Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 01, 2014

Rondje Monumenten

Uitbundige zonneschijn lacht me tegemoet als ik de lamellen opendoe.  Het belooft weer een heerlijke lentedag te worden, eindelijk!

Rick is al naar zijn werk en Annette en Saskia al beneden als ik dus als laatste naar beneden druip.  Saskia vertrekt naar school en wij drinken een paar koppen koffie en eten wafels met maple syrup.

Dan vertrek ik naar boven voor mijn interval op de elliptical.  Ik laat Annette ook ons huis zien en zij blijft gezellig kletsen terwijl ik sport.  Het uur gaat daardoor lekker snel.  Daarna gaan we ons klaarmaken om naar de stad te gaan.

Maar eerst ga ik Vienna in om een mango met spinazie smoothie bij Caffe Amouri voor Saskia's lunch te halen.  Die breng ik naar de school en Saskia haalt hem op.  Ze heeft veel steun van de school en dat doet ons echt goed.  De situatie was beangstigend, maar hopelijk zijn er nu genoeg mensen gealarmeerd dat het onder controle is.

Daarna rijden Annette en ik naar de metro in de hoop een parkeerplaats in de garage daar te vinden.  We hebben geluk, iemand vertrekt net en ik neem gauw die plaats in beslag.  We kopen een Smartrip voor Annette en dan staat de trein al klaar.

Bij McPherson Square stappen we uit.  We willen gaan lunchen bij de Old Ebbitt Grill.  Het is daar zoals altijd beredruk, maar Mark heeft al gauw een tafeltje voor ons, ondanks dat ik niet gereserveerd heb.  Het helpt om de hoofdhost te kennen.  Ik vind hun nieuwe menu erg lekker en vind het moeilijk kiezen.

Uiteindelijk neem ik de zalmburger en Annette de "good burger" met blauwe kaas.  Ik vind die zalmburger heerlijk met zeewiersalade op een meergranen broodje en zo te zien gaat de "good burger" er ook goed in bij Annette.

Als we klaar zijn schijnt de zon lekker en hebben we zin om het Witte Huis en de monumenten te gaan bekijken.  Het is zelfs warm genoeg om onze jassen uit te doen.  Het toeristenseizoen is duidelijk begonnen, het is druk!


Voor het Witte Huis staat een groepje mannen met grote sigaren in hun mond.  Ze vfagen of ik een foto van hen met het Witte Huis wil nemen en naderhand bieden ze me, heel serieus, een sigaar aan.  Erg aardig, maar  sigaren zijn niet mijn ding.

Wij lopen verder langs het Old Executive Building naar de achterkant van het Witte Huis.  Onderweg zien we een excentrieke man met een groot bord met "STOP CIRCUMCISION" (eindig besnijdenis) om zijn nek.

Vroeger was het hier standaard procedure dat babies werden besneden, Joods of niet.  Gelukkig wordt dat steeds minder.  Of ik een "penis card" wil, vraagt de man.  De tweede heel ongewone vraag van vandaag en nee, dank u, is het antwoord.

Na de achterkant van het Witte Huis lopen we het monumentengedeelte op.  De steigers bij het Washington Monument worden steeds meer weggehaald.

Het Tweede Wereldoorlog Monument maakt ook indruk en natuurlijk Vietnam ook, want Fred, Annette's man, was in militaire dienst tijdens die oorlog.

In het Lincoln Memorial maak ik een foto van Annette met het befaamde beeld.  Daarna bewonderen we de beelden in het Koreaanse Monument en als laatste lopen we nog even naar het Martin Luther King Memorial.

Daar kunnen we ook het Jefferson Memorial vandaan zien en ook hoe de kersenbloesems erbij staan.  Er is al wat roze te zien, maar het zal nog even duren voor ze helemaal uit zijn.  We zijn nu moe en zien het niet zitten helemaal terug naar de metro te lopen.

Het duurt even voor we een taxi vinden, maar die chauffeur is dan ook wel erg leuk.  Hij zet ons af bij het Smithsonian Station.   Daar komt de trein terug ook vrijwel meteen aan.  We krijgen zitplaatsen, gelukkig, en in Vienna staat de van weer te wachten.

We rijden nog even naar de Safeway om wat pleisters te kopen, want Annette's nieuwe schoenen hebben haar toch wat blaren gegeven. Rick komt thuis met proviand om te grillen.  We genieten van kip met kruiden, die Annette mee heeft gebracht, zoete aardappel frietjes en gegrilde wortels met allerlei kruiden, die Rick heeft gegrild.

Het smaakt allemaal super lekker en zo sluiten we deze erg fijne lentedag af.  We zijn allemaal moe, dus de tv gaat aan en morgen ook weer een drukke dag.  Natuurlijk was het vandaag ook 1 april en vooral Thinkgeek had allerlei interessante produkten te koop opeens.  En ook leuk (wel Engelstalig) hier.

Foto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Anja zei

Jee, wat ben je veel mis gelopen... een sigaar en een "penis card” , hahaha.
Zo te lezen hebben jullie een interessante, gezellige en zonnige dag achter de rug. Ik ben benieuwd naar jullie verdere plannen., veel plezier!

Tineke zei

Vervelend als kinderen elkaar pesten, heel belangrijk dat de school duidelijk laat blijken dat dat niet mag. Ik heb beide kanten meegemaakt en als ouder zijn beide kanten heel lastig te beinvloeden.
De geel bloeiende boom op je foto;s is dat een toverhazelaar; bij ons al lang uitgebloeid? Hier genieten we optimaal van een schitterende lente; zelfs de weerman op tv zei dat hij in 25 jaar nog nooit een week lang zulke hoge temperaturen in maart had gezien.
Je kent al Annette al heel lang, is het een vroegere collega van je?

Anoniem zei

Hij is leuk wat Anja schrijft.

Wil

Sandrah zei

Wat vervelend voor Saskia dat haar laatste schooljaar zo verloopt. Ik hoop voor haar (en voor jullie natuurlijk) dat ze haar highschool periode toch op een leuke manier kan afsluiten.

En dat zijn vragen die je niet iedere dag krijgt. Lol!

De foto's van de monumenten blijven boeien!

Sandra

Petra zei

@Anja - LOL, ja, het is nooit saai!

@Tineke - Nee, de toverhazelaar is hier ook allang uitgebloeid, dit is pril lentegroen dat misschien op de foto geel overkomt.

@Wil - Hi hi

@Sandra - Vandaag ging het gelukkig beter, zolang die jongen maar bij haar wegblijft...

Becs zei

Wat een fijne dag hebben jullie achter de rug en arch, zo maak je nog eens wat mee :-)