Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 28, 2014

Bezoek aan de oogarts

De zon schijnt nog als we opstaan en met Kai samen eet ik ontbijt.  Saskia is wel op tijd naar school gegaan, maar sms-t dat ze zich niet lekker voelt.  Niet veel later belt de schoolverpleegster of Saskia naar huis mag komen.  Ze zal zich vast niet zo lekker voelen, maar ik vermoed nu toch ook wel enorme verveling.  Saskia is gewoon klaar met high school.

Kai vertrekt terug naar Richmond voor de laatste collegeloodjes.  Zijn graduation is al over minder dan twee weken!  Ik ga dan ook gelijk maar naar de sportschool.

Zo leuk deze "hartjes"
 
Daar doe ik eerst een half uur cardio op de ARC trainer dit keer.  Dan komt Sharon me halen voor een zeer intensief uur personal training.  Mijn hemel, al mijn spieren trillen na afloop!

Zin in meer cardio binnen heb ik niet dus ik lijn thuis Cosmo aan om nog van het droge lekkere weer te genieten.  Onderweg geniet ik enorm van de kleuren in de natuur.  Het is onvoorstelbaar hoe snel het hier altijd van helemaal dor tot jungleachtig groen wordt in het bos!
Toch zijn paardebloemen ook mooi
 
Het groene Southside Park

Omdat het zo mooi en lekker is buiten doe ik langer over de wandeling dan ik had verwacht.  Het is  al ruim lunchtijd geweest.  Mijn maag rammelt dan ook flink.  Ik zou vandaag gaan lunchen met Lea Ann, maar zij zei af omdat haar man en dochter ziek waren en zij zich ook niet optimaal voelde.

Gauw bestel een Indonesian peanut saute van Noodles & Company online.  Die is al klaar als ik eraan kom.  Ik neem mijn eten mee naar buiten en smul er op hun terrasje van.  Helaas voel ik de eerste regenspetters al. 
Straat in onze buurt met bloeiende redbuds

De komende dagen wordt er tussen de tien en vijftien centimeter (ja, je leest het goed) regen verwacht!  In het zuiden van het land, o.a. bij Christine en Chuck in de buurt vanavond, zijn er gevaarlijke tornado's. 

De beelden van de verwoestingen van gisteravond in Oklahoma en Arkansas zijn hartverscheurend.  De kracht van de tornado's is onvoorstelbaar, een journalist laat een stuk metaal zien dat horizontaal in een boom is gedreven door de wervelstorm.  Doodeng!

Als ik later op de middag naar de oogdokter rijd regent het hier ook gestaag.  Gelukkig hebben wij niet vaak van dat heel zware weer en als er tornado's voorkomen zijn ze van de lagere categorieen.  Het verkeer ligt wel meteen bij de eerste regendruppel lam.  Ik dacht ruim de tijd genomen te hebben, maar kom maar net op tijd bij Northern Virginia Ophthalmology Associates aan.

Dr. Vu Gia, die gewoonlijk keurig op tijd is, loopt ook een beetje achter, maar dat geeft niet, ik lees wel.  Als ik aan de beurt ben blijkt er niets veranderd aan mijn ogen.  Ik heb nog steeds geen leesbril nodig, kan zelfs de onderste regel van heel kleine lettertjes nog lezen.  Goddank, want ik heb er een hekel aan een bril te dragen.

Na druppels om mijn pupillen groter te maken gekregen te hebben, moet ik een kwartiertje wachten.  Dan volgt het onderzoek of mijn ogen nog gezond zijn.  Ook dat zijn ze helemaal dus ik betaal voor twee nieuwe paren gasdoorlatende contactlenzen en ga, ondanks de regen met zonnebril op, huiswaarts. 

Het verkeer terug is helemaal vreselijk!  Ik sta drie kwartier lang in de file waar ik gewoonlijk een kwartier over doe!  We hebben hier het ergste verkeer in de hele VS en soms pak ik daar ook wat van mee, ondanks dat ik de meeste sluipwegen wel ken.

Zoals zo vaak als er slecht weer wordt verwacht speelt mijn lichaam weer voor barometer.  Vanochtend voelde ik me nog prima, maar mijn spieren zijn vanmiddag niet happy.  Het is alweer even geleden dat ik een complete fibromyalgia aanval had en ik hoop dat het morgen beter gaat zijn, want ik heb er geen zin in!

Rick neemt lekkere gyro's mee van Plaka Grill voor het avondeten.  Mijn laptop wordt door Rick helemaal opnieuw geinstalleerd en hopelijk is het euvel daarmee verholpen.  Vreemd hoe gehecht je aan zo'n ding raakt.  Ik kan nu alleen email op mijn telefoon doen en dat is stomvervelend, bijvoorbeeld, met alle aanvragen voor rondleidingen, die ik op het moment krijg!

PS: Mijn blog had vandaag meer dan 250 bezoekers en maar twee reacties.  Wie leest hier nog meer mee?  Ik vind het altijd leuk van mijn lezer(essen)s te horen!

15 reacties:

Anja zei

Het blijft inderdaad genieten met al dat jonge groen en de prachtige bloesems. Fijn dat je nog steeds geen leesbril nodig hebt. Hopelijk gaat het morgen beter met je pijnen!

Anoniem zei

Ja, ikke he....elke dag hoor ;-) Tot morgen. Lia

Margreet zei

Ik ook hoor. Vic is ook klaar met high school, maar hij moet nog een jaar. Zucht. Ik ga die attendance line nog vaak bellen....

