Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 12, 2014

Moederdag

Rick laat me vanochtend lekker uitslapen.  Ik was doodmoe na gisteren om de een of andere reden.  Als ik eindelijk naar beneden kom is Rick net terug met ons ontbijt.  Hij heeft een nieuwe sandwich van Panera voor mij mee.  Die heeft ei, kaas, tomaat, spinazie en avocado, erg lekker. 

Saskia is in alle vroegte vanochtend naar Whole Foods gegaan om een moederdagcadeautje voor mij te kopen.  Ik krijg een bosje tulpen, heerlijk ruikend badzout en een paar leuke oorbellen van haar. Zo lief!


We eten heerlijk in het zonnetje ontbijt op het deck.  Het belooft een schitterende dag te worden.  Echter, ik ben vastbesloten een goed uur cardio op de elliptical te doen vanochtend.  Gelukkig gaat dat al lezend altijd snel voorbij.

We pakken alle spullen van gisteren uit en maken ons dan klaar om naar Sakura in Fair Lakes te rijden.  Hier hebben mijn ouders ons uitgenodigd voor een tepanyaki lunch. Alleen Saskia is niet mee, want zij moet studeren voor AP examens maandag en dinsdag. Het is maar goed dat we gereserveerd hebben, want het is er flink druk.

We moeten even wachten tot we plaats kunnen nemen en gebruiken die tijd om cadeautjes uit te wisselen.  Ik heb voor mijn moeder een kersenbloesemsbroche. Ik vind hem zelf ook erg mooi en had hem ook voor mezelf gekocht als die voor haar niet de laatste was bij het American History Museum.

Mijn ouders verrassen ons met leuke cadeautjes uit Nederland.  Ik ben vooral blij met een mooie ketting en de nieuwste Suske en Wiske.  Rick en Kai krijgen een reismok met Amsterdamse huisjes erop, erg leuk.  De meisjes theekoppen van Marjolein Bastin en thee en Saskia gebruikt die zodra ik die thuis aan haar geef.

Met een andere familie met vijf personen worden we aan een tafel geplaatst.  Zo'n tepanyaki maal is Kai en mij eigenlijk wat teveel als lunch. Er is een voorafje, soep, salade, hoofdgerecht met groentes en gebakken rijst. 

Kai en ik kiezen alleen het voorafje en hoofdgerecht zonder de rijst.  De anderen nemen alle gerechten en beginnen met soep en een salade.  Dan komt de kok en helaas treffen we geen erg leuke.  De kok bij de tafel naast ons maakt iedereen telkens aan het lachen, maar de onze werkt zijn gerepeteerde programma af zonder zelfs te glimlachen.  Echt jammer.


Ook deze ui "vulkaan" doet hij maar snel snel, terwijl de kok achter ons er een heel spektakel van maakte

Maar het doet niet af aan het eten wat erg lekker is.  Als voorafje heb ik kippelevertjes, die eet ik bijna nooit, maar vind ze erg lekker.  Als hoofdgerecht nemen mijn moeder, Kai en ik alle drie zalm en mijn vader en Rick filet mignon.  Dat is allemaal perfect bereid.  Gelukkig beinvloedt de saaiheid van de kok niet de gezelligheid en smakelijkheid van de maaltijd.

Na afloop gaan mijn ouders naar Jared waar mijn moeder een Pandora armband en bedeltjes hoopt te scoren (dat lukt, want ze laat een paar uur later blij haar nieuwe aanwinst zien).  Rick en ik brengen Kai thuis en gaan dan met de van Cosmo ophalen.

Het is zulk prachtig weer dat ik zin heb Cosmo een goede wandeling te geven.  Ik vraag Kai of hij mee wil om mij te helpen een van de geocaches, die hier in de buurt liggen, te vinden.  Het is degene in Southside Park en ik ben ervan overtuigd dat die onder de brug ligt, maar durf daar zelf niet heen te klimmen.

Inderdaad komt Kai al gauw weer naar boven klimmen met een koker en een papiertje om de cache te tekenen.  Alleen heb ik stom genoeg geen pen meegenomen.  Nou ja, we hebben hem gevonden.  Kai legt hem weer terug en dan zie ik dat er veel poison ivy is en Kai's benen zijn bloot.  Ik hoop ten zeerste dat hij die rotplant niet heeft aangeraakt!
Leuk hem gevonden te hebben, hopelijk betekent het geen nare uitslag voor Kai

Kai lijkt er niet door aangedaan, maar ik druk hem thuis toch op het hart zijn benen en armen met ontsmettingsalcohol in te smeren.  Dat wordt online aangeraden en baat het niet dan schaadt het niet.  Hopelijk werkt het.

