Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 09, 2014

Kai's dorm leeghalen

Omdat het gisteravond boven inderdaad als een oven aanvoelde zonder airconditioning heb ik in de basement geslapen.  Rick en Saskia kunnen daar een stuk beter tegen en bleven boven.

Rick komt me Starbucks koffie op bed brengen, zo lief!  Dan is het tijd om aan de dag te beginnen, want we willen op tijd naar Richmond waar Kai om drie uur moet zijn.  Met het slechte verkeer van de afgelopen weken in gedachten willen we ruim de tijd nemen.

Terwijl ik boven mijn uur sporten volbreng, brengt Rick Cosmo naar de kennel.  Saskia heeft ook weer ge-smst of we haar lunch kunnen brengen, dus dat doet Rick ook maar meteen.  Hij weet nu ook hoe lang dat soort dingen duren tot zijn ergernis.

Als Rick thuiskomt zijn Kai en ik al ingepakt en zijn mijn ouders al gearriveerd.  Gauw pakt Rick ook in en toch later dan we gewild hadden gaan we op pad.   Mijn ouders volgen ons en we nemen sluipwegen naar de I-95. 

Bij Occoquan nemen we die snelweg, maar die benoeming verdient hij weer eens niet.  We komen in erg langzaamrijdend verkeer terecht.  Pas in Aquia wordt het beter en zijn we een uur tijd verloren.  Mijn ouders zijn we intussen ook kwijtgeraakt, maar die weten het adres van het hotel.

Het is inmiddels ruim lunchtijd geweest en we besluiten gauw door de drive thru van McDonald's te gaan.  Ik merk dat ik hier al tijden geen eten meer heb gehaald.  Ik kies hun premium sweet chili kip Mcwrap en vind die warempel werkelijk zeer smakelijk!

Een half uurtje later komen we eindelijk bij Kai's dorm aan.  Daar is het een drukte van jewelste, want iedereen is aan het verhuizen.  We vinden nog een illegaal parkeerplekje voor Kai's gebouw dus ik blijf in de auto voor het geval er politie komt die mij maant te verkassen. 

Rick en Kai gaan hem uitchecken en de laatste spullen uit zijn kamer halen.  We zijn net op tijd voor de afspraak met de RA om zijn kamer te inspecteren.  RA's ofwel Resident Assistants zijn zelf studenten, die opletten dat alles in de dorms goed verloopt.  Gelukkig is alles goed en niet veel later zijn de mannen alweer terug.  Kai heeft maar heel weinig spullen, heel anders dan de meisjes.

Kai moet nog een gehuurd boek terugbrengen bij de Barnes & Noble waar ook alle VCU produkten te koop zijn.  Wij nemen de gelegenheid waar en winkelen wat.  Ik koop een VCU sport t-shirt en een sticker voor op de van met "VCU MOM" erop.  Nu Saskia hier ook gaat studeren ben ik dat dubbelop.

De hele winkel hangt vol VCU kleding en andere VCU produkten

Rick vindt zijn felbegeerde trainingsbroek en ook een t-shirt en Kai een t-shirt met VCU alumni (afgestudeerden van een college hier zijn hun leven lang "alumni").  Voor Saskia nemen we ook een t-shirt mee met "UNDECIDED", zij weet nog niet welke studierichting ze op wil.

Daarna rijden we naar het Coliseum waar morgenochtend de "commencement ceremonie" zal plaatsvinden.  Die is voor alle studenten, die klaar zijn.  In de middag hebben we dan nog de individuele ceremonie waar Kai zijn diploma zal krijgen.

Eindelijk is het dan tijd om in te checken in ons hotel, een kwartiertje rijden verderop. Dat is wel beter dan met Katja's graduation toen we drie kwartier weg moesten logeren.  Het is de Homewood Suites en we krijgen een suite met een king bed en een sofa bed waar Kai en Saskia vannacht op zullen slapen.

Eenmaal in de kamer bel ik de kamer van mijn ouders, die al veel eerder aan zijn gekomen.  We spreken af ergens iets te gaan drinken.  Kai blijft liever op de kamer computeren.  Online vind ik de Capital Ale Company.

