Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 01, 2014

Schoolperikelen

Saskia blijft langer thuis om voor een proefwerk biologie te leren.  Het vele schoolverzuim hakt er duidelijk wel in, want het eerste wat ik vanochtend lees is een email van Saskia's counselor dat ze in een vak zo achterloopt dat men vreest dat ze straks niet genoeg van het werk klaar zal hebben om haar high school diploma te krijgen.

Oei, dat is toch wel even schrikken  en ik druk Saskia op het hart na school met die leraar te gaan praten.  Dat belooft ze te doen, maar het zit me nog niet lekker.

De zon is terug vandaag en als ik Cosmo uitlaat merk ik meteen dat het lekker warm gaat worden.  Na mijn ontbijt staat een dubbele Max Capacity training op mijn sportprogramma.  Onderwijl blijf ik aan de email van Saskia's counselor denken.

Ondanks dat ik haar terug heb gemaild besluit ik toch ook te bellen.  Zij zal ervoor zorgen dat ze met Saskia en de leerkracht gaat praten.  Later hoor ik dat een van de vice-schoolhoofden er ook bij betrokken was. 

Er is een plan gemaakt en nu is het aan Saskia om zich daaraan te houden. Hopelijk gaat het nu allemaal goedkomen.  Saskia lijkt in ieder geval opgelucht.

Opgelucht ga ik gauw lunch halen bij Manhattan Bagel.  Met een gerookte zalm en cream cheese dunne bagel nestel ik me in mijn stoel op het deck en ga wachten tot de air conditioning technician komt.

Gelukkig is het zulk lekker weer en ik lees wat, computer wat en leer wat Spaans.  Om vier uur heb ik afgesproken met Chris om de honden te gaan uitlaten en ik had allang verwacht dat die technician geweest zou zijn.  Echter heb ik nog geen telefoontje gehad dat hij in aantocht is.

Intussen komen wel de kandidaten voor het stadsbestuur van Vienna langs de deur.  De verkiezingen zijn dinsdag

Om zeker te zijn dat ik niet weg ben als hij aankomt bel ik het kantoor.  De receptionist vertelt dat de mannen verlaat zijn vandaag en dat ik gewoon mijn wandeling kan gaan maken.  Nu komen de azalea's langzaam uit en dat geeft weer andere kleurschakeringen in de buurt.

Na de wandeling wacht ik verder op de technician en tegen zevenen bel ik nog maar eens.  Ja, hij komt echt nog, maar wanneer weet de receptionist niet te vertellen.

Rick en ik hebben al gegeten als de technician belt dat hij op weg is.  Om tien over half negen (!) komt hij hier aan.  Hopelijk kan hij de airconditioning boven maken, want nu het weer warmer wordt gaan we die weer nodig hebben 's nachts.

Van de National Weather Service krijgen we te horen dat we hier in zuid Vienna maar liefst 16,7 centimeter regen over ons heen hebben gekregen met de afgelopen storm!

En nostalgisch, hier een foto van mij toen ik zes was:

6 reacties:

Anoniem zei

Verkiezingen bij ons op 25 mei: 'de moeder der verkiezingen'. Wij moeten 3x stemmen (stemplicht) voor Europa, Nationaal en Vlaanderen.
Wat een beeldige foto van jou als 6-jarige. Katja en Saskia gelijken best op jou.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Leuk die foto van jou, en zo herkenbaar met zo'n haarspeld.
Succes met Saskia.
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

Schattige foto; je was een mooi kind.

Ellendige situatie met Saskia. Gelukkig is het voor nu gered.

Anoniem zei

Ik vroeg me al af hoe Saskia en zo vanaf kwam met al haar verzuim, en dat de school er niks van zei. Hopelijk kan ze zich eraan houden nu. Een beetje doorzettingsvermogen is wel nodig, anders redt je het nergens. When the going gets tough, the tough get going!
Een leuk plaatje van jou als kind.
Die foto van dat frisse groen is zo mooi!

Groetjes, Annemiek

Petra zei

@Hilde - Ja, stemplicht, dat zouden ze hier ook moeten invoeren.

@Anja - Dank je, makkelijk is het niet, maar ik hoop dat ze het licht nu heeft gezien

@Marion - Ja, laten we het hopen. Ik weet dat jij ook bekend bent met jong volwassenen problemen

@Annemiek - Joh, wat zou ik graag in dat tienerbrein kruipen! Maar ja, wij kunnen eindeloos "naggen", maar dat helpt niets. De hoop is dat ze het nu echt wel gaat doen en anders zijn de consequenties ook voor haar, hoewel Rick en ik die natuurlijk ook naar zouden vinden.

Anoniem zei

Prachtig die azalea's.
Hopelijk doet de airco het weer.
Fijn weekend, Bea