Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 23, 2014

Great Falls met Irene

Alweer schijnt de zon vrolijk de kamer binnen en dat maakt het zoveel makkelijker om op te staan!  Waar ik in de koude winter pas om een uur of negen en soms zelfs later opstond, sta ik nu rond achten naast mijn bed.  Dat geeft me ook opeens een stuk meer tijd in de ochtend, natuurlijk.

Saskia, die een late schoolstart heeft vandaag, en ik ontbijten samen.  Net voor zij naar school vertrekt vraagt ze of ik haar lunch kan brengen.  Ik heb zoveel tijd vanochtend dat dat me makkelijk gaat lukken.

Eerst doe ik een uur op de elliptical en ga na mijn douche naar Whole Foods.  Onderweg gaat mijn telefoon en ik neem hem op met mijn bluetooth.  Alleen hoor ik niets en wordt het gesprek afgebroken.  Ik kijk welk nummer het was en het was mijn endocrinoloog.

Even staat mijn hart stil, ik voel me zo goed met deze dosis, het zou toch niet?   Terugbellen is geen optie, dus ik hoop dat hij ook een berichtje op onze huistelefoon heeft achtergelaten.

Met Saskia's groentesandwich rijd ik niet veel later naar James Madison High School.  Daar wacht Saskia me al op.  Ze zou vandaag bloed geven, maar haar ijzergehalte was te laag.  Vreemd, want ze is daar net bij de kinderarts op getest en er zit voldoende ijzer in haar dieet.

Op ons antwoordapparaat thuis heeft de endocrinoloog gelukkig inderdaad een berichtje achtergelaten.  Goed nieuws, alles ziet er prima uit, geen verandering.  Heel lief van hem om te bellen, maar omdat hij altijd zegt alleen te bellen als er veranderingen zijn kreeg ik zowat een hartverzakking, ha ha.

Na wat administratieve taken afgewerkt te hebben rijd ik met Cosmo naar de metro om Irene op te halen.   Zij komt niet vaak buiten de stad Washington, dus dit is een heel andere wereld voor haar.

We gaan eerst lunchen bij Sweet Leaf.  Irene neemt een van hun bakken sla waar naar mijn smaak veel te veel sla en te weinig andere dingen doorheen zitten.  Irene krijgt hem ook niet op.  Ik kies een gerookte zalm met cream cheese sandwich op meergranen brood.  Hun brood is heerlijk (de zalm en cream cheese ook).

Cosmo heeft geduldig in de auto gewacht en we rijden naar Great Falls. Helaas heeft Cosmo kennelijk iets verkeerds gegeten en geeft achter in de van over, maar hij is verder zijn gewone zelf.  Gelukkig stinkt het niet.

De weg naar Great Falls is altijd prachtig, maar in de lente helemaal.  Rijen roze bloesembomen staan langs de wegen.  Ook in het park zelf is er heel wat kleur.

We lopen eerst richting waar we het adelaarsnest aan de overkant van de rivier kunnen zien.  Daar zijn de ouders niet aanwezig, maar we zien ze op een gegeven moment hoog boven ons cirkelen.  Ze zijn vooral te herkennen aan hun felwitte kop, die bijna lichtgeeft in de zon, verder zijn ze helaas te ver weg.

Ook in dit park zijn heel wat bluebells te zien.  Zelfs meer dit jaar dan ik me van andere jaren herinner.  Die bloemen groeien het best vlak langs het water.  Ook zien we wilde phlox, vergeet-me-nietjes en viooltjes.


De watervallen zijn prachtig, er zit precies genoeg water in de rivier om mooie vallen te krijgen en toch imposant te zijn.  Irene heeft de Great Falls nog nooit gezien en het is altijd leuk om dingen door de ogen van "newbies" te zien.  Het blijft iedere keer ook weer een schitterend uitzicht.
We bezoeken de drie uitzichtpunten en Cosmo besnuffeld allerlei vriendjes.  Het is opvallend dat hij alleen blaft als hij honden van verre ziet.  Kennismaken met andere honden gaat prima.

Na de uitzichtpunten lopen we nog een stuk van het River Trail.  Mensen denken dat Great Falls een klein park is, maar ook Irene merkt verbaasd op dat het veel groter is dan zij dacht.  Je kunt hier eindeloos "hiken", ik blijf meestal bij de rivier, maar er zijn nog allerlei andere paden.  Katja en Leah zijn zelfs een keer verdwaald.

Met een moeie hond rijden we terug naar Vienna.  Daar zet ik Irene weer af bij de metro.  We nemen afscheid voor de zomer, want maandag gaan zij weer terug naar hun boerderij in Traverse City, Michigan.

Thuis ga ik lekker op de bank liggen lezen.  Rick is helemaal in zomer spirit en gaat om te beginnen voor het eerst dit jaar het gras voor maaien.  Daarna verrast hij mij door sushi te halen voor het avondeten.  Natuurlijk is dat altijd een favoriete afsluiting van de dag!

Foto's van vandaag staan hier


6 reacties:

Anoniem zei

Prachtig The Great Falls. In ieder seizoen is het er mooi. Wij hebben ook vaak aan de overkant de Billy Goats gelopen. Vooral met visite deden we dat en dat was echt genieten! Als ik de foto's van je zie geniet ik weer!
Groetjes Greet

Anoniem zei

"elk nadeel heb zijn voordeel"...

ik heb al een paar keer het gras moeten maaien :-)

groetjes
Erwin uit B

Jurgen de Bruin zei

Ik ben zo benieuwd naar die Great Falls. Nog 3 weken en dan kan ik ze ook met eigen ogen zien!!!! Heb je nog tips?

Unknown zei

Ik lees al heel lang mee maar reageer eigenlijk nooit.
Ik vind dat je erg leuk schrijft. Ik lees met heimwee naar je verhalen over Great Falls. Mijn familie woont daar en ik ben er jaren geleden geweest. Zoooooo mooi! Ik zou er graag weer een keer heen gaan. Maar dat willen we doen als ons zoontje wat ouder is (hij is nu pas 9 maanden).
Ik heb een paar van je eerste blogs gelezen. Wat een verschil met nu. Je schrijfwijze is heel anders en ook je leven. Toen waren je kinderen natuurlijk nog veel jonger.
Ik hoop dat je nog lang en veel gaat schrijven. Ik lees je blog iedere dag, even een ontspanningsmomentje voor mij.

Petra zei

@Greet - Ja, dat trail is ook prachtig! Helaas kan Cosmo daar niet op, anders zou ik het vaker doen

@Erwin - Ha ha, inderdaad, gras maaien, zonnebrand smeren, zo'n gedoe ;)

@Jurgen - Ik zou dus de Virginia kant doen, want die is ruiger. Het adelaarsnest zie je aan het eind van het pad aan de overkant van de rivier als je naar links langs de rivier loopt (dichtbij de dam).

@Lieke - Wat leuk dat je reageerde! Inderdaad, als ik soms wat oude blogs teruglees verbaas ik me er ook over hoe anders ik toen schreef. Ik wist toen ook niet hoe het ontvangen zou worden, maar nu weet ik dat ik er voornamelijk heel leuke contacten aan over heb gehouden.

Marie zei

Wat een heerlijke kleurrijke dag! Mooie foto's!