding aan, want vandaag heb ik met Anja afgesproken naar Washington te gaan.  Heel fijn dat Saskia vrij is van school, want nu kan zij ons bij de metro afzetten.  In tegenstelling tot gisteren staat vandaag de trein al klaar en is er helemaal geen oponthoud.

We stappen bij McPherson Square uit en lopen via het Witte Huis naar de Old Ebbitt Grill waar ik voor kwart over twaalf een reservering heb.  We zijn wat vroeg, maar dat is nooit een probleem.  Mark begroet mij enthousiast en wenst me nog een gelukkig Nieuwjaar.

Om de een of andere reden was mijn reservering voor vijf personen in plaats van twee.  De tafel staat, zoals meestal, ook al klaar met menu's en al.  Geen probleem vindt de hostess en ruimt de drie extra menu's op.  Het is ook leuk om Anja nu dit restaurant waar ik zo vaak over heb geschreven hier te laten meemaken.

Het menu verandert hier vrij regelmatig en er staan wat lekkere nieuwe dingen op.  Anja neemt een salade met kip.  Ik kies de gegrilde zalm salade met boerenkool, rode kool, bloedsinaasappel, pecorino kaas en amandelen.  Heel erg lekker en gezond is het allemaal.

Eerst hadden we het plan om na de lunch ondanks de kou langs de besneeuwde monumenten te gaan lopen, maar nu ik met zoveel pijn wakker werd lijkt me dat niet zo'n goed idee.  Gelukkig hebben we ook plan B.  We lopen nog even langs het Witte Huis waar we het protestvrouwtje dat er al decennia zit de vogels en eekhoorns zien voeden wat me aan Mary Poppins doet denken.


Daarna steken we over naar het Kerkje van de Presidenten.  Dat is vandaag open en we maken foto's van de mooie gebrandschilderde ramen.  Dan lopen we terug naar het McPherson Square station en nemen de trein naar Federal Center SW.  In de trein vragen een paar mannen of ik hun foto kan nemen voor "Humans of Washington DC" a la Humans of New York.  Lijkt me ook wel een leuk project om te doen.

We lopen naar de United States Botanic Garden en daarbinnen is het een oase van warmte en kleur.  Heerlijk om hier zo midden in de winter te lopen!  We maken foto's van de bloemen en bladeren en vooral de orchideeen, al is de jaarlijkse grote tentoonstelling daarvan er nog niet.  Het is werkelijk genieten en ik wil er eigenlijk niet weg.

We zien echter op de radar wat sneeuwbuien (die gelukkig niets blijken te zijn) en ik moet terug zijn voor mijn massage.  De metro terug gaat snel en Saskia komt ons weer ophalen.  Anja vertrekt naar huis na weer een leuke middag samen.

Dan vertelt Saskia me dat Laura heeft gebeld en ziek is.  Geen massage, dus!  Dat is wel even een klap, want die heb ik heel hard nodig.  Maar ja, niets aan te doen, dan maar mijn infrarode deken op mijn rug leggen.  Hopelijk helpt dat wat.

Ook vanmiddag doe ik weer trouw mijn Lumosity spelletjes en leer weer een paar lessen Portugees op Duolingo.com.  Saskia wacht met smart op de beslissing van Fairfax County Public Schools over morgen.  Dat wordt, zoals ik al had verwacht, twee uur verlaat openen.

Rick komt thuis met mijn absoluut favoriete Thaise eten van Natta Thai. De pittige groentedumplings en wild pork met verse groene peperkorrels smaken extra lekker met koud weer!  Morgen wordt het weer arctisch koud, er lijkt geen einde aan te komen!

De rest van de foto's van vandaag staan hier.

PS: Ik zou graag weer eens weten wie hier allemaal meelezen.  Laat even een reactie achter, vind ik altijd heel erg leuk.


32 reacties:

Anja zei

Het was een fijne middag, ik heb er van genoten!
Vervelend dat Laura, juist nu je zoveel pijn hebt, ziek is. Hopelijk helpt de infrarode deken. Prachtige foto’s heb je gemaakt.

Pascale zei

Ja, daar ben ik weer, ik lees nog steeds trouw mee. Leuk dat jij en Anja elkaar zo vaak kunnen ontmoeten. Het is ons in al die jaren in Utah niet gelukt!

Over Mary Poppins gesproken, had jij "Saving Mr. Banks" al gezien?

Het is hier gelukkig niet zo verschrikkelijk koud, alleen is er wel veel luchtvervuiling, ook niet leuk. Ik hoop dat Laura gauw beter is en jou die broodnodige massage komt geven.

Marjon zei

Lees trouw mee vanuit Florida.

Anoniem zei

Hallo Petra,
Ik lees elke dag trouw je blog, maar het komt er altijd niet van om te reageren.
Wat een gezellige uitstap heb je gemaakt samen met Anja gisteren in Washington, zo kom je ineens midden in de lente terecht in de Botanische Tuin, wat met het koude weer bij jullie wel een verademing is.
Sterkte met jouw pijnen.
Groeten van Hilde uit B.

