Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 19, 2014

Gezellige ontmoeting met bloglezers

Het wordt schitterend weer vandaag, dat zie ik zodra ik mijn ogen open.  Het is tien voor zes en het huis ligt nog in diepe rust.  Dat klopt niet, want Saskia had al op moeten zijn.  Gauw wek ik haar en inderdaad heeft ze zich (gelukkig maar een beetje) verslapen.  Nog op tijd hoor ik haar vertrekken, maar ik verwacht alweer een verzoek om lunch te komen brengen.

Na nog een paar uur doorgedoezeld te hebben sta ik op.  Rick is inmiddels al naar zijn werk vertrokken, maar heeft heel lief al koffie voor mij gezet.  Kai staat tegelijkertijd met mij op.  Het  is weer even wennen (maar natuurlijk erg gezellig) om hem thuis te hebben.  Zijn dag zal in het teken van meubelen voor zijn kamer in elkaar zetten staan.

Zodra ik ga zitten met mijn eerste kop koffie hoor ik "Hoe, ha, ha, text message" van mijn telefoon komen.  Ik weet gewoon al van wie dat sms-je komt en wat de vraag is.  En jawel, hoor, Saskia vraagt of ik haar lunch kan brengen.  Ik beloof het na mijn sporten te brengen.

Na mijn ontbijt rijd ik naar Anytime Fitness.  Voor de personal training met Sharon wil ik op de elliptical daar 5000 stappen doen.  Dat lukt en daarna heeft Sharon weer een rigoureus uur met gewichten voor me!

Na afloop haal ik eerst wat maandelijkse medicijnen bij Rite Aid en ga dan naar Caffe Amouri voor Saskia's lunch.  Zij wil een mango-spinazie smoothie en een proteine reep.  Het is altijd druk hier en ik hoor opeens mijn naam.  Het blijkt een van onze buurmannen te zijn en we kletsen wat al wachtend op onze bestellingen.

Bij de high school wacht Saskia me al op voor haar lunch.  Intussen is het ook voor mij lunchtijd en ik bestel meergranen linguini met groentes en Parmezaanse kaas van Noodles & Company.  In het zonnetje op hun terras smaakt dat helemaal prima.  Met mijn ogen dicht zou ik me in Italie kunnen wanen.

Thuis heeft Kai Cosmo al uitgelaten, een fijne bijkomstigheid van zijn weer thuis wonen.  Ik maak me gauw klaar en loop naar de metro.  Ik heb met een paar bloglezers afgesproken in Washington op een terrasje wat te gaan drinken.

Gedurende de dag weet je het nooit met de metro dus ik neem ruim de tijd.  De trein staat al klaar dus ik kom zo'n drie kwartier voor de ontmoeting al aan in de stad.  Geen probleem, ik heb mijn Kindle mee en zoek een bankje op de Mall om in de zon te gaan lezen.  Die is snel gevonden en behalve lezen is het ook leuk mensen kijken, zoals altijd.

 
De National Mall

Voor ik het weet is het tijd om naar de Occidental Grill te lopen.  Daar kom ik klokslag half vier aan.  Meestal pik ik meteen de Nederlanders uit, maar dit keer niet.  J. en K. herkennen mij gelukkig van het blog en komen kennismaken.  Hun kleding is helemaal Amerikaans, dus mijn "Nederlands" radar ging niet af.

We vragen een tafeltje op het gezellige terras.  Het is er een stuk minder druk dan andere keren dat ik hier was.  J. en K. hebben een hele tas met allerlei Nederlandse lekkernijen mee.  Ze hebben op mijn blog gekeken wat ik meestal bestel, zo attent!  Het gaat allemaal heel goed smaken!

Het worden een gezellige paar uur kletsen.  Zij houden het bij lemonade en ik kan het niet laten de overheerlijke gemberbier te bestellen.  Om half zes besluiten we maar eens huiswaarts (of in hun geval hotelwaarts te gaan, ze logeren niet ver bij ons huis vandaan). 

