Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 19, 2014

Een lenteachtige dag opeens

Saskia is al heel vroeg naar school vertrokken en Rick heeft ook al afscheid genomen als het opeens heel erg donker wordt.  Cosmo komt trillend naast me staan en een seconde later weet ik waarom.  Ik heb de bliksem niet gezien, maar de donder klinkt buitenaards!  (Later lees ik op deze Facebook pagina de reden daarvan, even naar beneden scrollen).

Gelukkig voor Cosmo duurt het niet lang en de regen ook niet.  Dat vind ik wel erg fijn van dit klimaat, het blijft nooit lang grijs.  Met een kop koffie en bakje yoghurt ga ik het schaatsen online op NBC kijken (helaas loopt de Nederlandse stream de hele tijd vast).  Ik vind Stuart Storey een heel leuke verslaggever, moet ik zeggen, zo lekker Brits in zijn uitdrukkingen.

Natuurlijk is het weer erg leuk om twee Nederlandse dames op het podium te zien na afloop.  Het mocht dan geen goud worden, maar de blijdschap van Martina is aanstekelijk.  Hier in de VS kan men ook niet ophouden over het Nederlandse medaille succes.  Het Amerikaanse schaatsteam bakte er dit jaar niets van.

Met moeite sleep ik me naar boven voor mijn dagelijkse sporten.  Gelukkig heb ik nu behalve mijn Kindle ook de Kindle Fire en geniet van Downton Abbey daarop.  Daarna weer een spannend boek en ik haal zo de 10000 stappen.

Al Olympische Spelen kijkend douche ik.  Ik kijk eigenlijk nooit naar de tv in onze badkamer, Rick daarentegen iedere dag.  Maar nu vind ik het wel leuk om er een te hebben, want zo zie ik Gracie Gold schaatsen.

Als ik naar Whole Foods rijd voor boodschappen en lunch krijg ik opeens een sms over een Amber alert. Een vijfjarig meisje is uit een plaats ten zuiden van ons ontvoerd.  Dat is nieuw, ik kan me niet herinneren dat ik me daarvoor heb opgegeven.  Rick vertelt dat hij en zijn collega's er ook een kregen op hun telefoon en Saskia later ook.  Kennelijk is dat iets wat in de hele staat is ingevoerd, erg goed, vind ik.

In de supermarkt haal ik mijn boodschappen en avondeten.   Ook heb ik nog geen lunch gegeten en het loopt al tegen tweeen.  Ik zie dat ze weer een heel bijzondere nieuwe sushi rijst hebben met quinoa en rode rijst.  Ik bestel een tonijn en zalm rol met komkommer en avocado daarmee.  Het is werkelijk heerlijk, ik ga weer vaker sushi van Whole Foods halen!


Na de lunch ga ik met mijn Kindle buiten voor het huis lezen.  Cosmo komt ook mee naar buiten.  Het is onvoorstelbaar dat we nog geen week geleden 30 centimeter sneeuw kregen en nu is het zo warm in de zon dat ik zonder jas kan lezen.  Er ligt nog wel heel veel sneeuw, die smelt me veel te langzaam!

Intussen komen de schoonmaaksters ons huis weer doen.  Woensdag is mijn favoriete dag van de week, want de enige dag dat Saskia's kamer er netjes uitziet.  Hoe die dames het doen weet ik niet.

Helaas gaat het aan het einde van de middag toch weer regenen en worden we naar binnen gejaagd.  Mijn boek is heel erg spannend en ik wil blijven lezen.  Cosmo heeft een nieuw favoriet speeltje, een vogeltje met geluid.  Hij is er grappig genoeg heel voorzichtig mee, in tegenstelling tot andere pluche speeltjes.   Ik word er alleen wel lichtelijk gek van.

Als Rick thuiskomt maken we de zoete aardappelfrietjes uit de oven, spinazie en voor mij zalm en voor hem kipfilet van Whole Foods.  Dit is altijd een erg lekker maal.  Natuurlijk gaan nu de Olympische Spelen weer aan, ik ga het weer missen volgende week!

PS: Vandaag had ik 287 unieke bezoekers. Wie zijn jullie?  Ik vind het leuk mijn lezer(essen)s te leren kennen!

