Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 23, 2014

Overnachten in New York op weg naar Massachusetts

Rick is om half vijf vertrokken om Jamie en Travis weg te brengen.  Of althans, dat neem ik aan, want ik lag compleet voor pampus.  Pas om vijf over negen word ik met schrik wakker.  Ik was dan ook echt doodmoe van de afgelopen weken!

Gauw haast ik me naar beneden, want ik heb van alles te doen voor we vanmiddag op reis gaan.  Tot mijn verbazing is Saskia nog thuis.  Ze had voor het eerst in een aantal weken weer erge hoofdpijn en Rick heeft haar al laat gemeld op school.  Ik hoop niet dat het door ex-vriendje komt, die haar weer aan het lastig vallen is.

Tijdens mijn ontbijt werk ik gauw wat administratie bij en email een paar mensen bij Saskia op school.  Ik hoop toch zo dat ze 18 juni vrolijk het podium op kan lopen en haar high school diploma ontvangen.  Deze laatste loodjes wegen wel heel zwaar!

Op mijn sportagenda van vandaag staat een dubbele Max Capacity training.  Daarna maak ik me gauw klaar om Vienna in te gaan.  Ik heb een lijstje af te werken en het duurt allemaal veel langer dan ik wilde.  Onder anderen vanwege het verschrikkelijk drukke verkeer mede door de Harley Davidson motorrijders, die vanuit het hele land hierheen zijn gekomen voor Rolling Thunder zondag.


Als eerste haal ik geld voor Saskia dit weekend.  Zij blijft thuis vanwege de graduation party van haar beste vriendin Laura en Viva Vienna.  Volgende stop is de van volgooien zodat we een goed end kunnen rijden voor we moeten tanken.

Bij Walgreens koop ik een leuke graduation kaart voor Laura en bij Whole Foods werk ik een lijstje boodschappen dat Saskia me heeft gegeven af.  Als laatste haal ik lunch voor Kai en mij bij Panera.

Dan haast ik me naar huis waar Kai en ik buiten op het deck lunch eten.  Het is heerlijk weer vandaag, jammer dat ik daar niet veel van zal kunnen genieten verder.

Rick komt ook thuis en gauw doen we alles in de van.  Rick moet voor we echt op weg kunnen nog even voor drie uur zijn nieuwe paspoort ophalen in Washington.  Gelukkig is het verkeer daarheen goed en vinden we meteen een parkeerplek in de stad.  Na een kwartiertje komt Rick triomfantelijk zwaaiend met zijn paspoort het paspoortkantoor weer uit.

Nu kunnen we dan op weg naar het noorden.  Wij zijn bepaald niet de enigen, die met de auto reizen dit weekend.  We komen dan ook regelmatig in langzaamrijdend en stilstaand verkeer terecht.  We gaan het vandaag dan ook niet helemaal naar Massachusetts halen.
 
Na de drukte van Washington en Baltimore stoppen we bij het Maryland House Plaza om wat te drinken te kopen.  Ook neem ik het stuur van Rick over, die nog moet werken en een con call heeft.
 
 
Gelukkig gaat het gros van de mensen naar het zuiden en hebben wij met  uitzondering van een paar keer langzaam rijden verder geen last van files.  Als  we dichter bij New York komen kijken Rick en ik elkaar aan.  Zullen we?
 
Rick kijkt op Hotwire en vindt een heel goede prijs voor een viersterren hotel in de buurt van Grand Central Station.  De beslissing is genomen, we gaan vannacht in de "city that never sleeps" logeren.  Het hotel blijkt het Westin Grand Central Station te zijn, schitterend.
 
Rick neemt het stuur ongeveer vijftig minuten voor de stad over.  Helaas komen we meteen in een zware onweersbui terecht en zien daardoor de befaamde skyline niet.  Voor het eerst ooit is er geen verkeer de stad in! 
 
We rijden zonder oponthoud de Lincoln Tunnel door New York in.  Intussen plenst het en bliksemt en dondert constant.  Zo'n onweer heb ik hier in de stad nog niet meegemaakt.  We komen meteen op 42nd Street terecht en rijden door Times Square naar ons hotel vlak naast Grand Central Station.
 
Daar wordt de bagage uit de auto gehaald en mogen we die voor maar liefst $60 laten parkeren.  Oef, dat maakt de prijs om hier te logeren wel wat hoger, maar het mag de pret niet drukken.  De bellman zal onze bagage naar de kamer brengen en wij gaan gauw naar het restaurant dat we gereserveerd hebben.
 
De Park Avenue Tavern is vlakbij en we trotseren de regen en lopen erheen.  Ons tafeltje is al klaar, maar goed dat we gereserveerd hebben, want zelfs om negen uur 's avonds zit het hier propvol.  Het wordt een heerlijke maaltijd met hummus en gefrituurde artisjokken vooraf.  Mijn hoofdgerecht is het voorafje van steak tartare (filet Americain) wat meer dan voldoende is en erg lekker.
 
Na het eten lopen we terug naar het hotel.  Kai en ik gaan op de kamer computeren, maar Rick gaat nog een pintje drinken bij de Ierse pub naast het hotel.  Het is zo leuk weer in New York te zijn!  Het blijft een trekpleister.



8 reacties:

Anja zei

Leuk dat jullie een tussenstop in New York hebben. Wij gaan over 2,5 week naar New York. Geniet van jullie weekend!!

Anoniem zei

Onverwachte en leuke tussenstop. Jammer dat het weer zo slecht is. Heel veel plezier dit weekend!
Groetjes Anja L.

Sandrah zei

Wat een heerlijke dagen heb je achter de rug. En wat leuk als je familie op bezoek krijgt die ook zo geïnteresseerd is in de geschiedenis.

Zo cool om even een tussenstop te kunnen maken in NYC!

Veel plezier dit weekend!

Sandra

Marion2 zei

Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid activiteiten die je onderneemt! En wat ontzettend leuk om zomaar ineens in New York te overnachten. Geweldig. En dan door naar Massachusetts. Ik ben er maar een keer geweest en vond het erg mooi en leuk daar. Veel plezier!

Ineke zei

Wat leuk om een nachtje in New York te zijn in zo'n mooi hotel.
Veel plezier de komende dagen!

Anoniem zei

Hoe heeft Katja de test gemaakt? Moet ze lang wachten op de uitslag? Spannend! Groet, Annebep

Petra zei

@Annebep - Katja's testen zijn volgende zaterdag, ik had de datum verkeerd . Ze heeft zaterdag wel haar eerste orgaandonoren "ontleed". Het zal wel een paar maanden duren voor de resultaten van de test, denk ik

Petra zei

@Anja - Wij hadden langer willen blijven!

@Anja - Het weer viel verder gelukkig alles mee

@Sandra - Inderdaad, heel leuke dagen, maar ik zie wel uit naar een aantal dagen met "niets"

@Marion - Ha ha, ik ben er zelf ook van onder de indruk ;)

@Ineke - Echt een cadeautje inderdaad.