Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 03, 2014

Een saaie grijze maandag

Ach ja, het kan niet eeuwig duren, natuurlijk, die blauwe luchten en lekkere temperaturen.  Vandaag is het grijs en koud en bij het opstaan regent het.

Jose komt weer met zijn mannen, dit keer om een aantal dingen binnen te maken.  Saskia sms-t en vraagt of ik haar wat te eten kan brengen voor haar lunch om tien (!) uur.  Gauw prop ik een paar wafels en een kop koffie naar binnen en rijd dan naar Caffe Amouri.

Daar is het zo gezellig en ruikt het zo lekker dat ik spijt heb hier niet mijn koffie en ontbijt te hebben gehaald.  Ze roosteren hier namelijk hun eigen koffie. Duidelijk doet dit cafe het goed, want ieder tafeltje is bezet.  Met een grote mango smoothie voor Saskia rijd ik naar haar school.

Thuis neem ik nog een kop koffie, maar moet dan echt mijn cardio routine van vandaag gaan doen.  Rick werkt vanochtend van huis, omdat de werkers er zijn en zo loop ik hen ook niet in de weg.  Omdat Sharon in Florida is, heb ik vandaag helaas geen personal training.

Toch gaat het uur snel, want ik nader het einde van een heel spannende romantische thriller weer.  Als ik klaar ben is de regen inmiddels overgegaan in dikke natte sneeuwvlokken.  Dat is toch wel een leuker gezicht, maar gelukkig blijft het niet liggen.

De klusjes in huis zijn inmiddels klaar en Rick en ik gaan nog even samen lunchen bij Manhattan Bagel.  Een lekkere warme dunne bagel met kaas, ei, champignons en asperges.  Daarna vertrekt Rick naar zijn werk.

Mijn "Olympische" foto van vandaag

Dit is de perfecte middag om eens flink Portugees te leren op Duolingo.com.  Zo vliegt de tijd ook en voor ik het weet loopt Rick de deur weer binnen om een uur of zeven.  Inmiddels heb ik niveau 8 bereikt en weet toch best al wat Portugees.  Hoe makkelijk het gaat zijn om te spreken valt nog te bezien, maar iets is beter dan niets.
Flapjack heeft het juiste idee voor een koude natte dag als vandaag

Saskia heeft haar vrienden Parker en George hier, die ook in onze cul de sac wonen.  Met beiden is ze vanaf haar derde opgegroeid, zij zijn een jaar jonger dan Sas.  Ik vind het wel bijzonder dat hun vriendschap nog steeds zo sterk is.

Vooral voor Parker en zijn broer Cameron, die nu naar college is, is Saskia als het zusje dat zij niet hebben.  Sowieso heeft Saskia veel vrienden en vriendinnen, die ze al van heel jongs af aan kent.  Gisteravond hadden we het er ook nog over hoe bijzonder dat is in dit gebied met veel militairen, diplomaten e.d., die om de zoveel jaar verhuizen.

Het haardvuur gaat aan en we smullen van Perzische Friends kabobs.  Lekker tv kijken nu, want we zijn best moe na wat gisteravond toch een late avond werd.
Ons katmodel Meike



3 reacties:

jolanda zei

Om 10 uur lunch? Is dat de enige pauze die ze hebben? Van mijn jeugd kan ik me herinneren dat we rond 10 uur/half 11 een kleine pauze hadden en ergens tussen 12 en 1 een langere lunchpauze. In ieder geval is het fijn dat Saskia zich beter voelt als een tijd geleden!

Gisteren zag ik een aflevering van Extreme Couponing. Zulke kortingen zijn hier ondenkbaar. Maar wordt er veel gebruik gemaakt van coupons of zie ik alleen de overtreffende trap op tv?

Anja zei

Wat ziet een dag er toch anders uit blauwe luchten en zon!

Petra zei

@Jolanda - Ja, maar ze beginnen om tien over zeven, dus dat is niet zo vroeg. Ze zijn om vijf over twee alweer klaar dus meer pauzes zijn niet nodig.

@Anja - Inderdaad!!