Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 23, 2014

Excursie Great Falls en Alexandria

Gisteravond kwam de enormiteit van alles er opeens helemaal uit bij mij.  Ik was alleen op de hotelkamer met veel te veel tijd om na te denken.  Ik huilde uit aan de telefoon met Rick en heb daarna gelukkig toch goed geslapen.

Om acht uur ben ik klaar wakker en blijf nog wel even liggen, maar niet lang.  Als eerste check ik bij Rick of Saskia inderdaad laat gisteravond terugkwam van haar muziekfestival.  Dat was gelukkig het geval.

Dan check ik onze rekening bij Suntrust of het geld dat ik gisteren in de ATM stopte erop staat.  Ik heb namelijk een telefoonnummer gekregen om anders te bellen.  Gelukkig staat het erop, weer een telefoontje minder om te maken.

Na mijn douche ga ik beneden ontbijt eten.  Vandaag houd ik het bij roerei en vers fruit.  Het ontbijt is zeker een pre hier.  Alles is vers en lekker en de koffie ook goed en sterk. 

Om kwart over negen rijd ik naar het Vienna metrostation, opeens wat verder weg dan gewoonlijk.  Die extra tijd ga ik morgen en overmorgen moeten inbouwen.  Het hotel is eigenlijk dichter bij het tweede station aan de lijn, maar dan zijn er tijdens het spitsuur meestal alleen nog maar staanplaatsen en ik wil zitten.

T., P, en M. zitten al te wachten en stappen in de lekker schone van.  Ik ben blij dat ik hem gisteren heb laten schoonmaken, want hij ruikt nu goed, ook al ruik ik dat niet.  Ik draag nog steeds rokerige kleding.  Ik heb gisteren geprobeerd het te wassen, maar de lucht is te hardnekkig.

We rijden eerst naar Great Falls.  Onderweg vergapen zij zich al aan de prachtige landhuizen.  Ik laat mijn pas zien en we krijgen een brochure voor hen om te bewaren.  Het voelt vreemd voor mij om hier zonder Cosmo te zijn.

Als eerste bekijken we de watervallen, die precies goed zijn wat mij betreft.  Heel wat water, maar mooie watervallen.  We zien ook heel wat reigers, die wachten op de perfekte vis, die langskomt.  Ik zou hier wel uren kunnen zitten.  Al onze problemen lijken zo ver weg!

We lopen naar de drie uitkijkpunten en dan een stuk van het rivierpad boven de rivier.  Als we terug bij het bezoekerscentrum zijn geef ik mijn gezelschap de keuze ook nog de andere kant uit te lopen naar het adelaarsnest.  Natuurlijk kan ik niet garanderen dat we adelaars gaan zien, maar de uitzichten die kant op zijn ook heel anders, want we lopen op hetzelfde niveau als de rivier.

Helaas zijn er dichtbij geen adelaars te bekennen.  Wel zien we ze hoog boven ons hoofd vliegen.  Jammer dat ze niet dichterbij komen, maar we hebben ze gezien.  Even later zien we nog een mooie, ongewone voor hier, vlinder.

We lopen terug naar de van en ik rijd via de mooie George Washington Parkway naar Alexandria. Het is maandag en gelukkig is er parkeerruimte in de gewoonlijke garage onder het stadhuis.

Inmiddels is het na twaalven en ik geef mijn gezelschap de keuze om naar het historische Gadsby's Tavern te gaan voor de lunch of naar een restaurant waar we de wedstrijd Nederland-Chili kunnen kijken.  P., de enige man, zegt duidelijk gepijnigd dat we wel naar het historische restaurant kunnen gaan.

Het maakt mij al helemaal niets uit, dus ik laat het aan de andere twee dames over.  Zij bepalen dat we naar een restaurant met tv schermen kunnen gaan.  Dat wordt O'Connell's , de Ierse pub vlakbij.  Daar staan twee schermen op Nederland-Chili en twee op Spanje-Australie.  Tegen de tijd dat we ons eten krijgen staan alle schermen en het geluid op de Nederland wedstrijd.

Tijdens het eten, voor mij hummus met rauwkost  en pita's,  kijken we dus naar de wedstrijd.  P. zou duidelijk de hele wedstrijd willen kijken, maar de dames bepalen dat we Alexandria gaan bekijken.  Daar is dan ook heel wat te zien. 

We lopen langs het Carlyle House, helaas dicht op maadag.  Dan langs het stadhuis, waar veel vroege geschiedenis van de Verenigde Staten plaatsvond.  Daarna bezoeken we de Christ Church waar een gids ons van alles vertelt.  Zij zit hier altijd en geeft mij haar visitekaartje.  Ze weet veel, dus wie weet doe ik eens een rondleiding met haar hier.

De wandeling gaat verder langs allerlei historische huizen.  Dit is zo'n leuk oud stadje, ik zou willen dat meer mensen deze excursie zouden boeken!  Het is zo anders dan door de stad lopen.

We bezoeken het Presbyterian Meeting House. Daar ligt ook het graf van de onbekende Revolutionaire Oorlog soldaat.  Verder lopend krijg ik steeds meer dorst.  Als ik dan ook een leuk terrasje zie stel ik voor wat te gaan drinken.  Dat wordt dankbaar aanvaard.

Het is lekker vertoeven op het terrasje van Virtue Feed and Grain.  Bijna zouden we daar willen blijven, maar we willen ook nog de oude apotheek bekijken.  Bij de Stabler-Leadbeater apotheek kopen we entreekaartjes.

