Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 21, 2014

Wild weer

Rick vertelt me dat Saskia weer hoofdpijn heeft en hij haar daarom laat gemeld heeft op school.  Hij verzucht dat hij ook wel wat later naar zijn werk zou willen gaan.  Kan ik me helemaal voorstellen, hoewel Rick meestal een stuk later vertrekt dan veel anderen, die ik ken (en ook een stuk later thuiskomt daardoor).


 Onder het genot van een kop koffie en warme wafels kijk ik naar de heren en dan de dames ploegenachtervolgingen schaatsen.  Heel knap dat de dames een Olympisch record schaatsten!  Het zou verrassend zijn als Nederland ook in dit evenement niet weer met de gouden medailles vertrekt.

Saskia komt naar beneden en voelt zich nog steeds niet lekker.  Ze vertelt ook dat er een buikvirus rondgaat op school.  Daar heeft zij geen zin in en ik ook zeker niet.  Aangezien ze vandaag geen belangrijke vakken heeft, meld ik haar maar ziek.  De senioritis is volgens mij wel in volle gang, maar goed, ik geniet ook nog maar even van haar thuis zijn.

Er is wild weer voorspeld, onweersbuien en we hebben een "tornado watch" wat betekent dat tornado's mogelijk zijn.  Ik vrees het ergste voor Cosmo en de radar ziet er zwaar uit.  Echter, zoals wel vaker met zulke lijnen van onweersbuien, bij ons blijft het heel zware weer uit en trekt ten noorden en zuiden van ons.  Wij krijgen slechts een heftige bui over ons heen.  Het blijft raar weer deze winter!
Spectaculaire luchten, dat wel

Na mijn uur interval op de elliptical boven wat dankzij nog een episode van Downton Abbey en wat lezen snel voorbij gaat, vraagt Saskia of we ergens kunnen gaan lunchen.  Zij stelt Noodles & Company voor en dat vind ik wel gezellig.  

Hier hebben ze een heel aantal veganistische gerechten.  Saskia bestelt de Japanese pan noodles en ik de Indonesian peanut saute.  Het is leuk zo met mijn tiener te lunchen.  Ze gaat morgen met Kaylee naar Richmond om de VCU campus te bezoeken.  Hopelijk kan Kai dan ook om ze wat rond te leiden.
Is het echt Indonesisch?  Nee, maar wel heel lekker en pittig

Vanmiddag heb ik een hele lijst administratieve dingen af te werken.  Emails over rondleidingen, Kai's graduation voorbereidingen, het hotel in Portugal emailen en natuurlijk ook weer wat aan mijn cursus Portugees op Duolingo doen.  Volgens die site kan ik nu meer dan 70% van de Portugese artikelen vertalen.  
Nadat ik een snack van Goudse kaas met de katten en Cosmo deelde zoeken Meike en Snickers naar meer

Ook probeer ik mijn nieuwe tablet uit te vogelen, maar dat valt nog niet mee.  Daar hoop ik Ricks hulp dit weekend nog mee te krijgen.  Ik ben benieuwd hoeveel ik deze tablet ga gebruiken.  Voor degenen, die er een hebben en ook een laptop, waar gebruiken jullie de tablet vooral voor?

Rick heeft onze naam op de lijst gezet bij Matchbox.  Daar is het enorm druk en we moeten nog ongeveer twintig minuten wachten op een tafeltje.  Niet getreurd, David, de barkeeper, herkent ons en we drinken gezellig een roseetje voor mij en een biertje voor Rick.

Die zijn nog lang niet op als onze pager al flitst dat ons tafeltje klaar is.  We delen de mini hamburgertjes, crabcakes en scallops als voorafje, erg lekker.  Rick neemt de lams"biefstuk" en die ziet er erg lekker uit, maar ik ben niet zo'n lamsvlees fan. 

Mijn favoriete gerecht hier gewoonlijk zijn de scallops (St. Jacobsschelpen) met een lichte salade van kikkererwten en komkommer met yoghurtsaus.  Ik ben dan ook een beetje teleurgesteld dat niet meer zo op het menu te zien.  Nu worden de scallops met knapperige spruitjes en bloemkoolpuree geserveerd.  Dat klinkt nog steeds als iets wat ik lekker vind en ik bestel dat.  Het is inderdaad zeer smakelijk, maar ik hoop dat de andere combinatie terugkomt.
Spruitjes blijven een van mijn favoriete groentes, zeker zo bereid

Katja sms-t dat ze veilig in Denver is aangekomen.  Zij heeft zeker de reiskoorts van Rick en mij geerfd en gaat dit weekend met een vriend in Breckenridge skien (de vriend betaalde haar reis, leuke vriend!).  Leuk is ook dat ze daar Lisa, haar tante, gaat zien.  Wij waren voor het laatst daar in 2007 en Rick heeft meteen zin om weer te gaan. Misschien komende winter, al ben ik geen grote ski fan.

