Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 10, 2014

Weer een winterse dag

Als ik de lamellen opentrek "lacht" me weer een witte wereld toe.  Veel sneeuw ligt er niet, maar genoeg om de daken en gazonnen wit te maken.  Ook vriest het weer flink.  Een letterlijke lichtpunt is dat de zon tenminste schijnt.  Deze winter duurt maar en duurt maar!

Bij het ontbijt zetten we live de 500 meter schaatsen aan.  Wat een verrassing als de Nederlandse schaatsers het heel goed doen!  Nu wil ik natuurlijk de tweede race ook kijken.  Helaas begint die hier alleen om tien uur en ik heb om half elf personal training.

Een beetje balend dat ik nu net die races niet live kan kijken kom ik bij de sportschool aan.  Tot overmaat van ramp krijgen ze daar het NBC kanaal waar de Spelen live worden uitgezonden niet.  Er zit niets anders op dan tussen de gewichtenoefeningen door Facebook op mijn telefoon te checken.  Zo leuk om te zien dat Nederland weer alle drie de medailles in de wacht sleept!

Het is om onverklaarbare redenen flink druk in de sportschool en alle machines zijn bezet.  Net denk ik dat dat een teken is dat ik vandaag geen cardio hoef te doen, als er een elliptical vrijkomt.  Gauw neem ik die in en begin een interval.

Onze yoga lerares is helemaal Olympisch gekleed en poseert voor mijn themafoto van vandaag

Na een paar minuten merk ik echter dat de man naast me onophoudelijk hoest en zijn mond niet bedekt.  Bah!  Dan zie ik toch maar van de rest van mijn cardio af voor vandaag. Dit is een van de redenen dat ik in de winter niet vaak naar de sportschool ga.

Saskia sms-te me al eerder of ik haar weer eens lunch kan brengen.  Ach, volgend schooljaar gaat dat niet meer lukken dus ik voldoe graag aan dat verzoek.  Ik heb sowieso een aantal dingen nodig bij Whole Foods en neem mijn enorme Duitse tas mee om de boodschappen in te doen.

Alles past in die tas wat deze kassajongen (hij zal Kai's leeftijd hebben) de opmerking ontlokt dat het de tas van Mary Poppins wel lijkt, ha ha!  Gauw rijd ik naar Saskia's school en overhandig haar de versgesneden mango en Clif reep, die zij als lunch had gevraagd.

Het is overal zo koud, ik word gewoon niet warm en opeens heb ik enorme zin in een hete in beide betekenissen van het woord Indonesian peanut saute van Noodles & Company!  Daar zitten ook lekker veel groentes is en ik smul ervan.  Het is druk bij dit restaurant, kennelijk ben ik niet de enige, die hun eten lekker vindt met dit weer.

Bij Safeway haal ik de rest van mijn boodschappenlijstje.  Ook neem ik wat leuke dingen mee voor Valentijnsdag.  Hopelijk komen mijn zus en haar kinderen hier dan eind deze week, hoewel er nu opeens een flinke sneeuwstorm dreigt.  Even allemaal duimen dat het allemaal mee gaat vallen!

Ook is mijn bosje tulpen nu toch echt wel verlept na meer dan een week (!).  Er zijn vandaag geen tulpen te bekennen, helaas, dus ik neem een bos lelies mee.  Die staan ook meestal lang en brengen lekker wat kleur in huis.

Omdat de rest van mijn week er erg druk uitziet hebben Chris en ik vanmiddag afgesproken voor onze wekelijkse hondenwandeling.  Het is bijtend koud met een fikse wind, maar toch ook lekker om buiten te lopen.  De honden genieten beiden met volle teugen.

PJ is een golden retriever en heeft dus ook een dikke vacht, net als Cosmo.  Het is ook weer gezellig even te kletsen, ik geniet echt van deze wekelijkse wandeling en Chris vindt het duidelijk ook leuk na haar werk.

Thuis gaat de haard aan en probeer ik me eindelijk eens echt warm te voelen vandaag. Saskia heeft bijles en komt de verwarming hoger zetten.  In de eetkamer waar zij zitten is het om te rillen.  Soms zou ik de ouderwetse radiatoren wel weer willen hebben, in plaats van de luchtverwarming.

Iedere dag probeer ik wat Portugees te leren, maar ik denk niet dat ik alle lessen af ga hebben.  Het wordt nu moeilijker en ik wil het dan ook wel echt goed leren.  Ik denk dat het sowieso genoeg is om tenminste de belangrijkste dingen te kunnen zeggen en verstaan nu.

Rick komt thuis en we bestellen makkelijk Zpizza. Gelukkig worden de schaatswedstrijden herhaald en zien wij alsnog de drie Nederlanders winnen op tv.  Wel een zware pil voor Jan Smeekens om te slikken, maar ik zag op de Nederlandse tv dat hij het sportief opnam.  Het is leuk om voor twee landen te zijn! Mijn vriendin Christine is zelfs voor drie landen, want zij is in Canada opgegroeid.

2 reacties:

Anja zei

Nederland doet het goed dat is echt genieten!
Brrr, een sneeuwstorm, hopelijk valt het mee en kan je zus zonder problemen hier komen!

Ineke zei

Kan me heel goed voorstellen dat jullie dat koude winterweer nu spoeg zat zijn. Hier weer het nog steeds maar geen winter worden, men zegt dat zolang het in Amerika zo koud is, het hier niet echt zal winteren. Die stelling klopt best vaak, zo ook deze winter. Sterkte, ik hoop dat je zus geen problemen zal ondervind.