Ineke zei

He bah, wat vervelend dat Laura niet kon komen, hopelijk knapt ze snel op en kan ze jullie behandelen. Sterkte!

De Gulle Aarde zei

Jaja, hier ben ik ook weer, lees ook al een paar jaar mee.
Gelukkig hier in Noord Nederland (nog) geen sneeuw en vorst al ziet het er op de foto's wel erg mooi uit.
Groet
Hanneke

Wilma R zei

Hoi Petra,

Ik lees ook al een aantal jaren je blog en het is gewoon een dagelijks ochtend ritueel geworden...hahaha.
Ik woon in Purmerend, ben getrouwd en heb een dochter van 20 en een zoon van 17 en verder nog 4 honden, 3 katten en 3 kippen op onze woonboerderij.
Ik hoop nog lang van je blog te mogen genieten!

Groetjes Wilma

Jeanny zei

Hoi Petra,
Ik lees, nu al weer 6 jaar, je blog nog iedere ochtend en geniet ontzettend van je foto's!
Sterkte met de kou. Ik ben blij, dat wij deze niet hebben!!
Groetjes uit Oisterwijk, Jeanny

Anoniem zei

Hoi!

Ik lees hier sinds afgelopen zomer mee, toen ik thuis kwam te zitten met complicaties bij mijn zwangerschap. De laatste weken las ik je blog steeds s nachts, als ik weer eens niet kon slapen, dan was lezen een heerlijke afleiding! Leuk om te lezen hoe jouw leven eruit ziet. In de toekomst staat een reis naar Washington zeker nog een keer op de planning! Dus misschien tot ziens!

Groetjes, alida

Laura zei

Hai, ik lees ook al weer een tijd mee. En we hebbenvekaar al eens gezien in dc en ik heb oot tijdschriften voor je meegebracht en ook naar blacksburg. Als we weer naar blacksburg gaan zullen we nu de libelles naar roanoke moeten brengen :-)

Ron zei

Hi Petra,

Ik lees je blog (bijna) elke dag.... Ik verwonder me soms over hoe het er aan toe gaat bij jullie...:-)Dat jullie toch dingen heel anders doen als wij hier maar dat het voor jullie zo gewoon is. Dankzij je manier van schrijven heb ik toch het idee er af en toe live bij te zijn :-)

Sterkte met de kou!! keep on writing!

Gr Ron

marijke zei

Ik lees ook nog steeds trouw mee! We hebben ooit eens met elkaar afgesproken in Leesburg, wat toen last minute niet is doorgegaan. Als mijn dochters groter zijn, komen we zeker nog eens die kant op. En gaan we zeker een rondleiding boeken bij jou! ;-)

marielle zei

Hoi, lees ook nog steeds je blog. Ook je reisverslagen lees ik graag zeker nu we weer naar Amerika gaan. Helaas zonder tussenstop Washington anders hadden we zeker een rondleiding geboekt bij je.
Groeten Marielle

Anoniem zei

Ik lees trouw mee hoor Petra. Altijd leuk om jullie wederwaardigheden te lezen. Heerlijk 's ochtends met een kop koffie te lezen hoe het jullie vergaat daar.
Succes met de kou

groetjes Marja

Anoniem zei

Ja, en ik lees ook nog steeds mee ;-)
Groetjes,
Lian

Anoniem zei

Wat een pech dat Laura ziek is. Heeft je deken geholpen?
Schitterend die foto's in de botanische tuin.
Groetjes Anja L.

Soraya zei

Ik lees ook nog altijd je blog erg leuk! Balen dat Laura ziek was en je geen massage kon krijgen, hopelijk helpt de deken wat.

manuela meilink zei

ik sla geen blog over :)

Anoniem zei

Je blog is veel te leuk om het niet te volgen. Ik volg het dan ook dagelijks.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Ook ik volg je blog iedere dag, je schrijft zo leuk en je foto's zijn werkelijk fantastisch.
Heel erg jammer dat je zoveel pijn hebt, ik hoop dat je deken je helpt.
Ik wens jou en Saskia goede gezondheid toe.
Groetjes, Ida

MarijkeO zei

Elke ochtend , als ik thuis ben tenminste, geniet ik bij de koffie van je verhalen.
Leuk dat je in het Nederlands blijft bloggen!
Groet
Marijke

Anoniem zei

Zo je oproep heeft goed geholpen.
Wat een narigheid met je spieren.
Hier lijkt de winter er ook aan te komen. Maar voor mij komt er zon aan, nog 3 weekjes volhouden en dan lekker naar Florida, al is het daar nu ook koud, ahum voor Florida begrippen dan he!
Ik wens jullie een gezellig weekend, Bea

Romy zei

Wat vervelend dat je met dit koude weer zoveel pijn hebt. Zou een infrarood cabine of sauna ook helpen?

