Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 04, 2014

Beetje winter blues bestrijden

Rick en ik hebben vannacht om de een of andere reden helemaal niet lekker geslapen.  Mijn streven was om langzaamaan wat vroeger op te gaan staan, maar daar komt vanochtend weinig van.  Gisteren realiseerde ik me dat ik wel een tikje last heb van de "winter blues".

Iedere winter lijkt het allemaal best goed te gaan tot begin februari.  Opeens heb ik dan nergens meer zin in, ondanks dat er van alles leuks is.  Ik weet best met mijn verstand dat het onzin is en vecht ook hard tegen die gevoelens, maar ze zijn er toch, tot mijn eigen ergernis.

Na het ontbijt vertrekt Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool voor een uur personal training.  Sharon is net terug uit Florida waar ze een lang weekend bij haar moeder, die daar overwintert, heeft doorgebracht.

Sharon logeerde in Tarpon Springs, een plaatsje waar ik in 2006 ook geweest ben, de spons hoofdstad van de wereld.  Ze heeft er spijt van niet langer te zijn gegaan en ik besluit ter plekke volgend jaar begin februari een reisje naar de warmte te maken, hopelijk met of naar een vriendin.

Alleen het praten over de warmte heeft me al wat opgevrolijkt en buiten schijnt een waterig zonnetje.  Na nog gauw twintig minuten op de cardio machines lijn ik thuis Cosmo aan voor een lange(re) wandeling.  Daar is hij natuurlijk heel blij mee.

De afgelopen paar dagen hoestte Cosmo wat en leek een hondenverkoudheid op te hebben gelopen.  Gelukkig heb ik het vandaag niet meer gehoord, want het is dan zo zielig!  Hij kijkt me dan ook zo verschrikt aan iedere keer.

Tarpon Springs is behalve de spons hoofdstad ook vol met Griekse immigranten en restaurants.  Sharon heeft dus iedere avond Grieks gegeten.  Zij genoot nog na van de avgolemono en ik vertelde haar dat Plaka Grill daar ook een heel lekkere versie van verkoopt.  We spreken af die als lunch te gaan eten.

Zoals altijd is het druk in het kleine restaurant en ik zie er ook onze vriend Michael, die geadopteerd is van Griekse ouders.  Dit restaurant heeft dan ook echt authentiek eten.  De avgolemono smaakt weer prima.

Rick stelde gisteravond voor dat ik vanmiddag een film zou bezoeken om mijn gedachten te verzetten.  Zal ik, zal ik niet?  Dan besluit ik dat dat eigenlijk een goed advies is en ik ga naar een van de films waarvan ik weet dat ik Rick er niet heen zal krijgen, maar die ik wel heel graag wil zien: August: Osage County.

Bij het Angelika Film Center koop ik een kaartje en een soda en neem dan plaats op mijn zitplaats.  Alweer is de zaal vrijwel leeg.  Er zijn nog een andere vrouw alleen en een stel.  De film vind ik heel goed, zoals altijd is Meryl Streep briljant (en ik vind het extra leuk haar in 2011 in persoon te hebben gezien bij het Capitool) en Julia Roberts ook.

Beiden hebben dan ook een Oscar nominatie voor hun rollen in deze film. Het verbaast me wel een beetje dat American Hustle een Oscar nominatie voor beste film heeft boven deze.  Dat vond ik ook een goede film, maar ik denk dat het acteren in deze beter en moeilijker was.

Blij dat ik gegaan ben rijd ik naar huis.  Daar is Saskia blij dat haar midterms klaar zijn.  Ik vind het knap van haar dat ze beide onvoldoendes, ook met behulp van de bijlesleraren, heeft weggewerkt.  Nog twee "kwartalen" en dan is ze klaar voor graduation in juni.

Mijn Olympische Spelen foto van vandaag

Vandaag is het kennelijk ook terugblik dag, want Facebook bestaat tien jaar.  Ik kwam er in 2007 bij om een oogje op onze tieners te houden.  Dat is uitgegroeid tot een heel leuke online gemeenschap met contact met mensen waar ik voor het ontstaan van de website maar weinig contact mee had, zoals Nederlandse familie en vrienden, die wegverhuisd zijn.  Facebook heeft een leuk filmpje samengesteld voor iedereen, maar helaas alleen op Facebook te bekijken.