Jort & Suus - On the road zei

Goedemorgen,
Jullie hebben de laatste dagen weer prachtig weer gehad. Jammer dat het niet weer omslaat en vooral Pool dat je er veel last van hebt.
Weer een spannende tijd voor Kai. Maar ik geloof dat het wel allemaal goed gaat komen.

Anoniem zei

Dat je nog geen leesbril nodig hebt is wél uitzonderlijk, dus jouw ogen zijn nog zeer goed!
Maar ik heb wel begrepen dat je in het donker niet zelf met de auto rijdt. Is dat dan nachtblindheid?
Als je TV kijkt of computert heb je dan ook geen bril nodig Petra?
Ik ben ook een van je dagelijkse lezers maar reageer ook niet altijd, sorry daarvoor.
Jouw pijnen hebben zo te lezen ook wel met het weer te maken. Vochtigheid is niet goed voor de spieren, dat ondervind ik zelf ook.
Nog een fijne week verder.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Hoi Petra, ik lees al heeeeel lang mee elke dag ! Reageer eigenlijk nooit ,meestal hebben andere al geschreven wat ik ook wilde zeggen :-)

Blijf doorgaan het is erg leuk om te lezen !

Groetjes Gitta

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik lees ook geregeld mee maar reageer (bijna) nooit. Vind het heerlijk om jullie belevenissen te volgen. Ga vooral door!

groetjes Marja

Anoniem zei

Wat goed dat je nog geen leesbril nodig hebt.....ik wel maar zit al jaren op dezelfde sterkte (+1) en dat gaat prima, en gelukkig alleen met lezen (maar gek genoeg in de zon met zonnebril op heb ik nooit leesbril nodig).....Hoop dat je pijnen meevallen met die regen...
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

WOW, 250 lezers, en ja ik ben er ook een van. Lees je verhalen met veel plezier. Nog een paar maandjes en Kai is ook "klaar" - fantastisch dat hij het zo goed en vlug gedaan heeft.
Een van onze kinderen heeft het laatste jaar van de high school ook zo beleefd als Saskia, en nu haar dochter die hetzelfde meemaakt. Het valt niet mee om 12 jaar lang in schoolbanken te zitten!
Good luck Kai en Saskia.
Groetjes uit Canada, Ida

Jurgen de Bruin zei

Ik ben ook een trouwe lezer hoor!! Ik lees je blog alleen vaak op m'n werk en kan dan niet altijd reageren. Ik moet bewijzen dat ik geen robot ben en die afbeeldingen komen niet altijd door ons webfilter heen. Dit filter zorgt er voor dat we bijvoorbeeld geen adult sites kunnen bekijken. Dat plaatje ziet het filter ook als "gevaarlijk"..

Sandrah zei

Ook hier nog een trouwe lezer, maar het reageren schiet er een beetje bij in de laatste tijd. Ik ga proberen om mijn leven weer te beteren! :-)

Fijn dat je ogen nog helemaal goed zijn. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan mijn bril en draag dus bijna altijd mijn lenzen. Vorig jaar noodgedwongen 2 weken mijn bril op gehad. Ik was er daarna ook wel klaar mee.

Ik kan me goed voorstellen dat Saskia klaar is met High school. Het is tijd om een nieuwe weg in te slaan.

En Kai alweer bijna klaar. Wat is die tijd ook weer voorbij gevlogen! De laatste loodjes wegen het zwaarst...

Sandra

Karin & Jurgen zei

Hi Petra,

Jurgen de Bruin (zie eerdere reactie) is mijn husband en heeft me ook enthousiast gemaakt voor je blog, over 2,5 week komen we voor ruim 2 weken naar de DC area. We verblijven in Fair Lakes, dus pakken veel van je tips over eten, vervoer en bezienswaardigheden mee. Bedankt daarvoor!

Groetjes,

Karin

Petra zei

@Anja - Die leuke film vandaag hielp zeker!

@Lia - Was weer gezellig!

@Margreet - Oh, ik voel je pijn zo goed!

@Suus - Ja, ik heb er ook wel vertrouwen in dat Kai alles op tijd af gaat krijgen.

@Hilde - Inderdaad, veel van mijn vriendinnen hebben leesbrillen. Ik ben wel bijziend dus draag contactlenzen, maar nee, voor lezen, computer of wat ook geen bril nodig.

@Gitta - Dank je voor je reactie!!

@Marja - Ook jij dank voor je reactie

@Evelyn - Rick heeft sinds kort ook een +1 brilletje, staat hem goed ;)

@Ida - Inderdaad, de motivatie is weg nu ze weten waar ze naar college zullen gaan. Echt "senioritis"

@Jurgen - Die verificatie heb ik een paar keer uitgezet, maar helaas vinden dan meteen de spammers dit blog :(

@Sandra - Inderdaad, wat een goede uitdrukking is dat toch en ik ken eigenlijk geen Engelstalige equivalent.

@Karin - Wat leuk dat jij ook meeleest. Misschien kunnen we elkaar tijdens jullie verblijf hier treffen voor koffie of zo?

Monique zei

Hoi,

Ik lees alweer een hele tijd mee, m'n zus (Sandrah) kwam nogal eens met grappige dingen en tips uit je blog. Ik werd nieuwsgierig en ben je blog vanaf het begin gaan lezen..Erg leuk om te lezen en hopelijk ga je nog lang door..

Groet
Monique

Petra zei

@Monique - Leuk dat je een berichtje achterliet en om de zus van Sandrah te leren "kennen" :)