Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 29, 2014

Een regendagje

Zoals voorspeld is het bij het wakker worden bewolkt en regenachtig en een heel stuk kouder dan gisteren, toen het rond de dertig graden werd.  Vandaag zal het kwik niet hoger komen dan vijftien graden!  Wat een verschil!

Saskia staat om zes uur naast mijn bed met de vraag of ik haar laat kan melden, want ze heeft hoofdpijn.  Ik vermoed dat ze gewoon geen zin heeft om naar "guided study" te gaan, maar ze mist tenminste geen lesstof, dus ik geef maar weer toe. 

Na een paar lekker warme wafels en koffie als ontbijt en rillend Cosmo uit te hebben gelaten, ga ik aan mijn uur cardio boven op de elliptical.  Ik heb daar sinds we hem aanschaften al 137 uur op gesport!  Hij is zijn geld dubbel en dwars waard.


Mijn telefoon doet al een week of zo "vreemd".  Ik kan er via USB geen data meer afkrijgen en er zit duidelijk een los contact of zo in het oplaadgedeelte.  Ik heb er garantie op dus ga hem inwisselen bij de Microsoft Store.

Eerst ga ik even Sephora binnen voor mascara voor mij en om Saskia's make over afspraak voor morgen te verzetten.  Morgenavond is de Prom en Saskia gaat met Sam, een goede vriend, en een hele groep anderen. 

Dit is natuurlijk haar laatste Prom en daarvoor moeten nagels (vanmiddag blauw laten verven), haar (morgen) en dus make up perfect zijn.  Ik verander de afspraak naar kwart voor vijf morgen, maar krijg later een sms van Saskia dat dat voor vandaag is gedaan. 

Morgen hebben ze eigenlijk geen openingen meer, maar met wat overredingskunst krijg ik er toch nog een afspraak voor half drie uit.  Saskia is een goede klant van Sephora en ik heb heel zielig gedaan dat het arme kind anders geen professionele make up voor haar Prom heeft.  Het kost haar ook niets, want ze heeft genoeg punten om ervoor te "betalen".

Bij de Microsoft Store moet ik ook soebatten, want ik heb ooit mijn telefoon laten vallen waardoor hij een flinke kras opliep.  Dat had echter verder geen gevolgen voor hoe hij werkte, maar ze willen me nu een bedrag in rekening brengen want het kan volgens de medewerkster niet aangetoond worden dat mijn problemen met de telefoon daar niet door komen.

Grote onzin, want de kras zit bovenaan en het probleem met de oplader onderaan.  Gelukkig ziet haar manager dat ook en "voor deze ene keer" krijg ik gratis een nieuwe telefoon mee.  Ze doen ook nog even moeilijk omdat ik de nieuwe Cortana al op mijn oude telefoon had, alsof dat iets illegaals was.  Rick zegt later dat onzin is en ik heb de Windows 8.1 nu ook weer op mijn nieuwe telefoon, want dat is zo'n ontzettende verbetering!

Intussen is het na enen en ik heb enorme trek.  Het is echt een dag voor soep en ik moet toch in het winkelcentrum van Pho Thang Long zijn.  De kip pho smaakt weer voortreffelijk enn ik word als een oude bekende begroet, de mensen hier zijn zo aardig.

Thu wacht me al op bij Pro Nails 3.  Mijn nagels zijn ernstig aan een beurt toe.  Ik kies een lichte turquoise kleur voor mijn vingers en een erop lijkende kleur voor mijn tenen.  Thu wil daar ook nog glittertjes op doen, prima, staat leuk.

Een uurtje later rijd ik door de stromende regen naar huis.  Daar komt de UPS man net mijn nieuwe Fit Flops brengen.  Ik heb ze via Amazon Prime voor een flinke korting gekocht en ze zijn er in twee dagen met gratis verschepen.  Ik kan iedereen hier in de VS Amazon Prime van harte aanraden!

Kai en ik hebben op deze druilerige avond zin in Indiaas eten en bestellen dat van Curry Mantra 3.  We krijgen heerlijk eten bezorgd.  Intussen kijk ik naar Ricks foto's van vandaag, hij is naar de Andes geweest.  We hebben nu plannen volgend jaar naar Chili te gaan.  Het lijkt mij een prachtig land!

4 reacties:

Anja zei

Fijn dat je "voor deze ene keer” een nieuwe telefoon hebt gekregen. Gelukkig dat ze bij Sephora nog een plaatsje voor Saskia vrij konden maken.
Morgen gelukkig beter weer, ik verheug me erop!

Jurgen de Bruin zei

Ik was vandaag ook in Tysons corner, maar heb je niet gezien. Wij zijn naar de bioscoop geweest (iets waar ik in Nederland niet echt van geniet) en vond het een prima tijdsbesteding voor dit weer. Het is een erg fijne bioscoop. Blended was een heel leuke film die je kunt kijken zonder na te denken. Ik vond de mall ook een mooie en schone omgeving. Ik wil hier zeker nog eens terug komen!

Anoniem zei

Jammer van het weer, net als hier als, maar goed voor de natuur. Ik zie de zon weer aankomen.
Mooie nagels.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Het was weer heel leuk!

@Jurgen - Blended staat op ons lijstje, Chef is echter eerst.

@Bea - Inderdaad, soms regen moet kunnen