Rick rijdt ons erheen en het blijkt een heel leuk restaurant te zijn met een gigantische bierlijst.  We vragen een tafeltje op hun gezellige terras want het is heerlijk weer.  Mijn ouders houden het bij een wijntje, maar ik bestel een witbier en Rick kiest ook van de enorme lijst.  Rick en ik delen ook een portie zoete aardappelfrietjes die erg lekker is.

Het is echt genieten zo buiten in de warmte, maar we hebben een reservering voor het avondeten bij een ander restaurant.  We halen Kai bij het hotel op en rijden dan anderhalve kilometer naar de Kona Grill.  Dit gedeelte van Richmond is erg leuk en doet zelfs wat Europees aan met openlucht winkelcentra.

Het restaurant stelt ook allerminst teleur.  Mijn moeder, Kai en ik delen een flatbread met appel, brie, vijgen en walnoten, heel lekker.   Mijn vader en Rick nemen beiden een paar stukjes sushi als voorafje.

Als "hoofdgerecht" neem ik weer eens een paar voorgerechtjes.  De wasabi zalm met komkommersalade en de 7 kruiden tonijn ook met die overheerlijke komkommersalade.  Vooral van de zalm vind ik het jammer als het op is. 

We blijven nog een tijd nakletsen.  Deze Kona Grill is een keten, die ook o.a. in Baltimore zit.  Ik hoop dat er in onze omgeving ook een komt, want hun menu is precise wat ik zeer waardeer.  Na een paar uur betalen we en rijden terug naar het hotel.

Daar spreken we af elkaar "bright and early" om zeven uur morgenochtend weer in de lobby te treffen.  Het wachten voor ons is nu op Saskia, die tegen achten van huis vertrok.  Hopelijk valt het verkeer voor haar mee en zien we haar binnen afzienbare tijd.

8 reacties:

Anja zei

Heel veel plezier morgen voor jullie allemaal!

jolanda zei

Gefeliciteerd Kai!

Sandrah zei

Felicitaties voor Kai (nogmaals! :-)). Weer een mijlpaal bereikt.

Veel plezier!

Sandra

Anoniem zei

Fijn dat je ouders er ook bij zullen zijn bij commencement. Een grote dag, en inderdaad een mijlpaal. Gefeliciteerd! (en het lijkt voorbij gevlogen!)
Annemiek

Anoniem zei

Hey Petra,

Leuk om ook eens wat over je ouders te lezen. Top!

Gr. Lindy

Anoniem zei

Een dikke proficiat met de graduation van Kai en je zal wel blij zijn dat Kai terug even bij jullie komt wonen, zo vormen jullie terug een 4 personen gezinnetje.
Jouw ouders wonen nu terug in Nederland, zo zie je maar hoe het leven kan lopen. Jullie zijn jaren geleden naar Amerika gekomen omwille van je ouders en nu woon jij en je zus daar nog en een broer in Canada en je ouders wonen terug in Nederland en tevens nog een broer die ook in Nederland woont of heb ik het verkeerd voor.
Nog een prettig weekend samen met je ouders en groeten van Hilde uit B.

naomi zei

Zo weer een mijlpaal behaald nu hopen dat de volgende in juni ook lukt. Als ik het lees is Saskia wel enthousiast bezig hoop dat ze het vast houdt. Gister ook nog met je ouders en vriendinnen op pad geweest en vandaag ook al een drukke dag gehad. Fijn dat Kai niet zoveel spullen heeft en het hotel lekker dichtbij is voor morgen dag start vroeg. Balen van de airco met jullie heerlijke temperaturen heb je dat wel nodig. Hier is het herfst wind/regen en 11 graden en dat al 4 dagen ben er klaar mee.

Liefs

Petra zei

@Anja - Dank je het was heel bijzonder

@Jolanda - Dank je

@Sandra - Zeker een mijlpaal!

@Annnemiek - Ja, die vier Jaren gaan zo snel!

@Lindy - Ze zijn voor het eerst in heel lange tijd weer eens hier

@Hilde - Ik vroeg nog aan mijn ouders of ze verwacht hadden dat we nu drie nationaliteiten binnen ons gezin hebben. Dat hadden ze natuurlijk niet kunnen overzien destijds

@Naomi - Ik zal heel blij zijn als Saskia haar achterstallige werk heeft ingehaald!