Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 14, 2014

Een nieuwe airconditioner en geocachen met Lia

Zo warm en zonnig als het gisteren was zo koel en bewolkt is het vandaag. Althans het zal nog 18 graden worden, maar na een dag met 32 graden voelt dat koud aan.  Al vroeg staan we op, want de nieuwe airconditioner gaat vandaag geinstalleerd worden en de monteurs zullen tussen acht en tien komen.

Rick blijft vandaag van huis uit werken en zo eten we samen ontbijt.  Ik ben net van plan aan mijn sporten te beginnen als de monteurs aankomen.  Ze moeten op zolder bezig en er wordt zeil gelegd om het tapijt te beschermen.  Deze airconditioner is de beste heat pump die er bestaat en gaat hopelijk eindelijk na vijftien jaar gehannes onze bovenverdieping goed koelen!

Na mijn uur op de elliptical al The Lost Symbol (ik leer er ook nog een paar kleine weetjes uit dus goed om te doen) en mijn Virgin River roman lezend spring ik gauw onder de douche.  Ik ben net klaar als Lia aanbelt.

Wij gaan lunchen en geocachen.  Kai en Rick gaan zich tegoed doen aan de overgebleven Mexicaanse taart van gisteren.  Lia en ik kiezen Panera voor de lunch, zij heeft daar nog niet eerder gegeten.

De citroen kip en orzo soep staat weer op het menu en ik neem een "you pick two" met die soep en natuurlijk mijn tonijnsalade sandwich op tomaat basilicum brood.  Lia neemt een soep en een salade.  Het smaakt zoals altijd prima.

Na het eten kijken we op de geocaching app waar caches in deze buurt zijn.  Als eerste gaan we proberen de derde, die ik een paar weken geleden niet kon vinden, te zoeken.  Die moet bij een honkbalveldje in een park vlakbij ons huis liggen.

We lopen erheen en zoeken en zoeken, maar zien niets wat op een cache lijkt.  Na een minuut of tien komt er een man aanlopen met zijn telefoon in zijn hand.  En jawel, hij is hier ook om die cache te vinden.  Wij zoeken nog wat door, maar geven het dan op en wensen de man veel succes.

Thuis halen we Cosmo op en dan parkeer ik de van bij het Community Center.  Langs het W&OD pad liggen een aantal caches, sommigen waarvan Lia al heeft gedaan.  We lopen toch die kant uit, zodat ik die caches kan loggen.


Helaas is het nu al heel erg begroeid en voor de eerste zouden we door dik struikgewas moeten.  Die laten we dus maar voor wat die is.  Even later zie ik een hert stokstijf stilstaan in het struikgewas.  Ze staat nog geen tien meter bij ons vandaan en het duurt even voor Cosmo haar ziet dus ik maak gauw een foto.

Als Cosmo haar doorkrijgt begint hij wild te blaffen en zien we dieper in het struikgewas dat er drie herten zijn.  Herten zijn vrijwel nooit alleen.  Het blijft bijzonder ze zo in het midden van de bewoonde wereld tegen te komen.

Wij zoeken een tweede cache, die Lia ook al een keer heeft gevonden, en die zien we vrij snel.  Dan lopen we naar een cache, die bij een van de Starbucks filialen zou moeten liggen.  Gelukkig staat in een van de logs dat je eigenlijk naar de parkeerplaats daarnaast moet gaan.  Deze cache hebben we ook vrij snel gevonden.
We zien de cache nog net door de bladeren heen

De temperatuur is aangenaam voor een wandeling al laat de zon zich vandaag niet zien.  Als we weer terug bij de van zijn bied ik Lia aan haar nog even te laten zien waar Rick en ik in Vienna hebben gewoond.  Al die huizen liggen binnen een straal van een kilometer of vijf.  We zijn dus echte "Viennezen" zo langzamerhand.
Onze vrijwillige brandweer hard aan het werk
 
Als we Cosmo niet mee zouden hebben, zouden we even wat gaan drinken bij onze lokale "pub"
 
Als we weer thuis zijn vertrekt Lia en Rick en ik krijgen les in hoe de nieuwe thermostaat van de airconditioner werkt.  Zoals we hier zeggen "it is not your grandmother's airconditioner anymore".  Mijn hemel, het is gewoon een mini computer! Er kunnen foto's op, we kunnen ermee op het internet en veel meer!

Rick heeft zin om uit huis te gaan voor het avondeten, want hij heeft de hele dag binnen gezeten.  Ik plaag hem daar een beetje mee, want hij snapt het nooit als ik in de winter ergens heen wil als ik de hele dag thuis heb  gezeten.

De keuze valt op BJ's.  Het is er gezellig druk, maar we krijgen meteen een tafeltje.  Rick en ik delen champignonhoedjjes gevuld met spinazie en kaas als voorafje, Kai neemt de avocado "loempia's".  Allemaal erg lekker.

Als "hoofdgerecht" kies ik de ahi poke (sushi tonijn) en de tomaat-mozzarella salade.  Het smaakt goed en Kai en Rick vinden hun bisonburgers duidelijk ook erg lekker.  Een  leuk restaurant is het en ik vind hun "skinny" mojito ook zeer smakelijk. 

Door de mist en motregen rijden we huiswaarts.  Hopelijk wordt het morgen weer beter weer!

7 reacties:

Anja zei

Dat was een leuke geocach-middag, wij hebben vandaag ook een cache gevonden. Ik zou graag met jou en Lia een cache in Sterling zoeken, Marcel en ik kunnen deze niet vinden........misschien moeten we Kai ook meenemen.
Hopelijk kunnen jullie deze zomer lekker koel slapen!

Anoniem zei

Wat zullen jullie de volgende maanden kunnen genieten van de nieuwe airco.
Hebben jullie dan in zoveel huizen gewoond voor uw huidige huis in de 'cul de sac'. Amerikanen zijn niet zo honkvast als de Belgen geloof ik.
Nog groeten van Hilde uit B.

jolanda zei

Van sommige foefjes vraag je je toch af; waarom... Waarom zou je met het bedieningspaneel van je airco foto's willen maken. Internet snap ik nog zodat je het ding op afstand kan instellen. Maar foto's...?

Jurgen de Bruin zei

@Jolanda Je kunt er foto's opzetten, zodat het een digitaal fotolijstje word. Dat ziet er leuker uit dan zo'n technisch ding aan de muur. (Als man wil ik juist een technisch ding aan de muur met wijzertjes, nummertjjes en lampjes... ;-))

Marion2 zei

Wow, wat een superdeluxe airco hebben jullie. Heerlijk en onmisbaar met zulke warme zomers.

Ik wist niet dat herten zelden alleen zijn, weer wat geleerd. Zulke mooie dieren. Het lijkt me een geweldig pad om zomers over te wandelen of te fietsen.

Petra zei

@Anja - Meerdere ogen helpen zeker, we moeten die in Sterling eens proberen.

@Hilde - Sinds we elkaar kennen hebben Rick en ik in vier andere huizen voor deze gewoond. Iedere keer verhuisd om groter te gaan wonen.

@Jolanda - Zoals Jurgen schreef is het om er een digitaal fotolijjstje van te maken.

@Jurgen - Jij bent net als Rick ;)

@Marion - Het is zeker een mooi pad, ik moet er weer vaker heen, alleen is het ook erg druk en Cosmo houdt niet van skaters en mannen zonder shirt ;)

Jacqueline zei

Hoi petra,

Welke app gebruik je om te geocachen?

Gr, jacqueline