Wij hadden hier ook zo'n lekker warme botanische tuinen, maar ze zijn net vorig jaar vernieuwd en nu zijn ze niet meer tropisch :(

Tineke zei

vervelend als je op massage rekent en het nodig hebt en dan toch niet doorgaat; sterkte
Ik lees momenteel boek van libanees/nederlandse journaliste van de BBC over de reizen van Hillary Clinton, tijdens haar ministerschap van buitenlandse zaken; heel interessant boek en inzicht in de vs regering en verwachtingen bij andere landen.
vanmiddag met kleindochter van 5 naar bibliotheek geweest daar was toneel ivm nationele voorleesweek; erg leuk
prettig weekend; mooie foto's ik zit tussen twee prachtige boeketten bloemen; is ook zo genieten

Maria zei

Ik lees ook nog steeds trouw mee vanuit een niet winters Vancouver. Vandaag de eerste crocussen in de tuin gezien. Hoop dat het bij jullie ook gauw warmer wordt.

Petra zei

@Anja - Die infrarode deken helpt echt. Ik werd met een stuk minder pijn wakker.

@Pascale - Ja, heb jij film ook gezien, ik vond hem fantastisch en kan me heel boos maken dat Emma Thompson geen Oscar nominatie heeft gekregen!

@Marjon - Oh, jaloers! Lekker warm in Florida!

@Hilde - Ja, die botanische tuin is een heel fijne ontsnapping uit de sneeuw en kou!

@Ineke - Dank je, het was inderdaad even slikken, maar aan de andere doen de massages pijn, dus dat is me dan ook weer bespaard, wel dubbel, dus.

@Hanneke - Dat is het dus zo tegenstrijdig, aan de ene kant haat ik dit weer, aan de andere kant is het ook wel veel mooier dan grijze regen.

@Wilma - Hoi! Leuk om met jouw "menagerie" kennis te maken. Jouw kinderen zitten dus net rond Kai en Saskia's leeftijden.

@Jeanny - Ik vind het ook heel leuk om jouw vriendin Elly te hebben ontmoet. Hopelijk komen jullie nog eens hierheen en kunnen we afspreken

@Alida - Gefeliciteerd met jullie kleintje! Wat leuk dat je mij "ontdekte". Ik hoop zeker jullie deze mooie stad eens te kunnen laten zien.

@Laura - Ja, hoor, ik herinner me jou goed :). Heel lief als je weer tijdschriften mee zou brengen, maar ik verwacht echt niet dat je ervoor naar Roanoke zou rijden!!!

@Ron - Grappig, ik begon dit blog juist om te laten zien dat het hier allemaal niet zo heel anders is. Onze levens zijn in die tien jaar ook erg geevolueerd.

@Marijke - Herinner ik me goed inderdaad. Hopelijk gaat het een keer lukken elkaar te ontmoeten.

@Marielle - Oh, dat is jammer! Maar veel plezier alvast hier aan de overkant van de plas :)

@Marja - Leuk dat je meeleest! Die kop koffie, die ik zes uur (of meer) na die van jou drink is op het moment mijn favoriete opwarmer.

@Lian - Ha, leuk!

@Anja - Ja, die deken is heel fijn

@Soraya - De deken werkt volgens mij net zo goed als een sauna

@Manuela - :), dank je voor het compliment.

@Wil - Ook jij dank voor het compliment. Soms moet ik me er wel toezetten, maar vind de reacties dan altijd ook weer zo leuk dat ik toch schrijf.

@Ida - Dank je wel. Ik hoop je bij een volgend bezoek aan Ottawa (is nog niet gepland, helaas) te ontmoeten

@Marijke - Het bloggen in het Nederlands helpt mijn beheersing van de taal enorm. Alleen denk ik soms dat het moeilijk wordt voor de kinderen om het goed te laten vertalen later.

@Bea - Hopelijk is het over 3 weken gedaan met de kou!

@Romy - Vroeger hadden we een bedrijf met sauna's e.d., maar nu moet je dan lid worden van een fitness club met die opties en dat is me te duur.

@Tineke - Altijd leuk om ook een in vogelvlucht miniblogje van jouw week/dagen te krijgen :)

@Maria - Crocussen??? Ik ben jaloers, maar ik weet dat wij die vorig jaar ook al heel vroeg zagen. Een ongewone winter, dit.

R. zei

Lees vanaf het begin van het blog mee uit Londen en Sydney.

Petra zei

@R. - Bedankt voor je reactie! Leuk om te zien dat je van zulke uitoeken meeleest.

Irene zei

Mooie foto's weer.
Ik ben een dag of drie achter met jouw blog te lezen, want normaliter lees ik iedere dag!
Je schrijft bijzonder prettig, ik hoop nog heel lang van je verhalen te mogen genieten!

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik (de zus van Margreet uit Colorado) lees ook nog steeds mee, ik vind je blogs altijd zo gezellig!

Wat vervelend dat Laura ziek is, hoop dat ze gauw weer beter is!

Groetjes van Linda.

Petra zei

@Irene - Dank je voor het compliment! Leuk om te lezen :)

@Linda - Ooit (misschien deze zomer) hoop ik Margreet ook eens in persoon te ontmoeten. Leuk dat je nog steeds meeleest!

Petra zei

@Irene - Dank je voor het compliment! Leuk om te lezen :)

@Linda - Ooit (misschien deze zomer) hoop ik Margreet ook eens in persoon te ontmoeten. Leuk dat je nog steeds meeleest!