Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 06, 2014

Kai klaar met college

Het lijkt wel of de door de school opgelegde discipline Saskia goed doet.  Ze staat keurig vroeg op en doet haar schoolwerk (als jullie trouwens soms Engelse woorden zien is dat omdat ik op Ricks tablet schrijf en die "verbetert" mijn Nederlandse spelling telkens).  Hopelijk is Saskia binnenkort weer up to date en kunnen we straks opgelucht ademhalen als ze in haar cap en gown haar high school diploma ophaalt.

Over diploma's gesproken, vandaag is Kai's laatste examen van VCU!  Ik sms hem gauw om hem veel succes te wensen.  Ik hoor niets terug, hij zal nog even hard aan het leren zijn.  Zaterdag is zijn graduation.

Na mijn ontbijt is het weer tijd voor mijn bijna dagelijkse afspraak met de elliptical.  Ik race door Virgin River boeken.  Robyn Carr schrijft originele verhalen en haar karakters zijn heel goed uitgewerkt.  Het uur gaat dan ook snel.

Gauw laat ik Cosmo uit en maak me dan klaar om Vienna in te gaan.  Eerst haal ik bij Rite Aid nieuwe shampoo en conditioner.  Met mijn kaart krijg ik ze maar liefst voor halve prijs, dus ik sla maar gelijk twee van ieder in.

Dan is het lunchtijd en ik besluit Katja's suggestie van biefstuk sla wraps van Panera eens te proberen.  Daarbij neem ik hun Power groene smoothie en het smaakt allemaal heerlijk en vooral gezond.


Bij Lofty Salon wacht Carmen me al op om mijn haar bij te kleuren.  We besluiten het een rodere tint te geven dit keer.  Mona knipt het daarna bij.  Ik ben er blij mee, helaas laat de foto die Carmen neemt de kleur niet goed zien.

Vandaag is ook de jaarlijkse verkiezing van het Vienna stadsbestuur.  Ik ga naar het Community Center om te stemmen.  Een goede kennis van ons, Laurie DiRocco, wordt burgemeester, want zij heeft geen tegenstander.
 
Voor het stadsbestuur zelf echter hebben zich zes mensen kandidaat gesteld voor drie posities.  Dat is veel meer dan gewoonlijk en slechts een persoon was vorig jaar ook bestuurslid.  De opkomst om te stemmen is dan ook veel groter dan gewoonlijk.  Ik stem voor Tara en Edythe, twee vrouwen, die ik persoonlijk ken (vanavond zien we dat Edythe herkozen is, maar Tara niet verkozen, heel jammer).

Na afloop klets ik nog wat met Tara en haar man.  Tara is duidelijk zenuwachtig.  Ik hoop dat ze verkozen wordt, maar het zou niets voor mij zijn, zo'n openbare functie!

Omdat Kai's graduation zaterdag is wil ik ook graag mijn nagels weer netjes laten maken.  Ik heb geen afspraak en kom helaas bij mijn minst favoriete styliste Tracy (niet haar echte naam natuurlijk, want zij is Vietnamees) terecht.  Ze doet het redelijk, hoewel er nogal wat nagellak naast mijn nagel terechtkwam, iets wat met de anderen nooit gebeurt.  Ik kies een lichte kleur paars dit keer.

Terwijl Tracy mijn nagels aan het doen is gaat mijn telefoon.  Ik zie dat het een internationaal nummer is en weet dat mijn ouders op weg zijn hierheen.  Helaas mis ik het telefoontje en Tracy is zeer streng, ik mag niet terugbellen tot mijn nagels klaar zijn.

Zodra ik weer in de auto zit bel ik het hotel van mijn ouders. Zij zijn hier voor Kai's graduation en we spreken af morgen met zijn allen uit eten te gaan, want mijn ouders zijn vanavond moe van al het rijden.  Kai heeft een paar uur geleden gebeld dat hij vanmiddag gaat inpakken en morgen thuis zal komen, dus hij zal dan ook van de partij zijn.

Rick neemt Thais eten mee voor ons tweeen.  Na het eten komen Kaylee en haar vader langs om over de reis naar Portland, Oregon, te praten, die Saskia, Kaylee en Laura in juli gaan maken als graduation cadeau (in plaats van Saskia's reis met Ricks vader). 

De vluchten zijn geboekt en nu is het zaak om een hotel te vinden dat achttienjarigen laat inchecken.  Voor hun eerste keuze moeten ze 21 zijn, maar dan vinden ze een goed klinkend redelijk geprijsd hotel waar ze met hun achttien jaren welkom zijn. 

16 reacties:

Anja zei

Gefeliciteerd met het afstuderen van Kai! Natuurlijk ook felicitaties voor Kai! Fijn dat hij morgen meegaat uit eten.

tineke zei

Fijne dag toegewenst met Kai's afstuderen. Je ouders komen ook, vorig jaar bij Katja waren zij er niet bij. komt Rick's familie ook?
Wat een leuke jurk heb je aan, is dat je jurk voor het afstuderen?
Julie krijgen de eerste 30 graden morgen, zie ik. Wij hebben groeizaam weer, bewolking afgewisseld met zon en regen; echt nederlands weer; goed voor de tuin; maar helaas geen fietsweer voor naar mijn werk.