Samen lopen we naar het Reagan gebouw waar zij hebben geparkeerd en ik de metro zal nemen.  Eenmaal daar nemen we afscheid.  Zij hebben nog twee weken in dit gebied.  Mensen naar mijn hart, die duidelijk weten  dat ze zich geen moment gaan vervelen.  Ik wens ze nog veel plezier en loop dan het Federal Triangle metrostation binnen.

Eenmaal weer uit de tunnels bel ik Rick, denkend dat hij vast niet ver van huis zal zijn op dit tijdstip.  Inderdaad is dat het geval en hij wacht me al op bij de uitgang van het Vienna station.  Rick is helemaal blij met de Pickwick thee, die o.a. in de tas van J. en K. zat. 

Kai is druk bezig geweest in zijn kamer.  Het meeste kan hij zelf in elkaar zetten, maar voor sommige dingen zal hij Rick nodig hebben.  We laten Vietnamees eten bezorgen, heel erg lekker!  Ik ben dol op die cuisine en dit nieuwe restaurant is heel goed.  Nog even een rustige avond en dan krijgen we morgen weer gasten.
Mijn mede bankhangster

7 reacties:

Jurgen de Bruin zei

Het was zeker gezellig en speciaal om je eens in het echt te ontmoeten. We hebben onderweg best wat file gehad, maar echt heel erg was het allemaal niet. Ik ben blij dat Rick ook wat naar zijn gading kon vinden in de tas, hij is tenslotte ook een stuk uit het verhaal. Ik ga nu mijn bed maar eens opzoeken. Morgen moeten we vroeg de metro in Vienna halen en ik ben nog niet helemaal van m'n jetlag af. ;-)

Mary-Ann zei

Dit zijn leuke ontmoetingen! En wat zul je genieten van al het 'Nederlandse'. Gezellig dat Kai thuis is. Die smoothie van Saskia klinkt heerlijk en jouw lunch ook! Weltrusten voor straks en veel plezier morgen!

Groetjes Mary-Ann

Sally zei

wat leuk en attent al die Ned lekkernijen. zulke ontmoetingen zijn altijd gezellig. handig dat Kai weer ff thuis woont en wat 'werkzaamheden' uit handen kan nemen (al is hond uitlaten geen werk/opgave), ik her kendat wel. dochterlief kan nu ook op de dieren passen nu de verhuizers rondlopen en ik moet werken.

Anoniem zei

Hier in Nederland hebben ze bij Ikea ontbijt voor 1 Euro.
Het restaurant zit daardoor om 10 uur in de ochtend al helemaal vol.
Ik ben benieuwd hoe Kai zijn kamer eruit komt te zien.
Fijne dagen met je gasten.
Groet, Bea

Karin & Jurgen zei

Hi Petra, het was erg leuk je te ontmoeten, na al die tijd met je meelezen/meeleven! Bedankt voor alle tips en de gezellige middag. We blijven je uiteraard volgen! Groetjes, Karin

Anja zei

Leuk zo’n ontmoeting en wat lief dat ze een tas met Nederlandse spullen voor je hadden.

Petra zei

@Jurgen - Leuk om jullie blog te volgen en hoe julie dit gebied ervaren. Blijf vooral schrijven!

@Mary-Ann - Ja, gek he, dat Nederlandse is toch altijd weer een lekker iets.

@Sally - Helpt toch wel als ik weet dat Cosmo ook zijn loopjes krijgt. Kai is wat dat betreft heel fijn om thuis te hebben. Veel sterkte met de verhuizing! Ik hoop trouwens dat je door blijft bloggen!!

@Bea - Volgens mij hebben ze hier geen ontbijt, maar hun prijzen zijn wel heel laag.

@Karin - En nu zijn we ook FB vriendjes, leuk. Ik vond het heel gezellig gistermiddag.

@Anja - Ja, zeker leuk. Ik vind het bijzonder dat zulke ontmoetingen door mijn blog komen.