Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 09, 2014

Eindelijk naar het zwembad

Saskia's laatste "gewone" schooldag is vandaag. De rest van de dagen deze week heeft ze examens, die er eigenlijk niets meer toe doen.  Wij ouders vragen ons allemaal af waarom, maar ja, staatsregels.  Saskia is voor dag en dauw de deur uit.

Rick en ik staan wat later op, maar eten samen ontbijt voor Rick naar zijn werk vertrekt. Ik werk wat administratie bij, want heb dit weekend weer een paar rondleidingsaanvragen gekregen.  Helaas zit ik vanaf half tot eind juli helemaal vol en moet ik wat mensen teleurstellen.

Daarna ga ik naar de sportschool waar ik eerst een half uur cardio doe.  Daarna heeft Sharon weer een intensief uur gewichten voor me in petto.  Alleen zit daar wel veel schouderwerk bij en daar moet ik mee uitkijken.  Gelukkig masseert ze na afloop mijn schouders ook wat, maar ik heb Laura al gebeld om een massage te boeken deze week.  Hard nodig!

Na afloop haast ik me naar huis en net als ik de garage inrijd belt de secretaresse van het loodgieterbedrijjf dat de loodgieters op weg naar ons huis zijn.  Gauw spring ik onder de douche en instrueer Kai de deur te openen als ze eerder komen dan ik klaar ben.

Dat is niet het geval, ik ben net op tijd weer fris en schoon.  Als eerste wordt onze afvalvermaler vervangen.  De vorige maakte een verschrikkelijk lawaai, waarschijnlijk omdat er veel te harde dingen doorheen zijn gegooid.

Boven in de badkamer van de kinderen is de stopper weg.  Het kost veel meer dan wij hadden verwacht om die te vervangen, maar we doen het toch maar nu ze hier toch zijn.  Tenslotte moet het ooit gebeuren.

Na de flinke rekening betaald te hebben neem ik afscheid van de vriendelijke en heel beleefde loodgieters.  Het is inmiddels ruim lunchtijd geweest en Kai en ik besluiten naar Noodles & Company te gaan.  Vandaag kies ik de penne rosa, lekker pittig en met veel groentes.


Het is weer heerlijk zomers weer en ik bedenk me dat ik vanmiddag "niets" te doen heb (er is natuurlijk altijd wel wat te vinden in en rond het huis).  Eindelijk zie ik mijn kans schoon naar het zwembad te gaan.  

Onder een parasol is het zeer goed vertoeven.  Ik ben half van plan het water in te gaan, maar ben er uiteindelijk toch te lui voor.  Om half vijf begint de zwemteam training en dan is het me te druk.  Chris komt voor ze haar baantjes gaat trekken nog even bijkletsen.  We zijn beiden de afgelopen weken te druk geweest om samen de honden uit te laten.

Om een uur of zes ga ik huiswaarts en tref Rick ook al thuis   Onze klusjesman komt om een aantal dingen met Rick te bespreken.  Intussen geniet ik van het schitterende weer.

Voor het avondeten bestellen we kabobs van Friends.  Morgen weer een rondleiding dus ik ga het niet laat maken.

4 reacties:

Anoniem zei

Petra,
Wat bedoel je met 'de stopper' weg in de badkamer van de kinderen?
Nog verder een prettige week en een leuke rondleiding voor vandaag.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Fijn dat het eindelijk Saskia's laatste dagen zijn.
En wat een vakantiegevoel, lekker bij het zwembad en heerlijke pasta.
Groet, Bea

Petra zei

@Hilde - Dat ding waarmee je de wastafel afsluit zit hier ingebouwd en dat was stuk.

@Bea - Inderdaad, heerlijk, zomer!

Tineke zei

Wij hebben ook heerlijke dagen gehad en al een hele poos een zomers gevoel; doe lekker veel buitenactiviteiten; fietsen, nieuw park bezoeken en in de tuin wat werken en genieten in de hangmat en met kleinkids. Jongste kleindocher is geboren terwijl wij op Texel op vakantie waren; vlotte bevalling en alles gaat goed.
Hier gaan de kids nog 1 maand naar school; deze week avondvierdaagse ; is het goed weer voor.