Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 05, 2014

IJsdag

Gisteravond werd er ijzel voorspeld, maar er werd gezegd dat dat voor zessen over zou gaan in regen.  Wij verwachten dus weinig spectaculairs vanochtend. Saskia staat zelfs op tijd op en vindt dan uit dat de scholen twee uur verlaat zullen openen.  Als we een blik naar buiten werpen en de bomen bedekt met ijs zien weten we waarom.  Het heeft flink geijzeld!

Omdat ik als de dood voor gladheid ben laat Rick Cosmo uit.  Meteen gaat hij op de oprit bijna onderuit, hij kan zich nog net aan een struik vastgrijpen.  Verder loopt hij op het gras.  Rick wacht dus ook maar even met naar zijn werk gaan, maar vertelt later dat de parkeerplaats bij zijn werk ook heel gevaarlijk glad was.

Het is wel erg mooi en terwijl we zitten te ontbijten zie ik een knalrode cardinaal in de beijsde boom van de buren zitten.  Daar moet ik natuurlijk foto's van maken!  Hij blijft heel vriendelijk poseren en er komen een paar mooie plaatjes van.


Voor de zoveelste keer deze winter ben ik heel blij dat we de elliptical hebben.  Ik neem me voor daar een uur op te doen, maar na 35 minuten komt Saskia me vragen of ik haar weer naar school kan brengen.  Misschien is dat maar goed ook, want het is nog veel ijziger dan ik had verwacht.  Vooral de stoepen zien er nog heel glad uit.

Op de radio hoor ik ook dat het verkeer naar de stad helemaal vaststaat.  Ik had afgesproken met Irene om naar haar toe te rijden, maar dat zie ik niet zo zitten.  We whatsappen om iets anders te bedenken, maar het komt Irene sowieso beter uit om ons uitje naar vrijdag te verzetten.  Ik ben opgelucht, want over die ijzige stoepen naar de metro lopen was ook niet mijn idee van leuk.

Nu ik dan toch tijd heb maak ik mijn uur op de elliptical boven af.  De bomen zien er nog steeds prachtig uit en het is inmiddels droog, dus ik neem Cosmo mee voor een wandeling door de buurt.  Na een paar keer inderdaad bijna gevallen te zijn op de stoep loop ik de rest van de tijd op de weg.

Hoezeer ik ook klaar ben met het winterse weer, ijsregen fascineert de fotografe in mij altijd weer.  Zoals het helemaal alles helemaal "glazuurt".  Ik fotografeer erop los, iets wat me altijd opvrolijkt.  Bovendien krijg ik zo de rest van mijn 10000 stappen vol.

Cosmo wordt wel erg nat en we zijn gewaarschuwd om het wegenzout goed van de poten van onze honden te vegen, want teveel daarvan is vergiftig.  Ik heb inderdaad Cosmo zijn poten meer zien likken de afgelopen dagen.  Thuis droog ik hem dan ook zo grondig mogelijk af.

Daarna is het tijd voor mijn eigen douche en inmiddels ook alweer lunchtijd.  Ik besluit pho te gaan eten bij Pho Thang Long.  Een dag als vandaag is uitermate geschikt voor deze pittige soep!  Het is ook gezellig en warm binnen.  Ik neem een glas van hun verse limeade bij mijn vissoep.
Na de lunch loop ik even de Michaels binnen.  Dit is altijd zo'n leuke zaak en ik hoop er altijd ideeen op te doen.  Vandaag koop ik alleen een vrolijke vlag voor ons deck.  In ditzelfde winkelcentrum zit nog een hobbyzaak, vooral voor teken- en verfspullen.  Ook hier neus ik wat rond en koop een kaarten"spelletje" met grappige Amerikaanse uitdrukkingen en hun origine.  Thuis zie ik tot mijn genoegen dat de meesten daarvan mij bekend zijn.

De rest van de middag doe ik Lumosity en leer meer dan honderd nieuwe woorden Portugees.  Ik moet zeggen dat ik sommige lessen van Duolingo stukken handiger vind voor een toerist dan andere.  Ik hoef niet allerlei vreemde beroepen te leren, maar hoe je een kussen, laken of deken noemt kan wel weer goed van pas komen.

Rick komt thuis met eten van Plaka Grill.  Hun gyros zijn zo ontzettend lekker!  Het vuur gaat weer aan en de voeten omhoog.  Leuke sitcoms, zoals The Middle, een erg leuke over een "gewone" familie, zorgen voor hardop lachen vanavond.

Kai vertelt me vanavond dat hij ook een paar keer in de Nederlandse media werd genoemd: hier en hier!  Dat is toch wel heel bijzonder.  Katja vindt het leven op het moment maar erg vol stress.  Ze werkt meer dan 40 uur per week en probeert intussen ook voor de medical school testen te studeren.  Ik doe het haar niet na! 

De ijsfoto's staan hier

14 reacties:

Ineke zei

Wat leuk dat Kai 2x genoemd werd!
Kun je bij jullie niet van die "ijzertjes" voor onder je schoenen kopen? Ideaal, je kunt daarmee dan over de gladste wegen lopen.

