Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 11, 2014

Bloesems fotosafari met Anja

Saskia vroeg gisteravond of ik haar afwezig kon melden op school, want niemand zou gaan op deze laatste dag voor de Paasvakantie.  Prima, ik ben inmiddels een bekwame leugenaarster en liet weer eens een berichtje achter op het antwoordapparaat van de vriendelijke "attendance lady".  Kleine leugen, want ik zei dat we op reis zouden gaan en dat gaat maandag echt gebeuren.

Rick is dus de enige, die op tijd op en naar zijn werk moet vandaag. Saskia en ik eten samen ontbijt, voor het eerst dit seizoen buiten op het deck.  Het lijkt wel of ik een ander kind heb, opeens vertelt ze me weer van alles en zingt vrolijk.  Ik heb dat zo gemist en ik word er zelfs een beetje emotioneel van.

Eigenlijk zou ik mijn Max Capacity routine moeten doen vanochtend, maar het is zo lekker buiten dat ik liever Cosmo weer een wandeling geef.  De buurt begint steeds meer te bloeien.  Het is wat bewolkt, maar wel zo warm dat ik zonder jas kan lopen, heerlijk.


Thuis maak ik me gauw klaar en hoor Saskia naar Abba luisteren.  We zingen luidkeels mee met "S.O.S." en andere liedjes.  Wat een leuke groep was dat toch eigenlijk.  Mijn favoriete liedje van hen is nog altijd "Thank you for the Music", zo mooi.

Als Anja aankomt ben ik klaar om weer op pad te gaan. We gaan foto's nemen van de bloesems in Washington.  De afgelopen drie dagen waren mijn vriendinnen geen fotografen en wilde ik dus ook niet dat ze veel op me wachtten terwijl ik fotografeerde.  Ik ben dus blij nu met iemand, die ook wil fotograferen, op stap te gaan.

We lopen naar de metro en stappen bij Federal Triangle uit. We willen gaan lunchen bij Paul en vinden daar nog een open tafeltje op het terras.  Dit restaurant ligt naast het U.S. Navy Memorial waar vanmiddag een band speelt.  Dat geeft een bijzondere atmosfeer.

We halen onze broodjes, voor mij een met gepocheerde zalm en avocado, erg lekker, en genieten van de muziek in het zonnetje.  Het is bijna te verleidelijk om hier te blijven zitten, maar anderen wachten op het tafeltje en wij willen foto's gaan maken.

Als eerste lopen we naar het Capitool, want in de tuinen daar staan ook een heel aantal uitbundig bloeiende magnolia's en kersenbloesems.  Het weer is veel beter dan voorspeld, de zon schijnt en het is ronduit warm.

We hebben onze paraplu's mee, maar gaan die duidelijk (en gelukkig) niet nodig hebben.  We hadden ons beter kunnen insmeren met zonnecreme!  Anja heeft zelfs haar zonnebril niet eens mee, want er werd bewolkt weer met kans op (onweers)buien voorspeld.

Na prachtige foto's bij het Capitool te hebben genomen lopen we over de Mall. We bekijken de beelden in de beeldentuin van het Hirschhorn museum waar ook een paar Willem de Kooning beelden staan.

Dan lopen we naar de Enid A. Haupt tuin, die zo prachtig is!  Helaas was dit vroeger een onbekende bij de toeristen oasis, maar de boeken moeten hem ontdekt hebben, want het is er druk!  Toch blijft het genieten van de kleuren en geuren (magnolia's ruiken heerlijk).

Het is zo genieten en nogmaals allemaal niet op foto's over te brengen.  Onderweg naar het Tidal Basin komen we ook langs talloze helemaal in bloei staande kersenboompjes.  Het lijkt vandaag iets minder druk dan gisteren.  Misschien vanwege de (verkeerde) voorspellingen.

Dit keer lopen we tegen de klok in rond het Tidal Basin.  Er is een gedeelte waar allemaal standjes staan met souvenirs, eten en een podium waar een zangeres mooie liedjes zingt.  Dit is het laatste weekend van het Cherry Blossom Festival, dus helemaal goed dat de bloesems nu op hun hoogtepunt zijn.





We lopen langzaam al fotograferend rond het Tidal Basin.  Het is werkelijk prachtig vandaag!  Alleen jammer dat het alle drie de afgelopen dagen zo gewaaid heeft dat er bijna geen weerspiegeling van de monumenten is.  Morgen voorspellen ze bijna windstil dus misschien "moet" ik nog een vijfde keer gaan.

Langzaam lopen we terug naar het Smithsonian metrostation.  Daar komt de trein net aanrijden en een half uurtje later stappen we in Vienna weer uit.  Ook daar is het heerlijk warm.

Saskia heeft een date met een nieuwe jongen en kan ons niet op komen halen.  Geeft niet, we hebben die kilometer ook nog wel in de benen.  Thuis neem ik afscheid van Anja na een werkelijk supermooie dag in de stad.  Ik ben benieuwd naar haar foto's, want ondanks dat we hetzelfde zien zijn de foto's meestal toch weer heel anders.

