Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 02, 2014

Old Town Alexandria en Mount Vernon

Het is wat bewolkt bij het opstaan.  Annette is al op als ik beneden kom en heeft een ontbijtsandwich klaargemaakt. Voor Annette hem eet loopt ze er even van weg en ik ben in de garage.  Een leeg bord en een zeer tevreden Cosmo lachen Annette toe als ze terugkomt.  Gelukkig zijn er nog meer sandwiches voorradig.

Na het ontbijt probeert Annette onze elliptical even en daarna ga ik er, een aflevering van Cranford kijkend, een uur op.  Annette maakt zich intussen klaar.  Na Cosmo nog even uitgelaten te hebben gaan we aan onze avonturen van vandaag beginnen.

Langzaamaan komt ook de zon tevoorschijn, dus helemaal goed.  We rijden eerst naar Old Town Alexandria, waar ik makkelijk een parkeerplaats vind onder de garage van het stadhuis daar.  Toevallig is Annette hier jaren geleden al eens geweest en herkent opeens van alles.

We gaan eerst lunchen bij The Fish Market.   Dit restaurant bestaat al heel lang en heeft de verste en lekkerste vis in Alexandria.  Helaas is het balkon nog niet open dus we krijgen een tafeltje binnen bij het raam.

We nemen allebei eerst een kop soep, clam chowder voor Annette en tomaten-krab soep voor mij.  Dan neem ik de met krabsalade gevulde avocado's en Annette de crabcake sandwich.  Het smaakt allemaal prima.

Na het eten lopen we nog wat door het oude stadje en vertel ik wat over de gebouwen waar we langslopen. Het is al wat later dan ik had gewild dus ik stel na een korte wandeling voor naar Mount Vernon door te gaan.  Het toeristenseizoen is begonnen en ik ben bang dat we anders het huis niet meer inkunnen daar.

De jassen kunnen uit als we bij Mount Vernon uitstappen. We kopen kaartjes en volgens die kaartjes kunnen we over drie kwartier het huis in.  Gezien de grote groepen en bussen, die we aan zien komen, valt me dat alles mee.

Met de Washingtons en hun kleinkinderen

We besluiten de film even over te slaan en voor het laatst te laten. We lopen naar het huis en daar mogen we zomaar al binnen, want er staat op dat moment geen rij.  Het is altijd weer bijzonder om hier letterlijk in de voetstappen van deze grote man te lopen en het bed te zien waar hij in is gestorven.  Ook bijzonder is altijd dat de sleutel van de Bastille hier hangt, naar George Washington gestuurd door de Marquis de Lafayette.

Eenmaal weer buiten lopen we de heuvel af naar de graven van de Washingtons.  Onderweg zien we schapen met heel veel lammetjes, zo schattig!  Een van de medewerkers pakt een van de lammetjes op en we mogen die aaien.  Dat is voor mij vele jaren geleden, want veedieren zie je hier niet zo vaak.

Bij de graven is het enorm druk met schoolgroepen, maar we maken gauw even een paar foto's.  Dan lopen we de heuvel weer op en kijken naar de verschillende gebouwtjes waar de slaven werkten.  Als laatste op het landgoed zien we de slavenkwartieren.

In het prachtige museum zien we van alles en nog wat, inclusief het kunstgebit van George Washington.  Dan haasten we ons naar de film en nemen nog net de laatste mee.  Het is een erg goede film geregisseerd door Kees van Oostrum.

Via de mooie George Washington Memorial Parkway en de I-66 rijden we huiswaarts.  Daar rusten we even uit tot Rick thuiskomt en dan brengt hij ons naar Sushi Yoshi.  Annette heeft zich bereid verklaard een gefrituurd garnalenkopje te proberen en doet dat ook (en vindt het niet eens zo verschrikkelijk).

Mijn favoriet is altijd het gefrituurde vissenskelet als ik de makreel bestel.  Dat komt echter niet altijd mee, maar vandaag wel.  Het is smullen geblazen, heerlijke sashimi en sushi.  We hebben ook geen gebrek aan gesprekstof en voor we het weten is het tijd om de rekening te vragen.
Mijn bord met sashimi
Lekker viskopje

Rick komt ons weer ophalen.  We kijken met de voeten omhoog nog wat tv en mijn laptop crasht de hele tijd.  Als ik een paar dagen geen blog schrijf weten jullie waarom niet, want ik denk dat dit een vrij groot probleem is.  

Foto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Anja zei

Wat een leuke dag weer samen met Annette.
Wat goed dat zij zich aan een gefrituurd garnalenkopje heeft gewaagd. Hopelijk kunnen we je blogs blijven lezen!

Jort & Suus - On the road zei

Jullie hebben er weer twee leuke dagen opzitten. Fijn dat het weer ook weer beter is
Met Saskia alles ook weer wat rustiger?
Geniet van de tijd met Annette
Liefs

Sally zei

hihi die Cosmo...dat soort streken komen hier noooit voor met onze dieren ;-)
Gezellig dagje zo met A. en wat ziet die sushi er heerlijk uit. Ik weet wat we vanavond gaan eten.

Ineke zei

Cosmo's dag begon dus goed! En wat een mooie dag hadden jullie gisteren, gelukkig met lekker weer.

Ingrid en Michael zei

Wat een ontzettend leuke dag!! Wat ben jij een goede gastvrouw, en je geniet er zo van om je mooie woonomgeving te laten zien (en terecht!!). Erg gezellig zo met elkaar. Het restaurant in Alexandria ziet er fantastisch uit, met dat leuke balkonnetje. Bedankt weer voor de sfeerfoto's... En dat eten... Mjam, vooral de avocado gevuld met krabsalade liet het water in m'n mond lopen! Zo gezond ook!

Petra zei

@Anja - So far so good, maar we gaan dit weekend wel een backup maken.

@Suus - Het is wel wat rustiger met Saskia, maar het zal goed zijn voor haar er over een week even helemaal uit te zijn.

@Sally - Ja, dieven zijn het die honden!

@Ineke - Zeker geluk met het weer!

@Ingrid - Het is inderdaad geen straf om al dat moois te laten zien.