Tineke zei

Heel goed voor het CV van Kai en leuk dat hij zo in de media ook de 'credits' krijgt.
Stoer van Katja om zo met haar toekomst bezig te zijn; wat zijn haar volgende plannen?
bijzonder dat wij zo'n zachte winter hebben en jullie zo'n strenge met veel overlast.
fijne dag toegewenst

Ineke zei

http://www.yaktraxpro.nl/N_frame.html?http://www.yaktraxpro.nl/N_home.html

dit bedoel ik dus met 'ijzertjes'

Gabrielle (otje) zei

Wat goed van en voor Kai! You must be a very proud mum! :-)

marielle zei

Vind het duolingo een erg leuke App, heb altijd frans willen leren en ben nu begonnen . Van engels naar frans. Is gelijk ook goed voor mijn engels. Leuk dat Kai er vermeld word. Succes met je portugees!!

Marion2 zei

Ijzel, brrr. Gelukkig hebben we dit jaar een zachte winter. Dat schijnt te komen door de strenge winter in de VS (iets met de straalstroom). Maar in andere jaren vond ik het altijd doodeng als ik dan naar mijn werk moest rijden.

Wat goed van Kai! Ik wist niet wat het inhield, maar ik ben nu helemaal geïnspireerd: ik ga via de app Engels leren! Uiteraard heb ik het op school gehad, maar het is beslist voor verbetering vatbaar. Praten, en met name de uitspraak, vind ik verreweg het moeilijkst, maar daarvoor zal ik toch eens naar een conversatiecursus moeten. Jammer genoeg zijn die vrij duur en dat houdt me steeds tegen.

Anoniem zei

Leuke erkenning voor het werk dat Kai er in gestoken heeft.
Ik ben zo blij dat het hier nog steeds niet zo ijzig is geweest. Kou met blauwe lucht is heerlijk maar de rest kan mij gestolen worden.

Groetjes Anja L.

Sandrah zei

Wat goed voor Kai dat hij genoemd wordt. Staat mooi op zijn cv!
Ik ben eindelijk een blik gaan werpen op de website en ik ga eens starten met Spaans! Dat heb ik altijd al willen leren.

En ik kan me goed voorstellen dat het voor Katja een drukke tijd is. Maar als ik jouw blogs zo heb gelezen door de jaren heen, is zij altijd wel een bezige bij geweest.

Gelukkig is Saskia ook weer op de goede weg. Goed van haar dat ze haar cijfers weer omhoog heeft weten te brengen.

IJzel hou ik ook niet van. Ik heb dezelfde soort ijzers als Ineke noemt, maar gelukkig hebben wij al een paar jaar geen ijzel meer gehad.

Sandra

jolanda zei

Ik ben ook aan het Duolingo gegaan. Spaans voor mij. Het meewerken hieraan staat vast goed op Kai zijn cv. Komt hij na zijn graduation weer (tijdelijk) thuis wonen?

@marion2 Heb je al gekeken bij de Volksuniversiteit? Dat is wellicht goedkoper als bij commerciële bedrijven.

Jurgen de Bruin zei

Zeg maar tegen Kai dat ik er erg blij mee ben.

Anja zei

Wat leuk dat Kai genoemd wordt!!
Het had inderdaad flink geijzeld, ik ga denk ik maar overwinteren in Nederland ;-)

Irene zei

Tip voor de poten van Cosmo, de kussentjes en tussen de kussentjes goed in de vaseline zetten voor je gaat wandelen.
Dan kan het zout niet op die zachte delen inwerken.

naomi zei

Wat leuk dat Kai wordt genoemd en ik herken zeker de game factor erin. Ik wil als ik tijd heb ook echt doorgaan met de volgende les. Echt leuk programma.

Wat een ijs weer zeg, maar goed dat je er toch uit ben gegaan en lekker fotograferen.

Ik zie iemand iets zeggen over de avseline, maarw erdt mij vorig jaar door de dierenarst afgeraden,want dan worden de poten gladder en kunnen ze uitglijden. Dus pas op. Ik heb vorig jaar met al die sneeuw sokken geporbeerd bij hem, maar werkte niet.

Petra zei

@Ineke - Ja, Yaktrax, ik heb er zelfs twee paar van, maar ik dacht niet dat het nog zo glad zou zijn gisteren, dus had ze niet onder mijn schoenen gedaan.

@Tineke - Ze wil dus in mei die zware testen gaan doen en dan gaan "solliciteren" bij medical schools om daar herfst 2015 te beginnen.

@Gabrielle - Nou, zeker.

@Marielle - Goed, zeg, van Engels naar Frans! Voor mij is Engels praktisch gelijk aan Nederlands, dus makkelijk en toch merk ik dat ik soms per ongeluk een Nederlands woord, zoals een ipv a, typ. Kennelijk is mijn brein soms overbeladen met al die talen.

@Marion - Wat leuk! Ik ben benieuwd hoe je het vindt. En ja, de uitspraak, dat vraag ik me met Portugees ook af, maar zolang ze je maar verstaan, toch?

@Anja - Inderdaad, nu hebben we weer de ene na de andere winterstorm, grrr.

@Sandra - Ja, Katja heeft het altijd graag druk, dus als zij zegt het stressvol te vinden moet het wel heel erg zijn

@Jolanda - Wat Kai na zijn graduation gaat doen is nog niet bekend.

@Jurgen - Zal ik doen.

@Anja - Ha ha! Wat een pech dat jullie met je neus in deze winter vielen!

@Irene - Dank je voor de tip, ik zal hem gaan uitvoeren.

@Naomi - Nu lees ik jouw verhaal weer en twijfel dan toch, maar ik heb het vaseline advies al vaker gehoord.