Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 25, 2014

TGIF

Wat is deze week omgevlogen!  Opeens is het alweer vrijdag.  De zon maakt ons weer vrolijk wakker en Rick en ik staan voor de verandering eens tegelijk op.

Helaas heeft de massage Saskia (nog) niet geholpen.  Zij wordt weer met hoofdpijn wakker en vraagt of ze thuis mag blijven.  Volgens haar wordt er vandaag toch weinig gedaan op school omdat veel studenten op schoolreis zijn voor een aantal vakken.

Ach, ik vind het stiekem ook wel gezellig met haar thuis.  We eten samen ontbijt en dan gaat Saskia leren voor haar AP examens.  Ik krijg mezelf met moeite naar boven gesleept voor een uur interval op de elliptical.  Gelukkig gaat dat met alweer een spannend Virgin River boek snel voorbij.

Haastig neem ik mijn douche, want de tijd dringt.  Ik heb voor Cosmo een hondenkapperafspraak gemaakt bij Pet Spaw.  Hopelijk kunnen ze er nog meer haar uitkrijgen dan ik er gisteren al uitkamde.  Ze zijn hier altijd heel lief met de honden en Cosmo vindt het dan ook helemaal niet erg te blijven.

Op de terugweg haal ik lunch bij Panera.  Het wordt de groentesoep en hun tonijnsalade op tomaat-basilicum brood.  Het is intussen lekker warm buiten en ik geniet op het deck van de lekkernijen.  Tot het telefoontje komt dat Cosmo klaar is blijf ik buiten zitten lezen.

De medewerkster, die hem waste en kamde, kan er niet over uit hoe lief Cosmo was.  Hij liet alles toe.  Als ik binnen kom lopen wordt hij nog een soort van gestofzuigd en vindt dat prima.  Zodra hij mij ziet begint hij echter te piepen en je zou denken dat ik weken weg was geweest, zo enthousiast begroet Cosmo mij.

Hij ziet er weer helemaal pico bello uit en voelt zo zacht aan!  Dit uitstapje lijkt Cosmo ook helemaal uitgeput te hebben, want ik heb de rest van de middag geen hond meer aan hem.


Na een uurtje Spaans te hebben geleerd op Duolingo vraagt Saskia of ik mee wil naar Whole Foods.  Dat wil ik wel, want ik heb prosecco "nodig" voor mijn Aperol spritz en wil een bakje van hun overheerlijke olijven meenemen.  De medewerkers kennen Saskia zelfs al bij naam, zo vaak komt zij hier!

Voor het Koningsfeest morgen wil ik mijn nagels oranje laten verven.  Dat had ik net voor Cancun ook al laten doen, maar ze zien er al niet meer uit.  Dit keer kies ik ook een wat fellere kleur oranje en Thu maakt mijn nagels weer keurig.

Intussen plenst het buiten en als ik net weer in de auto zit zie ik een paar gigantische bliksemschichten waarop al snel beangstigende donder volgt.  Onze Nederlandse vlag is aan vervanging toe en ik ren Abe Lincoln's Flags and Signs binnen.  Gelukkig kan ik er vlak voor parkeren, want zelfs tijdens die paar stappen word ik al flink nat.

De eigenaar hier is altijd super aardig en haalt meteen een mooie Nederlandse vlag tevoorschijn.  Alleen heeft die een andere vlaggenstok nodig dan degene, die we hebben.  Niet getreurd, die stok heeft hij ook en hij maakt zelfs heel vriendelijk de vlag er al aan vast.  Nu kan die morgen uit met de wimpel, die ik vorig jaar van Naomi kreeg, erbij.

Het onweer is net zo snel als het kwam weer weggetrokken.  Morgen moet het mooi en warm weer worden, maar goed ook, want ik heb een rondleiding en we hebben het Koningsdagfeest.

Om het begin van het weekend te vieren gaan Rick en ik bij Sea Pearl  eten.  Als voorafje genieten we van heerlijke sushi en voor mijn hoofdgerecht bestel ik twee voorafjes.  De gegrilde inktvis met mango en paprika en de tuna tartaar, beiden even lekker.

Voor een zoetigheid stoppen we nog even bij Pastry Xpo voor een doosje van hun echte Parisiaanse macarons.  Dat zijn hemelse kleine hapjes, ik wil ook nog eens die van de echte Parisiaanse bakkerij Paul proberen en ze vergelijken.  In ieder geval is het een lekker en goed begin van het weekend.

Zo ligt Meike terwijl ik dit blog typ, schattig, maar typen gaat moeizaam!



4 reacties:

Marie zei

Oh wat toevallig, onze 'black lab' Mac was vandaag ook bij de 'kapper' en ruikt ook weer heerlijk fris en voelt lekker zacht aan. Knuffellbeestjes zijn het toch he, die honden, zalig! Mooi kleurtje op je nagels, je brengt me op een idee! Fijn weekend!

Anja zei

Cosmo is ook zo lief!
Leuk dat je de vlag gaat uithangen, onze vlag hangt op het koningsfeest.

Anoniem zei

Mijn kat zit nu kopjes tegen het scherm te geven, ze wil duidelijk aandacht!
Je nagels zien er weer k(l)eurig uit!
Groetjes Anja L.

Petra zei

@Marie - Dat is zeker toevallig. Ja, die honden zijn zo lief, Cosmo ligt nu ook weer aan mijn voeten

@Anja - Grappig dat jullie vlag op het koningsfeest hangt

@Anja - Ha ha, die kitten, ze krijgen hun aandacht, hoe dan ook!