Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 15, 2014

De Zoofari in de dierentuin

Het is al lekker warm als ik naar buiten stap vanochtend.  Tijd dus om ontbijt op het deck te eten.  Even overweeg ik om ook mijn Max Capacity gewichtenroutine buiten te doen, maar ik kijk liever intussen televisie.  Dat doet de tijd sneller gaan.

Na de acht oefeningen in ongeveer 35 minuten volbracht te hebben ren ik nog op de plaats tot mijn Fitbit 6000 stappen laat zien.  De rest van de 10000 zal ik hopelijk in de loop van de dag bij elkaar krijgen.

Na me opgefrist te hebben ga ik Vienna in.  Eerst haal ik een dunne bagel met kaas, ei, champignons en asperges bij Manhattan Bagel.  Daarna gooi ik de van vol bij de Shell.  Ik krijg 20 cent korting via onze Giant kaart en daarmee kost een gallon benzine $3,61.

Morgen heb ik een rondleiding, een moeder en zoon.  De moeder is morgen jarig schreef ze en nu lijkt het me leuk om een kleinigheid voor haar mee te nemen.  Ik besluit bij Whole Foods een blikje Virginiaanse pinda's en een kaart te kopen.  Die pinda's zijn heel anders dan "gewone" pinda's, veel groter en knapperiger en hopelijk vallen ze in de smaak.

Kai is zijn kamer aan het opruimen en daar kwamen gisteravond wat nostalgische kinderboeken uit, waaronder Wiplala.  Ook heeft Kai een door Dick Bruna gesigneerde meetlat.  Die laatste twee houden we, maar ik nam me ter plekke voor om ook onze voorraad Nederlandse (en Amerikaanse) kinderboeken te gaan verminderen.


Die nemen zoveel plaats in en ik weet precies wie ik er blij mee kan maken.  Ik vul dus een zak met Amerikaanse boeken, die ik niet meer wil, en een zak met Nederlandse Nijntjes, Gouden boekjes en andere verhalen.  Alleen de boekjes waar ik zelf als kind herinneringen aan heb, houd ik.  Kai brengt de Amerikaanse boeken naar de boek depot en morgen zullen de Nederlandse boeken opgehaald worden.

De hele dag al houd ik angstvallig de radar in de gaten.  Er wordt zware (lees tien centimeter in 24 uur) regen voorspeld en we hebben vanavond de Zoofari bij de National Zoo.  Als we erheen rijden regent het gestaag, maar in Washington houdt het wonder boven wonder op.
De ingang van de zoo

Een kwartier voor de aanvang van het evenement komen we aan en ik pak vast een wijntje, terwijl Rick en Kai van een biertje genieten.  Het begint nu ook hier te regenen en ik ben voorbereid met een regenjas en paraplu.  Na een paar minuten wordt het echter weer droog en we hebben zoveel geluk, want om ons heen regent het pijpestelen, maar wij houden het de rest van het evenement droog!

Om klokslag half zeven kunnen we naar binnen.  Overal staan standjes van bij elkaar meer dan honderd restaurants, wijngaarden en bier en frisdranken.  Het is altijd een feest van allerlei liflafjes.  Ik ben vooral dol op de vishapjes, ceviches en sushi e.d. en de koude soepen. 

Alle drie gaan we meteen naar Georgetown Cupcake.  We weten uit ervaring dat die al heel snel geen cupcakes meer hebben.  Ik neem een red velvet cupcakeje, lekker, maar ik eet het eigenlijk slechts omdat ze zo bekend zijn (tv show op TLC).  Ik zie later mensen met wel zeven (!) cupcakes op hun bord en als we er niet veel later terugkomen is alles dan ook al op.  Ik vind dat ze een regel van een cupcake per persoon moeten aannemen.
Red velvet heeft een hartje

Rick en Kai zijn meer vleesmensen en nemen hele broodjes.  Dat kan ik niet op, dus ik houd het bij de kleine hapjes.  Mijn favoriet vanavond is een witte asperge koude soep van Plume.  Daar neem ik er vanavond drie van (iedere portie is twee slokken).  Ook vind ik de warme oesters van Hank's Oyster Bar heerlijk, maar er is nog veel meer.
Heerlijke ceviche

We genieten enorm en kijken naar het ene prairiehondje en de krokodil.  Dat zijn de enige dieren, die vanavond te bekijken zijn, dat vind ik altijd wel jammer.  Ik wil binnenkort zeker weer naar de dierentuin om de baby panda, baby tijgertjes en baby leeuwtjes te zien. 
Het prairiehondje gaat ook lekker eten
 
Na anderhalf uur hebben we allemaal genoeg gegeten.  Zo fijn dat de regen wegbleef!  Het was weer echt genieten.  Ieder jaar vinden  we dit weer erg leuk en het haalt veel geld op voor de dierentuin, waarvan de toegang gratis is.

Voldaan rijden we terug naar huis waar het hard regent!  Onvoorstelbaar wat een tiental kilometers verschil kan maken!  Morgenochtend heb ik dus een rondleiding, hopelijk regent het dan minder!

6 reacties:

Unknown zei

Die meetlat met de boodschap van Dick Bruna voor Kai is echt prachtig; dat is een mooi aandenken aan zijn allereerste jaren.

Laatst een korte documentaire over Bruna's werkwijze gezien.

Zo grappig dat Dick Bruna gewoon in Fairfax op bezoek was!

Anja zei

Wat leuk die Zoofari bij de National Zoo! Zullen we binnenkort met z’n drieën naar de Zoo gaan, lijkt me erg leuk! Hopelijk is het morgen droog tijdens je rondleiding!

Marion2 zei

Haha, wat grappig dat Cosmo niet van mannen zonder shirt houdt.

Wat goed dat je zo de kinderboeken weg kunt doen. Ik heb hier nog alle boeken (en dat zijn er heel erg veel), spelletjes, kleding, schriften en zelfs wat boeken van school en speelgoed. Op de een of andere manier heeft dat emotionele waarde voor me. Ik moet me er toch eens toe zetten om daarin keuzes te gaan maken.

Becs zei

Gelukkig is het droog geweest op zo een fijne avond. Wat leuk, al die boeken uit Kai zijn jeugd.

Sandrah zei

Altijd leuk om al die kinderboeken terug te zien. Wij hebben ook nog een paar dozen. Aan een aantal van die boekjes zit inderdaad emotionele waarde, waardoor het toch moeilijk wordt om ze weg te geven.

De Zoofarie lijkt me heerlijk! Volgens mij hebben we in Nederland tegenwoordig ook zoiets. Hoog tijd om me daar eens in te verdiepen.

Sandra

Petra zei

@Guus - Ja, het was wel een tijdje geleden, natuurlijk, maar toch bijzonder hem te ontmoeten.

@Anja - Laten we de laatste week van mei afspreken erheen te gaan

@Marion - Tja, ik betwijfel dat eventuele kleinkinderen Nederlands zullen spreken, dus ik houd enkel de boeken, die echt sentimentele waarde hebben voor mij. Eigenlijk nog teveel :).

@Becs - Ja, even weer nostalgisch

@Sandra - Die Zoofari is super, ik vind het jammer dat het weer is afgelopen