Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 05, 2014

Cinco de Mayo

Saskia vertrekt op tijd rond kwart voor zeven naar school.  Zij heeft vandaag een van haar AP examens.  Ook Rick is al vroeg op weg naar zijn werk.  Katja en ik blijven wat langer liggen, maar staan om half negen ook op.

Samen drinken we koffie en eten wafels als ontbijt.  Het is goed dat Katja dit weekend kwam, ze had het even nodig wat van de spanningen weg te praten.  Ze is enorm nerveus voor de MCATs eind deze maand.

Na het ontbijt help ik Katja haar spullen en dieren in de auto laden en dan begint zij aan haar tocht terug naar Roanoke.  Ze is niet dol op die plaats, maar het is maar tijdelijk.  Zij merkt nu dat het collegeleven heel anders is dan het werkende leven, want voorheen wilde ze graag in zuidwest Virginia blijven.

Meteen rijd ik naar de sportschool.  Daar doe ik een half uur cardio voor Sharon me komt halen voor de personal training.  Wat zou ik toch zonder haar moeten, mijn spieren trillen weer na afloop en dat voelt goed.

Er staan allerlei kleine boodschapjes op mijn lijstje vandaag.  Ik begin met medicijnen ophalen bij Rite Aid.  Daar koop ik ook een kaart en een grote envelop. Een kennis in Pennsylvania heeft bijna een maand geleden een baby gekregen en bij het postkantoor naast de Rite Aid verzend ik het cadeautje.

Thuis maak ik mezelf weer presentable en ga er dan weer op uit.  Eerst haal ik mijn nieuwe paren contactlenzen op bij de oogarts.  Dan knort mijn maag en strijk ik bij Noodles & Company neer voor de lunch.  Dit keer kies ik de Toscaanse linguini, super lekker met veel groentes erdoorheen.

 
Volgende stop is Tysons Corner mall.   Saskia heeft vorige week per ongeluk een AP Spaans boek gekocht, in plaats van AP US Government and Politics wat ze nodig had.  Gelukkig kan ik het bij Barnes & Noble zonder problemen ruilen en krijg ik er zelfs geld op terug, want AP US Government and Politics is veel goedkoper.  Daar zit iets ironisch aan...

Ook heb ik mijn laptop mee, want die is niet happy.  Ik krijg de hele tijd een blauw scherm met een :( of hij blijft hangen, ondanks Ricks pogingen hem nieuw leven in te blazen. Duidelijk is het een hardware problem en ik heb hem bij de Microsoft Store gekocht waar hij nog garantie heeft.

Daar word ik heel goed geholpen, maar ik ben de laptop wel een tijdje kwijt.  Rick heeft me al een tijdje een nieuwe willen geven, want ik kan op deze mijn foto's niet goed bekijken zo klein is het scherm en bovenal is hij ontzettend langzaam.  Misschien een leuk Moederdagcadeautje (one can hope)?

Thuis doe ik toch even een warmere trui aan, want het is buiten frisser dan ik had verwacht.  Dan komen Chris en PJ mij en Cosmo ophalen voor een wandeling door de buurt.  Wat een genot is dat nu!  Alle azaleas staan in bloei en dat zijn hier enorme struiken en vrijwel iedereen heeft ze in de tuin staan.

Vandaag is het, behalve Bevrijdingsdag in Nederland, ook Cinco de Mayo, volgens mij een Mexicaanse feestdag die meer in de VS dan in Mexico wordt gevierd.  Toch lijkt het Rick en mij leuk om Mexicaans te gaan eten en we kiezen daarvoor Chevy's

Hier zijn we natuurlijk niet de enigen, maar we hoeven niet lang te wachten op een tafeltje.  In de bar is het echter een drukte van jewelste, waardoor we meer dan een kwartier op onze margaritas moeten wachten. Die zijn wel heel lekker en mijn vistaco's smaken ook prima.   Een leuke afsluiting van deze maandag!

7 reacties:

Anja zei

Hoe is het met de examens van Saskia gegaan
Balen dat je je laptop een tijdje kwijt bent.
Mooi he die azaleas, wij hebben die ook in onze tuin.

Elke, Oakville (Ontario) zei

Hopelijk zijn Katja haar batterijen weer goed opgeladen. Wij duimen in ieder geval voor haar!

Anoniem zei

Ik las nog gisteren dat je naar Canyonlands en Arches gaat begin juli. Leuk!! Wat zeker zou willen aanraden is om Deathhorsepoint SP mee te pakken, dat ligt meteen bij Canyonlands en vind ik het mooiste park van die 3. We zijn er nu al 3 keer geweest en deze zomer gaan we voor de 4e keer terug. Als je vanaf Colorada komt rijden neem dan zeker de 128 als afslag naar Moab, de allermooiste route met de rode rotsen langs de rivier. Alleen daarvoor al gaan we nu voor de 4e keer terug naar Moab. Alvast veel plezier! Overigens gaan we deze maand voor 2 weken naar Aruba. Wordt al weer de 10e keer het Radisson. Qua vakantiebestemmingen zitten we helemaal op een lijn :)

Jurgen de Bruin zei

Wauw, dat ziet er kleurrijk uit daar in je buurt. Wel vreemd om het zo te zien na zo'n periode van extreme kou. Straks komen de zwembadfoto's weer en dan is het helemaal niet meer te geloven dat het zo koud is geweest.

Je laptop klinkt alsof de harde schijf stuk is. Ik hoop dus dat je een goede back-up hebt gemaakt, maar daar zal Rick ook wel op hameren als IT-er. Ik heb zelf ook nog wel eens mensen aan mijn bureau staan met dit soort problemen en als je vraagt of ze wel eens een back-up maken staan ze je glazig aan te kijken en zeggen ze:"Dat doen jullie toch???" Gelukkig maken ze zo'n fout maar 1 keer. :-)

Het emailtje aan Karin komt vast wel goed. We zijn nog niet onderweg. We vroegen ons wel af waar het zou binnenkomen want ze hat ons Blogspot account gebruikt en dat staat weer op mijn naam. We zullen het wel zien en anders kan je het altijd nog via mijn Fb account sturen.

Anoniem zei

Zijn MCAT's een soort toelatingsexamen?
Het ziet er zo mooi uit bij jullie in de buurt met al die bloeiende struiken en bomen.
Ik hoop dat je laptop nog te maken is, maar moederdag komt wel op een goed moment :-).
Groetjes Anja L.

Sandrah zei

Hopelijk heeft Katja weer voldoende goede moed om door te zetten. Altijd spannend die belangrijke testen.

Irritant als je laptop niet doet wat ie hoort te doen. Ik ben altijd in staat om direct een nieuwe te kopen! :-)

Leuk dat jullie naar Arches en Canyonlands gaan. Beiden zijn echt mooie parken, maar Deadhorse Point is inderdaad ook heel mooi!

Sandra

Petra zei

@Anja - Ze vond ze moeilijk, maar wie weet toch een goed cijfer.

@Elke - Dank je, dat kan ze goed gebruiken!

@Anoniem - Deathhorsepoint gaat op het lijstje. Bedankt voor de tips! Ik zou graag langer gaan, maar ja.

@Jurgen - Ja, dat is een landklimaat, he, koude winters, hete zomers. Inderdaad, gelukkig wel backups, alleen deed hij dat op het laatst ook niet meer. Ik heb Karin inmiddels ge-emaild.

@Anja - Ja toelatingsexamens voor medical school. Daarna moet ze interviewen.

@Sandra - Er komt al een nieuwe laptop aan, hopelijk precise op tijd voor moederdag ;). Ik hoop ook dat Katja het goed gaat doen.