Onze gids is erg goed en vertelt over van alles en nog wat.  Ik leer allerlei nieuwe dingen.  We zijn zo lang bezig dat de andere medewerker ons komt halen om te zeggen dat er een nieuwe grote groep wacht.  Wij hadden geluk met een prive rondleiding.  Iets wat ik niet zal vergeten is dat "pill" in het Engels iets anders is dan de "pil" (tablet in het Engels), die wij tegenwoordig kennen.  Erg interessant allemaal is het.

Na de rondleiding lopen we terug naar de garage en aangezien hun hotel in Georgetown praktisch op mijn terugweg is zet ik ze er dichtbij af.  Ik voelde me vandaag zoveel beter, dus vermijd het huis en ga meteen naar het hotel.

Daar zie ik een email van de sales manager over ons verblijf hier.  Ik wil heel graag een suite en niet de studio, die we nu hebben.  Zij schreef dat er nog maar een daarvan open was en dus wil dat regelen.   Gelukkig is Marina nog in het hotel en we ontmoeten elkaar in de lobby.  Ik onderteken het contract dat we hier tenminste tot 15 augustus zullen verblijven. Slik!!!

Kai en Saskia gaan dus die hele tijd een kamer delen en dat is ook wennen voor hun.  Saskia wil al weten waar ze alleen kan zijn.  Het gaat echt een aanpassing worden voor ons alle vier.

Voor het avondeten lopen Rick, Kai en ik naar Cyclone Anaya.  We krijgen een tafeltje op hun terras en het eten is heerlijk.  Ik heb de soft shell crab taco's en zo lekker!  Ik zou hier wel eeuwig kunnen zitten, maar het is tijd om terug naar het hotel te gaan en  over wat Rick, die de hele dag met allerlei mensen, die ons huis gaan maken, heeft doorgebracht, heeft geleerd te praten. 

Doodmoe ben ik en morgen en overmorgen heb ik weer rondleidingen.  Ik zou willen dat de "urgente" schone kleding al hier was, want op het moment heb ik niets.  Ik moet morgen hetzelfde als vandaag aan.  In ieder geval ruikt dat volgens mij in ieder geval niet meer naar rook.  Morgen weer een dag, uur tot uur, ik houd het mezelf voor, al was de rondleiding vandaag heel fijn als afleiding!

Foto's van vandaag staan hier.

12 reacties:

Pascale zei

Ik vind dat je je kranig houdt hoor! Petje af!

Jort & Suus - On the road zei

Je doet het goed Petra, maar doe het vooral rustig aan en op je eigen manier. Persoonlijk reageren is wel het laatste waar je je druk over moet maken.
Fijn dat het is geregeld met het hotel. Weer een stukje rust en beetje bij beetje zal de rest ook komen. Maar geef het vooral tijd.
Kus

Coralie zei

Ik moet veel aan je denken, wat komt er enorm veel op jullie af!
Ben blij dat jullie huisdieren in ieder geval een goed tijdelijk plekje hebben, lijkt me zo moeilijk. Hoop dat je ze regelmatig kunt bezoeken.
Ik vind het knap zoals je je houdt, je zoekt afleiding maar laat ook de emoties toe, weer een mooi teken hoe Rick en jij maatjes door dik en dun zijn.
Heel veel sterkte en succes, mooi zoals jullie van alle kanten hulp en steun krijgen, zo belangrijk.

Anoniem zei

Dat was weer eens een andere rondleiding dan normaal!
Wat fijn dat het hotel nu geregeld is, dat zal ook wel rust geven.
Gaat het goed met Cosmo bij de collega van Rick?
Sterkte en groetjes Anja L.

Anoniem zei

Pff, dat is flink doorbijten.
Ik denk dat het goed is dat je de excursies hebt ook al is het zwaar.
Sterkte, Bea

Jurgen de Bruin zei

Great Falls vond ik zo geweldig! De rit er naartoe, de watervallen en de mensen die lekker gingen bbq-en in het gras bij het bezoekerscentrum. Het was voor mij echt op en top USA. Je weet het; als ik de loterij win, ga ik daar wonen. ;-) Groeten en geniet van het goede, Jurgen

Tineke zei

Fijn dat je nu wat ruimer komt te verblijven. 1,5 maand uit je huis; ik heb geen idee of het in NL ook zo werkt.
goed dat jullie een hecht gezin zijn en op elkaar kunnen rekenen.
Wij zijn voor een korte vakantie op Texel en bezochten gisteren landgoed Beeckstijn bij Velzen, met prachtige tuinen en een 'folly' tentoonstelling.

Anoniem zei

Voor iedereen is het natuurlijk aanpassen. Toch heel prettig dat je de komende weken over meer ruimte kan beschikken.
Je zult zien alles komt op z'n pootjes terecht.
Geniet van de rondleidingen en de bruiloft a.s. weekend.
Sterkte en liefs,
Wil

Anja zei

Wat komt er veel op jullie af, knap hoe jullie het allemaal doen!! Geniet van je rondleidingen!

Sandrah zei

Soms is een huilbui goed. Even de stress eruit gooien, noem ik het. En het is niet niks wat jullie doormaken.

Ik neem mijn petje voor je af, dat je toch ook de rondleidingen door laat gaan, ook al moet er veel geregeld worden. Tuurlijk zorgt het voor afleiding, maar je moet het toch maar doen.

Sandra

Wentje zei

Jeetje dat was even schrikken toen ik een paar dagen niet was komen "kijken"!
Petra heel veel sterkte in deze nachtmerrie en een dikke knuffel vanuit Nederland
Liefs Wendy

Petra zei

@Allemaal - Bedankt weer voor de lieve woorden. De dagen gaan als in een daas voorbij. Ik merk dat ik vergeten was te schrijven hoe het met Cosmo en de hond van Nina ging. Helemaal goed! Hij gaat dus na onze vakantie daarheen en ik hoop hem regelmatig te gaan zien.