13 reacties:

Anja zei

Ja, het leek inderdaad wel lente. Hier heeft het volgens mij niet gedonderd, ik heb het in ieder geval niet gehoord. Ik kreeg ook de sms over een Amber alert.

Ik vraag me ook regelmatig af wie mijn lezer(essen)s zijn.

Anoniem zei

Verontschuldiging voor het niet altijd reageren Petra.
Hoedje af voor jou om dagelijks jouw blog te schrijven en jouw dagelijkse bezigheden zo fijn te beschrijven. Ik lees jouw blog wel elke dag maar slaag er niet in om dagelijks te reageren.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

ik lees meestal ook wel alle dagen, of catching up na het weekend - heb wel al eens gereageerd maar zelden, eigenlijk enkel als ik iets kan "bijdragen" naar mijn mening :-)
Erwin ook uit B

Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei

Hallo Petra,
Het is erg leuk om vanuit Nederland jouw dagelijkse belevingen te volgen.
De manier van leven is toch erg wisselend met die in Nederland en dat maakt het heel interessant. Ook vind ik het erg leuk om te zien welke plaatsen jij allemaal bezoekt. Washington staat nog op de lijst en zo doen we alvast wat ideeën op.
Groeten,
Monique

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van dat piepje!
Wat heerlijk dat je lekker buiten in de zon kan zitten, het is hier niet koud maar buiten in de zon zitten lukt nog niet.
Groetjes AnjaL.

Karin zei

Hoi Petra,
Hier een lezeres uit Krimpen aan den IJssel.
Ik lees al jaren trouw iedere werkdag je blog.
En op maandag heb ik er lekker 3.

Sandrah zei

Haha! Je kunt inderdaad horendol worden van die speeltjes met geluid. Ik weet er ook alles van.

Die sushi ziet er altijd zo lekker uit, dat ik er zelfs 's morgens trek in krijg!

Sandra

Anoniem zei

Ik volg al enkele jaren je blog, erg leuk en knap dat je dat elke trouw doet. Ga zo door!
Groetjes Mieke

naomi zei

Hallo Natuurlijk lees ik ook nog iedere dag, maar kijk zoveel Olympische Spelen dat ik weinig op laptop zit en lees op mijn mobiel. En reageren via mobiel is niet handig. Ik ga volgende week de OS ook echt weer missen. Noem het afkicken, zo gauw ik wakker ben zit ik te kijken (als ik thuis ben) en duurt tot 21.30 en dan is het al bijna bedtijd.

Vindt juist de andere sporten die je normaal niet ziet erg leuk. Verbaas me over alle extreem sport dingen in de sneeuw. Alles wat op snowboard kan, kan ook op de ski. Erg bijzonder.

Liefs Naomi

Antoinette van Schaik zei

Hi Petra, ik lees met plezier je dagelijkse blog, ik vind het knap dat je bijna elke dag blogt, dat lukt mij echt. Net zoals elke dag sporten... Gretjes, Antoinette

Petra zei

@Anja - Ja, dat Amber alert sms systeem vind ik wel erg goed.

@Hilde - Dagelijks reageren hoeft ook echt niet, hoor, ik vind het al leuk hoe vaak je reageert.

@Erwin - Leuk dat je nog steeds meeleest!

@Monique - Fijn dat ik jullie via mijn blog enthousiast heb gemaakt voor Washington. Het is werkelijk een heerlijke stad!

@Anja - Doordat we zo zuidelijk zitten is de zon hier al snel warm genoeg om in de luwte buiten te zitten.

@Karin - Bedankt voor je berichtje, ik had vroeger een vriendinnetje in Krimpen a/d IJssel, grappig, he?

@Sandra - Ik zou zo ook sushi als ontbijt kunnen eten ;)

@Mieke - Dank je voor je compliment!

@Naomi - Ja, die extreme sporten zijn erg leuk om naar te kijken.

@Antoinette - Leuk, dat je reageerde! Nou, dat sporten is ook niet mijn favoriete bezigheid, hoor :). Het is dat ik weet dat ik me er beter door voel.

Anoniem zei

Tv io de badkamer? Ik ken mensen die er niet meer uit zouden komen!

Annemiek

Petra zei

@Annemiek - Ha ha, de wc is wel een apart kamertje, anders zou ik het ergste vrezen voor Rick ;)