Anoniem zei

Vooreerst al felicitaties met de graduation van Kai voor volgende zaterdag.
Eveneens al met Saskia's graduation. Ik kan me voorstellen dat Saskia liever een reisje maakt met haar vriendinnen dan met haar opa.
Ook zullen jouw ouders wel fier zijn op hun kleinzoon en blij zijn met de graduation van Kai.
Nog verder een aangename tijd voor jou met je ouders, die zo te lezen verder weg wonen maar waar wonen ze dan wel Petra?
Groeten van Hilde uit B.

Marie zei

Hartelijk gefeliciteerd met Kai zijn graduation! Geweldig! Weer een hoofdstuk afgesloten. En wat zie je er goed uit Petra, die jurk staat je waanzinnig goed! Groeten uit een regenachtig Zug!

Marion2 zei

Wat goed van Kai dat hij nu al afstudeert! Hier zal het door de weer teruggekeerde perikelen nog heel lang gaan duren. Wat mooi dat je ouders er ook zijn. Ik hoop dat jullie een goede tijd hebben samen.

Anoniem zei

Veel succes voor Kai en een hele fijn graduation day! En met Saskia komt het ook vast goed......

Heb nog even (stomme) vraag (maar stel em toch, hoeveel kilometer is 10000 stappen ongeveer??

Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Veel succes voor Kai en een hele fijn graduation day! En met Saskia komt het ook vast goed......

Heb nog even (stomme) vraag (maar stel em toch, hoeveel kilometer is 10000 stappen ongeveer??

Groetjes, Evelyn

jolanda zei

Gezellig dat je ouders er bij zijn. Studeert Kai nog af met honours of iets dergelijks?

Kan Rick zijn vader het reisje met Saskia niet meer aan? En wat gaan de dames in Portland doen? Ik ben die stad letterlijk voorbij gereden... heb ik wat gemist?

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de graduation van Kai, wat gaat het toch snel! Veel plezier de komende dagen met de familie!
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met Kai.
Goed dat Saskia ook de draad weer heeft opgepakt.
Veel plezier met je ouders.
Groet, Bea

Anoniem zei

Wat kan je toch heerlijk eten bij jullie.
Wij zijn nu met ons gezin op vakantie in een piepklein dorpje in noord Frankrijk...... Leuk hoor, maar haalt het niet met Amerika :)
Mijn schoonouders hebben ook een leeftijdsgrens bij hun vakantiehuisjes (maar ja, ze wonen in Renesse)

Anoniem zei

Wat zijn die 4 jaren omgevlogen.Van harte gefeliciteerd met Kai z'n graduation en Kai natuurlijk ook.Hoop dat jullie een paar gezellige dagen tegemoet gaan.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Wat zijn die 4 jaren omgevlogen.Van harte gefeliciteerd met Kai z'n graduation en Kai natuurlijk ook.Hoop dat jullie een paar gezellige dagen tegemoet gaan.
Groetjes Wil

Margreet zei

Gefeliciteerd met Kai's afstuderen! Er komen dus een aantal leuke dagen aan voor jullie. Waarom kiezen de dames voor Portland ( leuke stad overigens) en niet voor Miami ofzo, haha?

Sandrah zei

Wow! Het lijkt nog maar zo kortgeleden dat Kai ging studeren. De tijd vliegt! Maar felicitaties voor Kai en voor jullie natuurlijk.
Bijzonder dat je ouders erbij zullen zijn.

Wat leuk dat Saskia met haar vriendinnen op reis gaat. En dan naar een bestemming die wat minder goed bekend is, bij mij tenminste. :-)
Wanneer is de graduation van Saskia?

Sandra

Petra zei

@Anja - Ja, hij moet wel nog even op tijd thuiskomen

@Tineke - Nee, dit keer zijn het alleen mijn ouders. Iedereen woont zo ver weg dat het moeilijk is telkens te komen

@Hilde - Mijn ouders wonen in Nederland en ja, erg leuk dat ze erbij kunnen zijn

@Marie - Dank je voor het compliment. Het wordt zaterdag warm dus ik ben van plan een mouwloze jurk te dragen dan

@Marion - He, wat naar :(. Als je een schouder nodig hebt, je weet me te vinden.

@Evelyn - Meestal is het rond de acht kilometer

@Jolanda - Kai studeert cum laude af. Ricks vader en Saskia hebben niet zo'n band als de andere twee met hem. Portland is een heel veganistische progressieve stad en dat trekt de dames

@Henny - Het gaat zeker snel!

@Bea - Dank je

@Anoniem - Veel plezier in Frankrijk!

@Wil - Dank je

@Margreet - Het schijnt de meest veganistische stad van Amerika te zijn, maar ook makkelijk te befietsen en belopen

@Sandra - Saskia's graduation is 18 juni. Ik kan niet wachten tot dit schooljaar klaar is!