Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 10, 2014

Kersenbloesemwandeling met Scarlett

Rick vertrekt vroeg naar Washington, helemaal klaar en zenuwachtig voor zijn grote presentatie.  Vooral omdat zijn stem het af en toe laat afweten door zijn verkoudheid.  Aan zijn voorbereiding zal het in ieder geval niet liggen.  Ik wens hem veel succes toe, maar weet zeker dat het prima zal gaan.

Cosmo en Flapjack komen vrijwel op mij in bed liggen, lief en warm.  Dat zorgt er echter ook voor dat ik later opsta dan ik had gewild.  Saskia is inmiddels ook al naar school.  De zon schijnt me vrolijk toe, het belooft een prachtige lentedag te worden.

Na mijn ontbijt besluit ik dan ook in plaats van cardio op de elliptical Cosmo een lange "power walk" door de buurt te geven.   Langzaam maar zeker komen hier in de buurt ook de bloesems uit.  Het is hier toch altijd een aantal graden koeler dan in de stad, dus alles loopt een aantal dagen achter.


We lopen zo'n vier kilometer en dan ga ik huiswaarts.  Niet ver van ons huis hebben we opeens gezelschap van een loslopende husky en Yorkshire terrier.  Allebei schattige dieren waar Cosmo meteen vriendjes mee wordt, maar van wie zijn ze?

Aan de overkant komt er net iemand thuis en als zij uit de auto stapt vraag ik haar of ze weet van wie de honden zijn.  Zij heeft ze nog nooit gezien en lijkt haar buren ook goed te kennen.  Duidelijk ontsnapte honden dus.  

Ze blijven Cosmo en mij volgen en ik besluit dan toch maar de Vienna animal control, onderdeel van de politie, te bellen.  De agent vraagt waar ik loop en belooft meteen iemand te sturen.  Vooral de yorkie loopt ook telkens de straat op en het is niet druk, maar wel verkeer.

Op een gegeven moment loopt de husky naar een voordeur en blijft daar staan wachten.  De yorkie loopt rustig verder.  Hopend dat dit hun huis is druk ik op de deurbel.  Een man doet open en is helemaal blij de husky te zien.  Ook de yorkie komt al gauw aanrennen en gaat naar binnen.

De man bedankt me uitvoerig en ik ben gewoon blij dat de honden weer op honk zijn.  Ik bel de politie om te zeggen dat ze niet hoeven te komen en wordt ook daar bedankt.  Goede daad van vandaag is gedaaan.

Thuis maak ik me gauw klaar om naar de stad te gaan.  Net als Scarlett aankomt ben ik gereed.  We lopen naar de metro, waar de trein al wacht.  Een half uurtje later stappen we bij McPherson Square uit.  

We lopen naar de Old Ebbitt Grill voor onze lunch.  Ook Scarlett woont al haar hele leven in deze omgeving en herinnert zich dit restaurant van vele jaren geleden.  Ik word weer als een bijzondere gast begroet door Mark en Tony, ik ga er nog bijna van blozen!  

Mark zegt dat hij vandaag wel de "red carpet" heeft voor mij, hij vond dat we gisteren geen goede tafel hadden.  Vandaag krijgen we mijn "stam"tafel, het doet me bijna aan Duitsland denken.  Scarlett bestelt de linzenburger, die ook hoog op mijn lijstje van favorieten staat.  Ik zie echter een heel erg lekkere ravioli op het menu staan, bestel die en krijg er geen spijt van.

Na het eten is het tijd voor de kersenbloesems, die Scarlett ook al vele jaren niet heeft gezien.  Online zag ik vanochtend dat de National Park Service vandaag "peak bloom" (volle bloei) heeft verklaard.  Na de lange en koude winter voor hier is dat het laatst in meer dan tien jaar.

Het is vandaag ook heel veel drukker dan gisteren!  Met de mensenmassa mee lopen we naar het Tidal Basin.  Het is dan ook echt allemaal adembenemend.  We lopen rond het Tidal Basin en stoppen af en toe om het gewoon allemaal in ons op te nemen. 




Het is soms echt maneuvreren langs de mensen, maar het lukt me ook mooie foto's zonder al te veel toeristen erop te krijgen.  Scarlett heeft het Franklin Roosevelt Memorial en het Martin Luther King Memorial nog niet bezocht, dus ik vertel haar daarover, vooral Franklins Memorial heeft veel symboliek.

