Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 08, 2014

Geen arboretum, maar toch een botanische tuin

Rick en ik hebben beiden vannacht niet goed geslapen.  Voordeel daarvan is dat we ook bijtijds opstaan.  Saskia is al naar school en doet hopelijk wat van haar achterstallige werk vandaag.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik eet gauw ontbijt en ga dan onderweg naar Chantilly.  Daar haal ik bij het grote UPS warenhuis mijn nieuwe laptop op.  Bij de Microsoft Store hebben ze nog niet gevonden wat er aan mijn oude schaadt.  De nieuwe is een Lenovo Yoga, ook veel sneller dan mijn oude wat fijn is met de vele foto's, die ik maak.


Onderweg terug naar huis krijg ik een sms van Saskia of ik fruit kan brengen voor haar lunch. Ik rijd dan ook maar meteen door naar Whole Foods en zet een bakje fruit af bij Madison High School.  Het wordt door een dankbare Saskia opgehaald.  Wat gaat zij volgend jaar zonder mij doen?

Om elf uur ben ik weer thuis, precies een kwartiertje voor Anja, Lia en mijn ouders arriveren.  Met Kai ook mee gaan we met zijn allen in de van.  Eerst gaan we lunchen bij Bazin's.  Daar begroet eigenaresse Julie, die ik van de sportschool ken, ons zeer vriendelijk.

Het wordt een lekkere lunch.  Bijna iedereen kiest een van hun heerlijke salades met kip, garnalen of zalm (in mijn geval).  Alleen Kai neemt de crab cake sliders, die er ook erg lekker uitzien.  We smullen allemaal, dit is een erg goed restaurant.

We klimmen weer allemaal in de van en ik rijd naar Washington naar het US National Arboretum.  Onderweg zien mijn ouders na vele jaren weer een aantal van de bezienswaardigheden van Washington. 

Daar wacht ons een teleurstelling.  Het arboretum is dinsdag tot en met donderdag gesloten!  Ik heb nota bene nog de website bezocht vanochtend en helaas is me dat niet opgevallen.  Tegenover het arboretum ligt een historische begraafplaats Mount Olivet.  Daar liggen een aantal beroemdheden begraven, dus we besluiten die even te gaan bezoeken.

Het is zeker een interessante begraafplaats, maar we zoeken naar het graf van Francis Scott Key, de schrijver van het Amerikaanse volkslied, en vinden dat niet.  Mijn ouders wachten in de schaduw, want het flink warm, terwijl de rest van ons de begraafplaats bekijkt.  Ondanks dat we geen beroemde graven vinden, zien we toch een aantal interessante graven.

Om de teleurstelling van het arboretum wat goed te maken stel ik voor om naar Meadowlark Gardens in Vienna te gaan.  Door nogal slecht verkeer baan ik ons een weg daarheen.  Het is intussen een vochtige 32 graden, echt zomers opeens.

We betalen de toegangsprijs en lopen dan de tuin in.  We bekijken hun azalea's, maar die zijn niet zo mooi zelfs als in onze buurt.  Wel erg leuk is dat er hele elfentuintjes zijn opgezet.   Mijn ouders lopen een stukje mee en gaan dan naar de winkel en wachten op ons, terwijl ik Anja en Lia deze mooie tuinen laat zien.

We zien zonnende schildpadden en ik maak zelfs per ongeluk een foto van een slangetje tussen de waterbloemen.  Er staat op het moment niet veel in bloei, maar Anja en ik nemen ons voor over een week of twee terug te gaan om te fotograferen.  Dan zullen de pioenrozen en lelie's denkelijk bloeien.

Terug bij het hoofdgebouw ontmoeten we mijn ouders weer en rijden terug naar ons huis.  Daar nemen we afscheid van Anja en Lia en mijn ouders en ik gaan op het deck iets fris drinken.  Rick komt ook al gauw thuis en het voelt heerlijk weer zo buiten te kunnen zitten.

Saskia heeft haar biologie proefwerk heel goed gemaakt en moet vanavond meer studeren.  Zij gaat dan ook niet mee uit eten.  Vanavond eten we bij Seasons 52 en het wordt weer een lekkere maaltijd.  We delen een flatbread met tomaat en kaas met zijn allen.

Als hoofdgerecht heb ik de gegrilde forel met worteltjes en gegrilde aardappeltjes, heel erg lekker. Maar ieder gerecht van van de anderen ziet er net zo lekker uit.  Er zijn maar weinig gerechten op het menu van dit restaurant die ik niet lekker vind!

Na afloop kiezen we nog hun mini desserts.  De anderen kiezen allemaal hun eigen, Rick en ik besluiten de "s'mores" te delen.  Het is mij na een paar happen al gauw te zoet dus dit is perfect.  Het eten en de bediening hier zijn altijd prima.

We nemen weer afscheid van mijn ouders, die teruggaan naar hun hotel.  Morgen gaan we met zijn allen naar Richmond. Thuis werkt Rick aan mijn nieuwe laptop.

Vannacht ga ik in de basement slapen, want het is boven een oven zonder airconditioning. Rick kan daar goed tegen, maar ik absoluut niet. Gelukkig werkt de airconditioning beneden heel goed.

Meer foto's van Meadowlark Gardens hier

6 reacties:

Anja zei

Het was een gezellige dag, leuk om je ouders te leren kennen. Jammer dat het Arboretum was gesloten maar in de Meadowlark Gardens was het ook erg mooi en vredig! Wat een heerlijk weer vandaag, wij zitten nu om bijna 22.00 uur nog steeds buiten.
Fijn dat Saskia haar Biologie proefwerk zo goed heeft gemaakt!

Tineke zei

De doorschakeling naar foto;s van meadow Gardens werkt niet, ik zie al je 'every day pictures.'
Fijn voor je dat de warme tijd van het jaar is aangebroken.
Morgen veel plezier toegewenst met het afstuderen van Kai.
Hier is het herfstig weer, we gaan morgen een kunstroute doen en naar de bloemenmarkt.

Ineke zei

Wat leuk om er zo met z'n allen op uit te trekken! Ben helemaal niet jaloers op dat mooie weer bij jullie, bij ons helaas weer herfst!
Voor morgen een fijne dag met elkaar!

Anoniem zei

Een heel fijn weekend in Richmond.
Groet, Bea

Sandrah zei

Jammer dat het arboretum gesloten was, maar zo te zien is Meadowlark Gardens ook zeker de moeite waard.

Knap van Saskia dat ze het toch weer weet op te pakken. De laatste loodjes wegen tenslotte het zwaarst.

Veel plezier dit weekend!

Sandra

Petra zei

@Anja - Het arboretum is dan maar voor volgend jaar, inderdaad jammer. We moeten snel weer naar Meadowlark!

@Tineke - Als het goed is kun je de foto's nu weer zien. Veel plezier morgen!

@Ineke - Hopelijk wordt het voor jullie ook gauw weer mooi weer

@Bea - Dank je wel

@Sandra - Meadowlark is zeker de moeite, ik zou er veel vaker heen moeten gaan, alleen laten ze er geen honden toe.