Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 07, 2014

Miezerige maandag

Zo mooi als het weer dit weekend was, zo vies is het vandaag!  Rick is al vroeg naar zijn werk vertrokken en Saskia en ik ontbijten samen.  Dan gaat zij naar school en begint voor haar het laatste kwartaal high school.  Nog zo'n tweeeneenhalve maand en ze is klaar (en wij ook met Fairfax County Public Schools na 18 jaar!).

Op een regenachtige dag als vandaag ben ik altijd blij om de personal training met Sharon te hebben.  Als ik een cheque voor haar wil uitschrijven blijken we aan ons laatste cheque boek begonnen te zijn.  Gauw bestel ik online een paar nieuwe en bedenk me dat we hier vast nooit een cheque-loze maatschappij gaan zijn zoals in Nederland.  Ik vind ze ook best handig, die dingen, vooral nu je ze gewoon thuis kunt inscannen en er niet meer voor naar de bank hoeft.

Sharon en ik hebben, terwijl zij me een rigoureuze gewichtentraining geeft, altijd heel wat te bepraten.  Dit keer ook de kersenbloesems, want woensdag gaat Sharon die met mij voor het eerst in haar leven zien (en ze woont al haar hele leven in deze omgeving).

Na het uur gewichten maak ik nog even 5000 stappen vol op de Fitbit, maar voor meer heb ik geen energie. De tienduizend zal ik vandaag daardoor wel niet halen, maar ik heb die de hele vorige week ruimschoots overschreden dus een dagje iets minder mag ook wel.

Cosmo vindt dit weer ook helemaal niets en wil zelfs het pleintje niet uit voor zijn wandeling.  Mij hoor je niet klagen, want behalve nat is het ook koud.  Een lekkere warme douche is dan ook zeer welkom.   Nog een dagje gaat mijn winterkleding maar weer aan.

De magnolia is ook kleddernat

Aangezien ik de rest van de week iedere middag met een andere vriendin heb afgesproken naar de bloesems te gaan, besluit ik van vandaag mijn "chores" (dingen, die gedaan moeten worden) dag te maken.  De eerste op mijn lijstje brengt me naar Fair Lakes en daar is ook de enorme Whole Foods met giga salad bar.
Een deel van de salad bar

Met een bord vol mooie kleuren en gezonde lekkernijen ga ik aan een tafeltje zitten.  Dit is zo lekker en iedere hap is goed voor me.  Net heb ik in de auto weer gehoord hoe goed peulvruchten voor je zijn en daar zitten er heel wat van in de verschillende salades.

Als het laatste hapje op is voer ik het adres van onze belastingadviseur in de GPS.  Daar moet ik een paar ondertekende formulieren afleveren.  De formulieren  moeten voor 15 april opgestuurd worden en wij zijn dan op reis, dus dit jaar moet het voor ons vroeger.  Helaas krijgt Uncle Sam ook dit jaar weer wat geld van ons.  
Deze perebloesem vind ik ook altijd zo mooi

Volgende akkefietje is een uitlaatgassen (emissions) inspectie voor het DRAAKJE.  Gelukkig spuwt die geen vuur en rookt zelfs niet, dus bij de Shell wordt hij goedgekeurd voor de komende twee jaar.  De van heeft ook wel een slokje benzine nodig, dus ik gooi hem ook maar meteen vol.  Nog even wat medicijnen ophalen bij Rite Aid en ik kan weer naar huis.  

Het was even droog, maar nu regent het weer gestaag.  Chris en ik zouden samen de honden uit gaan laten vanmiddag, maar zij sms-t "Yuck, let's try another day".  Helemaal mee eens en Cosmo ook, die gewoon weigert verder dan onze straat te lopen.  Het mag dan hondenweer zijn, Cosmo vindt dat duidelijk niet.

De rest van de middag besteed ik met Spaans leren en met Saskia kletsen.  Ik hoor haar weer veel zingen en dat stemt me blij.  Het lijkt of er een grote last van haar af is gevallen nu de "situatie" waar ik hier weinig over kan schrijven opgelost schijnt te zijn.  

Rick komt moe thuis uit zijn werk.  Zijn presentatie op donderdag moet wel goed gaan, gezien het aantal uren hij aan de voorbereiding heeft besteed en nog zal besteden!  Ik heb hem werkelijk nooit zo hard aan iets zien werken en hij voelt zich nog een keer niet lekker ook. 

Als avondeten bestellen we makkelijk Zpizza.  Ik heb ook erg veel pijn met dit weer, dus het wordt bankhangen voor de tv en laat zullen we het niet maken.




6 reacties:

Becs zei

Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat met Saskia. Jammer van zo een druilerige dag.

Anja zei

Bah wat een miezerige dag, inderdaad een heel verschil met gisteren. Succes voor Saskia in haar laatste kwartaal! Sterkte met je pijnen!

Petr@ zei

Fijn dat Saskia beter in haar vel zit. Anders kan 2 1/2 maand heel lang duren.
Vandaag hier een druilerige dag :(

Anoniem zei

Op die foto met die slang vond ik al dat Saskia er goed uit zag.Ze stond er zo lief lachend op.
Succes voor haar laatste kwartaal.
't Weer hier is minder dan de afgelopen week.Gisteravond kwam het weer met bakken naar beneden.
En nu schijnt de zon weer bij een straffe wind.
Morgen weer eens op pad met m'n schoonzusje, we gaan naar het Rijksmuseum in Amsterdam.
Groetjes Wil

Tineke zei

Niks waar een moeder gelukkig van wordt als van een zingend kind; goed teken.
Jammer van de kou voor je ; sterkte met je pijn.
De Japanse kers staat voluit te bloeien, eerder was het de rose prunus. Ook de blauw/paarse boshyacinten kleuren de hele tuin, samen met de blauwe vergeetmijnietjes. Gelukkig bij ons wat regen gevallen voor de tuin.
Vanmiddag twee kleindochter, die niet lekker waren, maar gelukkig sliepen ze vanmiddag goed.

Petra zei

@Becs - Gelukkig duurde het druilerige maar een dag

@Anja - Dank je

@Petra - Inderdaad, ik ben ook trots op haar wat een goede cijfers ze ondanks alles toch heeft gehaald.

@Wil - Oh, ik benijd je, veel plezier! Het zal er wel druk zijn, ik las dat het na het bezoek van Obama en Rutte nog populairder werd.

@Tineke - Inderdaad, ik vind het heerlijk haar te horen zingen. Nu gaat het hier heel hard met de natuur.