Voor Rick thuis komt lukt het me nog mijn Lumosity routine te doen (die ik erg leuk blijf vinden) en een paar Portugese lessen.  Rick brengt Indiaas eten van Curry Mantra mee en dat is altijd lekker met dit koude weer.  Vannacht schijnen we weer ijzel te krijgen, hopelijk dit keer geen stroomuitval!

8 reacties:

Anja zei

Wat naar die "winter blues”, gelukkig is Januari voorbij en Februari een korte maand. Goed dat je toch naar de film bent gegaan! Ik hoop zo dat de ijzel uitblijft, bah.....ben klaar met de winter!

Brandsmaatjes zei

Hallo Petra, ik lees al een hele tijd elke dag je blog. Ik ken dat gevoel ook wel zo'n winterdip. Hier in Nerderland hebben we amper winter dit jaar en leek het gisteren wel een voorjaarsdag maar we moeten nog even wachten. Het kan nog best winter worden in februari en maart. Afwachten dus.
Wat toch lekker dat je op een doordeweekse dag naar de bios kan gaan. Zo gaan de winterdagen snel voorbij. Wat goed dat S al haar onvoldoendes heeft weggewerkt. Mijn dochter moet dit jaar HAVO examen doen en is ook met 3 onvoldoendes van 4 naar 5 gegaan en had deze ook met hulp van huiswerkinstituut in december weggewerkt. Wat een heerlijk gevoel om zo straks het examen in te gaan. In Amerika werkt het schoolsysteem weer heel anders maar deze stress m
Jaren lijken wel hetzelfde. Groetjes Gina uit Meppel

Brandsmaatjes zei

Oeps laatste zin loopt niet lekker. Ik bedoel
Stress jaren lijken ......

Anoniem zei

Winter blues, daar had ik vroeger ook last van maar is nu verbeterd door alle dagen minstens 1 uur te gaan stappen (goed doorstappen) in het bos achter ons huis bij 'alle weer'.
Tarpon Springs: spons hoofdstad van de wereld? wat wordt daarmee bedoeld Petra?
Groeten van Hilde uit B. en maak maar veel wandelingen met Cosmo, goed voor hem en ook voor jou.

Anoniem zei

Winter blues, dat is het exacte woord. Het is lang donker en dan die grijze luchten. BAH!
Goed plan om te ontsnappen naar Florida. Nog 1,5 week en wij ontsnappen ook even.
De foto van de beijzelde bomen met het kardinaaltje is prachtig. Daar wordt je dan weer vrolijk van.
Groet, Bea

Anoniem zei

Wat knap van Saskia dat ze de onvoldoendes heeft weggewerkt.
Wij zijn ook eens in Tarpon Spring geweest, lekker Greeks eten, en we hebben daar heerlijke sponsen gekocht.
Februari is altijd even moeilijk om door te komen, wij hebben een cruise geboekt naar de Carabien, en gaan even "langs" bij St. Maarten!
Groetjes, Ida

naomi zei

Hallo

Ja de winterblues, wat ben ik dan blij dat ik in november nog even de zon in LV hebt gezien. Maar het is nog lang donker en grijs. Bah. Ach de dagen gaan alle lengen en er even uit met vrienden is ook wel erg leuk.

Wat knap van Saskia datz e haar onvoldoendes weg heeft gewerkt. Wat goed dat je naard e film bent gegeaan.

En vindt de FB filmpjes leuk gedaan alleen pakt hij veel recente foto's. Het begon voor mij met foto's van DC haha. Zou er zo weer willen lopen heerlijk genieten.

Liefs naomi

Petra zei

@Anja - Helaas, koning Winter heeft niet naar je geluisterd

@Gina - Ja, die laatste schoolloodjes zijn zeker stressvol, ik ben blij dat dit onze laatste high schooler is. Leuk dat je reageerde!

@Hilde - Daar worden echte sponzen net voor de kust gevist en verkocht. En ja, dat lopen wil ik ook graag, maar deze winter vind ik het maar moeilijk door de weersomstandigheden.

@Bea - Ja, gek genoeg kan zo'n ijsstorm dan weer wat leven in de brouwerij brengen

@Ida - Oh, heerlijk een cruise! Alvast veel plezier.

@Naomi - Nou, op het moment is het maar koud en nat ;)