Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 24, 2014

"Blustery" Maandag

Als ik beneden kom zie ik Saskia nog in haar pijama zitten.  Ze heeft wel een late dag vandaag, maar had toch al aangekleed moeten zijn.  Ze heeft echter weer hoofdpijn en buikpijn en ziet er ook heel pips uit.  Maar goed dat ze morgen een doktersafspraak heeft.  Weliswaar voor een routine controle, maar ik ga haar toch op het hart drukken te melden hoe ze zich telkens voelt.

Na Saskia ziek gemeld te hebben en mijn wafels en koffie verorberd te hebben, rijd ik naar de sportschool.  Daar doe ik voor het uur personal training alvast een half uur cardio.  Onze overbuurvrouw Linda is er ook we kletsen wat bij.  Net als wij gaan zij met hun grote familie niet gauw verhuizen.  We zijn allemaal benieuwd wie het huis dat te koop staat gaan kopen.

Het uur met Sharon gaat snel.  Zoals altijd hebben we van alles te kletsen, maar denk maar niet dat het daarom een zwak kletsuurtje wordt.  Sharon is heel goed in het mij net iets verder te pushen dan ik in mijn eentje zou doen.

Sharon vertelt dat ze nog nooit in haar leven (zij is in dit gebied opgegroeid) de kersenbloesems in Washington heeft gezien.  We spreken af daar dit jaar verandering in te brengen.  Zij wil graag door mij rondgeleid worden, leuk!

Na nog even cardio om 5000 stappen te halen ga ik huiswaarts.  Ik heb voor de lunch afgesproken Rick bij zijn kantoor te ontmoeten en in het Reston Town Center te eten.  Rick vertrekt vanavond voor een paar dagen naar Chicago en vond het gezellig (ik natuurlijk ook) om dan vanmiddag nog even samen te eten.

We lopen van Ricks kantoor naar Clyde's en mijn hemel wat is het weer koud!  Zeker tien graden kouder dan gisteren met een felle noordenwind, die overal doorheen blaast, brrr!!  De ijsbaan hier is er wel populair door.  Veel basisscholieren hebben maandagmiddag vrij hier en dat is te zien.


In het restaurant is het behaaglijk warm.  Het is even moeilijk kiezen van het menu.  Er staan een aantal van mijn favorieten op.  Uiteindelijk neem ik de gegrilde zalm met spruitjes, cranberries en walnoten, erg lekker.  Rick neem de biefstuk salade, die er ook erg lekker uitziet.

Rick en ik nemen voor een paar dagen afscheid van elkaar en ik rijd terug naar huis.  Onderweg stop ik bij Rite Aid om wat recepten op te halen en gooi ook de van maar weer eens vol.  Met onze Giant kaart krijg ik   20 cent per gallon korting bij Shell ($3,14 per gallon (bijna 4 liter) voor degenen, die onze prijzen met de Nederlandse willen vergelijken), altijd meegenomen.

Thuis heeft Saskia AP Environment bijles.  De lerares blijft twee uur zodat ze Saskia goed helpt met haar project.  Hopelijk gaat dat weer een goed cijfer opleveren.

Met Cosmo loop ik naar Chris' huis om haar en PJ op te halen voor onze wekelijkse wandeling.  Het is schitterend zonnig, maar koud weer en het valt me op dat veel bomen tijdens de afgelopen warme dagen uit zijn gaan lopen.  De krokusjes zijn ook opeens boven de grond.  De maples hebben dan zo'n mooi rode gloed, eindelijk weer wat kleur in de natuur!

Ondanks de kou is het lekker buiten te zijn en de honden genieten er duidelijk ook van.  Ik vind deze wekelijkse wandeling erg leuk en ik leer Chris zo ook nog beter kennen.

Rick is geen fan van veganistisch of vegetarisch eten, maar ik vind het vaak wel lekker.  Saskia weet dat en stelde vanmiddag voor voor ons tweeen avondeten te koken.  Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!  Saskia maakt een heel smakelijk roerbakgerecht met verschillende groentes, cashew noten en quinoa.  Ik smul er echt van.
Na het eten vertrekt Saskia naar Caffe Amouri om te studeren dus ik heb alleen de viervoeters als gezelschap.  The Voice begint vanavond weer, leuk!

6 reacties:

Anja zei

Ja, wat een verschil in temperatuur met gisteren. Wat lief dat Saskia voor jullie beide gekookt heeft, het ziet er lekker uit!

Margreet zei

Dat ga ik ook een keer maken, ik probeer wat gezonder te eten. Zou het ook met kokosolie kunnen? Hier vandaag een lekkere dag, maar morgen weer sneeuw, bah.

Marion2 zei

Saskia is wel vaak ziek, zeg. Ik herken het: ik had ook een kind dat ik heel vaak ziek moest melden. Ik voelde me er altijd heel erg ongemakkelijk bij. Maakt het, nu ze is aangenomen op de universiteit, nog uit wat voor cijfers ze haalt (omdat ik lees dat ze nog bijles heeft)?

Wat zal het vreemd zijn als jullie buren weg zijn. Het lijkt me een beetje 'eind van een tijdperk' gevoel. Gaan ze ver weg of blijven ze wel in de omgeving?

Anoniem zei

Ik heb vanochtend ook weer getankt, € 1.66 per liter! Wat zou ik toch veel salaris over houden als ik dit salaris in USA zou hebben qua tanken, shoppen en eten (allemaal zo veel goedkoper dan hier).

Wat balen dat Saskia zo vaak ziek is... Je bent wel een hele lieve moeder hoor, want als ik me ziek meldde vroeger op school ging ik helemaal nergens heen en werd ik geacht de dag in mn kamer door te brengen muv lunch en diner (als ik al at dan).... Times change! Wel supergaaf dat ze is aangenomen. Ik hoop dat ze snel opknapt en dat ze op de uni minder vaak ziek zal zijn.....

Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

Wij zouden dat huis zo willen kopen hoor :)
Jammer genoeg is het heel moeilijk om te emigreren naar Amerika.
Leuk, breckenridge! Zijn we ook 2x geweest, mud season.
Marjon

Petra zei

@Anja - Ja, he, vond ik ook erg lief

@Margreet - Ik denk het wel, maar ik heb gelezen dat cocosolie niet zo gezond is

@Marion - Het is minder echt ziek dan een algehele malaise. Hopelijk vraagt ze vandaag aan de dokter wat ze daaraan kan doen (ik mocht niet mee). De buren verhuizen naar North Carolina en ja, het zal gek zijn, vooral om Leah niet meer daar te zien.

@Evelyn - Ha ha, ja, wij moesten vroeger in bed blijven als we ziek waren.

@Marjon - Ja, jammer dat het zo moeilijk is om te emigreren hierheen voor mensen, die dat heel graag willen. Ik heb enorm geluk gehad.