Saskia komt thuis en arme Rick moet nog even snel haar ruitenwisservloeistof bijvullen.  Saskia heeft daar al een paar weken niets meer van in haar auto en morgenvroeg vertrekken ze naar Richmond en zal ze met de smeltende sneeuw en natte wegen door de regen haar voorruit regelmatig moeten kunnen schoonmaken.  

Eindelijk is het dan ontspannen voor Rick vooral.  We gaan een warm weekend tegemoet voor de volgende diepvries.  Ik ben van plan daar volop van te gaan genieten!

8 reacties:

Ineke zei

Ongelooflijk die temperatuurwisselingen bij jullie, geniet zeker maar van de lente temperatuur de komende dagen.
Ik gebruik mijn tablet hoofdzakelijk tijdens vakanties, om foto's te laten zien aan mensen (tante dus) die geen computer hebben en om af en toe een gemiste tv uitzending te bekijken.
Fijn weekend!

Jort & Suus - On the road zei

Hoi Petra. Het viel dus ook dit keer weer mee met het weer.
Wij hebben een grote pc, een laptop en een tablet. (sinds kort ook een mini tabtop, een laptopje waar we het scherm van los kunnen halen maar die ik voor de vakantie).
Wij gebruiken met name de tablet voor het snelle opzoeken. Doe ligt ook altijd bij de hand. Dus voor de kleine dingen. Voor het grote werk eigenlijk altijd de pc.
Fijn weekend.

Sandrah zei

Ook hier in huis een pc, laptops en tablets. De tablet gebruik ik ook voor het snelle opzoeken en die neem ik mee als ik ergens heen ga. In het dagelijks leven gebruik ik mijn laptop nog altijd het meest.

Geniet lekker van het weekend en van het lenteweer.

Sandra

Bente zei

Hier 1 pc, 1 laptop, 3 tablets en 1 Kindle. De tablets zijn voor man en kinderen zodat ze mijn computers niet slopen. Ik zelf vind een tablet hopeloos. Te klein scherm, onhandig typen, websites die er niet goed uitzien, sommige sites werken helemaal niet of je moet er weer allerlei apps voor installeren.

Mijn laptop is voor buitenshuis werken en ik doe alles op de pc met lekker groot scherm. Enige wat ik wel handig vind is dat ik mijn Kindle zondagochtend in bed bij me heb zodat ik wat langer kan blijven liggen.

Pascale zei

Ik gebruik mijn tablet ook meer als ik op reis ga (laptop blijft meestal thuis, da's zo'n gesjouw). Fijn om mijn DSLR foto's direct te bewerken tijdens de vakantie, en voor films kijken in het vliegtuig. De afgelopen 2 weken heb ik 'm vaker gebruikt voor het live streamen van de Olympische Spelen - hij stond soms 's ochtends tijdens het werk op m'n bureau :)

naomi zei

Hai

Ik doe eigenlijk alles op mijn laptop bv. dingen in words en foto bewerking. Roberto heeft een PC en Ipad en gebruikt ze beide veel, maar ipad ook vaak op vakantie voor films kijken en internet. Maar ik dacht dat je voor valentijnsdag al een tablet had gekregen, maar niet dus. Ik zit er wel aan te denken om een tablet aan te schaffen. Gewoon makkelijk als extra om even iets snel op te zoeken of mee naar mijn werk. Compacter en minder zwaar.

Ongelooflijk wat een lucht bij jullie weer. Leuk dat Saskia naar haar toekomstige school gaat en leuk als Kai haar kan rondleiden.

Liefs Naomi

Petra zei

@Ineke - Ik denk dat ik die van mij ook zo ga gebruiken

@Suus - Tablets zijn inderdaad wel veel draagbaarder

@Sandra - Mijn "probleem" met de tablet is het typen, het lukt met gewoon niet met tien vinger daarop.

@Bente - Ja, de laptop blijft de beste "pc", maar ik vind het ook wel lekker om tijdens het sporten een show te kijken.

@Pascale - Mijn laptop is niet veel groter dan een tablet. Ik denk dat ik die laatste ook voornamelijk voor "erbij" ga hebben.

@Naomi - De Kindle Fire en de Dell tablet zijn weer net anders van elkaar. De Kindle toch meer voor boeken lezen of tv shows kijken, de tablet meer voor internet e.d.

Anja zei

Zo, ik ben weer bij gelezen. Gelukkig geen tornado in deze omgeving! Wij hebben ook een pc, laptops en een tablet. De tablet gaat mee wanneer we ergens heen geen, thuis gebruik ik de laptop en Marcel de pc.