Als we het hele Tidal Basin rond zijn lopen we naar het Smithsonian metrostation.  Onze beider voeten zijn blij daar aan te komen.  Deze week heb ik op mijn Fitbit maar liefst meer dan 103000 stappen gelogd!

Na een telefoontje van mij in het Nederlands wat Scarlett verbaasd doet vragen of onze kinderen daar vloeiend in zijn (ja, dus) komt Saskia net aanrijden als wij het station in Vienna uitlopen.  Thuis nemen we afscheid en ik ga wat ontspannen voor Laura komt voor mijn massage.

Een kwartier voor ze hier zou moeten aankomen belt Laura echter dat er rook uit haar auto komt.  Ze durft dus niet helemaal hierheen te rijden, want is nu nog dichtbij huis.  Ik had een massage goed kunnen gebruiken, maar ben toch ook een beetje opgelucht die pijn niet te hoeven ondergaan.

Ricks presentatie is heel goed gegaan en hij stelt voor dat bij Bazin's Next Door te gaan vieren.  Het is warm genoeg om op hun terrasje te zitten.  Daar zien we ook een oude vriend van Christine en Chuck en praten even bij.

Als voorafje hebben we gebakken olijven gevuld met worst, erg lekker!  Rick neemt een krab medusa, die er heel lekker uitziet en ik de zalm met mosterdzaad salade.  Die laatste is werkelijk ontzettend lekker!  Het is een goede afsluiting van weer een heerlijke dag!

Vandaag is het ook "siblings day" (brusjes dag, waarom heeft het Nederlands geen woord voor broers en zusjes gecombineerd?).  Onderstaande foto van ons viertjes is mij heel dierbaar.  Het gebeurt nog maar heel zelden of ooit dat we alle vier bij elkaar zijn, we wonen tenslotte in drie verschillende landen met heel wat afstand ertussen.
Dit was net voor onze emigratie

Foto's van vandaag staan hier

9 reacties:

Margreet zei

Zo leuk, die foto!

Anoniem zei

Wat een leuke foto, Kai lijkt wel wat op de broer linksboven! Groetje van Henny Breedijk.

Ineke zei

Prachtig, al die foto's, die bloesem blijft elke keer weer mooi om te zien. Veel plezier vandaag met Anja!

Anoniem zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt, Petra. Jouw fototoestel doet deze dagen blijkbaar wel overuren.
Tevens een mooie foto van je 2 broers en zusje.
Groeten van Hilde uit B. en nog een mooie dag voor vandaag met Anja.

Anoniem zei

Wat een leuke foto van jullie.
Mooi die kersenbloesems. Van wat ik gisteren zag loopt New York wel achter bij Washington maar vandaag gaan we echt op pad dus ik zal het gaan zien.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Leuk hoor die foto van jullie.Fijn voor Rick dat zijn presentatie goed verlopen is.
Die bloesem blijft prachtig om te zien, ieder jaar weer.
Toen ik deze week via Leiden,Haarlem naar Amsterdam ging kwam ik onderweg ook veel bloesem tegen bij diverse boerderijen. Ook de bollenstreek, waar je dan doorheen rijdt, laat schitterende kleurige velden zien.
En als ik thuis uit het raam kijk zie ik alle bomen uitlopen, zo mooi dat frisse lichte groen. Een genot om naar te kijken.
Fijne dag met Anja.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Een woord, schitterend. Hier zijn veel bloesem bomen alweer over hun hoogtepunt heen.
Cancun, ik ben een paar jaar geleden met mijn Florida vriendin die kant op geweest, buiten Playa del Carmen richting Tulum. Prachtig.
Fijn weekend, Bea

marianne zei

Leuk zeg, die foto van jullie vieren! Ik had eigenlijk geen beeld meer bij je broers/zusje, maar toch herken ik ze. Lang geleden!
Veel plezier in Cancun, ben benieuwd naar je foto's.

Petra zei

@Margreet - Ja, he, en het is de enige die ik van ons vieren heb :(

@Henny - Nu je het zegt...

@Ineke - Je krijgt er inderdaad geen genoeg van, die bloesems!

@Hilde - Inderdaad heb ik mijn batterij al moeten opladen, hi hi.

@Anja - Ja, New York zal wel achterlopen, het is toch 400 km ten noorden van ons.

@Wil - Ik denk dat ik als ik in de bollenstreek zou wonen ook de hele dag met mijn camera op stap zou gaan.

@Bea - Playa del Carmen en Chichen Itza hebben we ook gedaan

@Marianne - Zeker lang geleden! The good old times :)