We genieten buiten van het heerlijke zomerse weer.  Ik vind de azalea's van onze buren zo mooi dat ik er een foto van maak.  Zij hebben een enorme witte azalea struik en een paarse struik, met de jaren hebben die kleuren zich gemixt.  Er is nu dus een derde gedeelte met paars-witte bloemen en die zijn helemaal prachtig.
 
Als Kai terugkomt van zijn winkelexcursie is het tijd voor mijn mannen om hun cadeautjes aan mij te geven.  En jee, wat word ik weer verwend!  Eerst krijg ik van iedereen, ook de meisjes, lieve kaarten.  Die van Katja en Saskia maken muziek, die van Rick en Kai zijn vooral heel lief (eigenlijk doet me dit veel meer dan de cadeautjes).

Van Rick krijg ik een derde Pandora armband, want mijn andere twee zijn vol en een "Mom" bedel ervoor.  Van Kai krijg ik ook een Pandora bedel.  Het zijn eigenlijk twee bedels, die een hart vormen.  Aan de binnenkant van de ene staat "Mother" en van de andere "Son", verder staat er "you and me" en "me and you" in.  Echt heel bijzonder en lief!

Mijn ouders komen en we drinken en kletsen wat.  "Mijn" cardinaaltje komt ook even langs om ons toe te zingen.  Dan gaan we naar Sushi Yoshi voor ons moederdagdiner.  We krijgen een krappe tafel met zijn zessen, maar het gaat prima.

Het wordt weer smullen hier.  Ik bestel een bord vol sashimi en een halve sushi rol en een handrol.  Het is enorm druk in het restaurant en daarom denk ik dat het er niet zo artistiek uitziet als gewoonlijk.  Iedereen is echter zeer tevreden, dit is ook echt een restaurant waar je eens wat anders dan anders voorgeschoteld krijgt.

We nemen afscheid van mijn ouders tot morgenavond, alweer hun laatste avond hier.  Dinsdagochtend gaan ze op weg naar Canada om mijn broer en zijn familie daar te bezoeken.  En zo komt er aan deze leuke moederdag ook weer een einde.  Ik hoop dat de andere moeders, die hier meelezen ook een fijne dag hebben gehad.

4 reacties:

Anoniem zei

Wat leuk om alles te lezen, over Kai en zijn graduation en dan het bijzondere bezoek van je ouders.
En wat een mooie moederdag heb je gehad. You are blessed.
Mijn moederdag was heel gezellig, ik heb een halve tuin met bloemen gekregen en met mijn man samen wezen uit eten. Verder hebben we alvast de eerste verjaardag van onze kleinzoon gevierd. Mijn dochter is precies op zijn verjaardag uitgerekend van prinsje 2. Het was een super leuk feestje met onze trots.
Fijne week, Bea

Marion2 zei

Van harte gefeliciteerd met Kai! Ook nog cum laude, dus dat is extra mooi. Is dit zijn bachelor of master?

Het zijn wel drukke dagen voor jullie, zeg. En wat een mooie Moederdag. Net als jij vind ik de kaarten ook altijd het mooist. Of de cadeautjes waar heel veel liefde uit spreekt. Binnenkort laat ik graag weer eens wat van me horen.

Anoniem zei

Je bent goed verwend hoor. Ik heb het idee dat er in het buitenland veel meer Pandora bedels zijn te krijgen dan in Nederland. Hier zie ik weinig speciale bedels.
Leuk dat Kai die cache heeft gevonden, soms weet je waar ze zijn maar kun je er niet bij of is het te druk om hem te pakken. Heeft Kai nog lasat gekregen van de poison ivy?
Groetjes Anja L.

Petra zei

@Bea - Gefeliciteerd met je kleinzoon en alvast met je nieuwe kleinkind!

@Marion - Zeker drukke dagen en vanaf nu blijft het tot zeker half augustus heel druk

@Anja - Ja, dat zei mijn moeder ook al over Pandora. Kai heeft nog geen poison ivy dus ik denk dat hij wel ok is