Saskia komt haar date voorstellen, Jesus, een erg aardige jongen.  Het is zulk lekker zomers weer dat ik met een Aperol spritz op het deck ga zitten voor het eerst dit seizoen.  "Mijn" cardinaal komt me ook toezingen en het leven is helemaal goed.

Als Rick thuiskomt is de Paasvakantie echt van start gegaan.  Zowel hij als Saskia zijn echt toe aan vakantie.  We gaan het einde van de week vieren bij Matchbox waar we wonder boven wonder meteen stoelen aan de bar vinden.

Rick bestelt een pizza, maar ik houd het bij twee voorafjes.  De tonijn tartaar is een plaatje waar ik ook een foto van moet maken.  Het smaakt bovendien ontzettend goed.  Ook de krab met avocado salade is zeer smakelijk.

Eenmaal weer buiten is het met het mooie weer gedaan, althans voor vannacht.  Het regent, maar voor het weekend wordt weer schitterend weer voorspeld, dus daar zien we naar uit.

Katja moest vanavond een patient naar Richmond brengen.  Zij sprak af met Kai om te gaan eten.  Zo leuk om te zien hoe onze kinderen elkaar opzoeken!  Onderstaande leuke foto zond Katja me (ze heeft tijdelijk geen Facebook om niet afgeleid te worden van haar studie).

Fijn weekend, iedereen!  Foto's van vandaag staan hier

10 reacties:

Margreet zei

Ook ik belde weer naar school met een leugen waarom mijn student niet op school was...zucht. Hier wordt de laatste dag voor een vakantie juist volgepland met testen, dit om te voorkomen dat mensen al eerder op vakantie gaan. Pff, kan niet wachten tot het lekker zomervakantie is!
Die bomen zijn moooi!

Anja zei

Prachtige foto’s heb je gemaakt. Het was echt genieten vandaag en wat hebben we geluk gehad met het weer. Geniet van de paasvakantie!! Leuke foto van je 2 oudste!

tineke zei

het is echt file lopen bij jullie langs de Japanse kers; maar ze zijn dan ook prachtig.
Hier was het gisteren ook veel mooier weer als voorspeld; ik had de 1e paaslunch; dochter met gezin gaan naar Duitsland met pasen; vandaar .
Hoe is Rick z'n presentatie gegaan?
Leuke foto van Katja en Kai, dapper van haar dat ze facebook heeft afgezegd voor haar studie. Is het al duidelijk of ze is aangenomen voor volgend jaar voor haar medische studie?

Sally zei

Leuke foto van je oudsten. Hier ook eindelijk vakantie, daar zijn we echt aan toe.

Menno A zei

Ik vind de naam van Saskia's date wel erg grappig, haha!

Anita zei

Bij ons moeten we na drie dagen absent al een briefje van een doctor, dentist etc. overleggen. Na tien dagen moeten we al voor de schoolboard verschijnen. Om gek van te worden.

Nel zei

Wat een prachtige foto's van de bloesems Petra. Jammer dat je nu weer een jaar moet wachten. Maar gelukkig is de natuur het hele jaar door mooi.
Wat fijn dat Saskia weer zichzelf is, ik kan begrijpen dat je zo af en toe een traantje moet wegpinken. Laat hopen dat Jesus (Mexicaanse achtergrond ? ) een fijnere relatie voor haar is. Ik wens jullie een hele fijne vakantie. Waar gaan jullie naar toe ?

p.s. ik vind ook Thank you for the music één van de favoriete songs van Abba.

Jeanny zei

Wat een mooie foto's!!! Echt genieten! Jij ook fijn weekend en vakantie!! Ik ben benieuwd waar je naar toe gaat! Wij hebben over 2 weken 2 weken Meivakantie en gaan dan naar Frankrijk. Groetjes!!

Hester zei

Wat een mooie bloesem! En leuk dat Katja en Kai samen gingen eten. Ik ben blij dat ik minder ver mijn familie woon dan jullie doen.
Fijne Paasvakantie
Hester

Petra zei

@Margreet - Anders ik wel, 18 juni kan niet snel genoeg komen!

@Anja - Tot over een paar weken!

@Tineke - Ricks presentatie ging heel goed, hij kreeg er veel complimenten over. Katja moet eerst nog heel moeilijke testen halen voor ze zich kan aanmelden voor de medische studie. Fijne Paasdagen gewenst!

@Sally - Geniet van jullie vakantie!

@Menno - LOL, ik dacht al dat iemand daar iets over zou schrijven. Hispanic.

@Anita - Bij mijn vriendin in Alabama zijn ze ook zo streng. Ik denk dat het hier ook komt doordat er veel internationale studenten zijn dat ze zo makkelijk zijn.

@Nel - Ja, Jesus is van Spaanstalige afkomst, hoewel hij accentloos Engels spreekt. We gaan naar Cancun.

@Jeanny - Alvast veel plezier! Wij gaan naar Cancun

@Hester - Ja, die afstanden zijn soms moeilijk, maar aan de andere kant wen je eraan en is het extra bijzonder om bij elkaar te zijn.