Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juni 28, 2014

Lunch met Margreet en bruiloft repetitie

Het is hier in Colorado twee uur vroeger dan thuis en dus zijn we allemaal om acht uur klaarwakker.  We gaan eerst door de drive thru bij Starbucks waar we ieder, zelfs Saskia, die hun havermout kan eten, ontbijt en koffie halen.

Dan rijden we naar Sprouts, een soort Whole Foods, om wat proviand voor Saskia te kopen.  Heel lief kreeg zij dus erg lekkere veganistische lasagna gisteravond en Lisa plant veganistische met spinazie en artisjok gevulde champignons te maken, maar voor de rest is het eten simpele burgers en hot dogs.  Toegegeven ook ver van mijn favoriete eten, dus ik neem ook een paar gezondere dingen mee.

Na nog een stop in de Liquor Store om wat wijn en bier in te kopen, die hier in Colorado niet in supermarkten worden verkocht, gaan we terug naar het hotel.  Daar ga ik sporten, een kwartier gewichten en dan cardio.  De anderen doen hun eigen ding, Kai heeft werk dat voor het weekend af moet zijn.

We zijn echt in cowboy country

Als we allemaal klaar zijn breng ik de anderen naar Lisa's huis.  Dan ga ik op weg naar het enorme Arapahoe Crossing winkelcentrum.  Daar heb ik bij Panera met Margreet afgesproken.  We lezen al jaren elkaars blog en zijn Facebook vrienden en nu ontmoeten we elkaar dus eindelijk in het echt.

Margreet staat me al op te wachten en we gaan naar binnen om te bestellen.  Meteen is het gesprek geanimeerd en is het weer of we elkaar al jaren kennen, oh wacht, dat is ook eigenlijk zo.  Ik bestel de nieuwe Thaise flatbread en de citroen kip en orzo soep. 

Al ziet het er buiten erg dreigend uit, we besluiten toch op hun terrasje te gaan zitten.  Even later begint het echter te spatten, dus we gaan toch maar naar binnen.  We hebben zoveel te bepraten dat het al na tweeen is als we afscheid nemen. Leuk is dat Margreet in september naar Washington komt en ik haar dan dus weer zal zien.

Bij de Target haal ik een trouwkaart voor morgen en nog wat andere spullen.  Het ziet er de hele tijd uit of het zal gaan plenzen, maar het blijft droog.  Toch ben ik blij met de regenjas, die Lisa me geleend heeft, want de temperatuur gaat opeens heel erg omlaag.  Van 25 graden is het opeens 15 graden, zie ik op de thermometer van de auto.

Terug bij Lisa is iedereen druk bezig het rehearsal diner voor te bereiden.  Er zijn zo'n dertig mensen aanwezig waarvan het merendeel hier in huis logeert!  Daarna is het tijd voor de "rehearsal".
De tafels zijn al gedekt voor morgen

De bruid, bruidegom, hun bruidsjonkers, bruidsmeisjes, ringdragertjes en bloemenmeisjes repeteren hoe alles morgen allemaal zal gaan.  Het vergt een paar keer opnieuw beginnen, maar het is koud en regenachtig dus gaat zo snel mogelijk.

Dan worden de hamburgers en hot dogs op het vuur gegooid.  Die worden met aardappelsalade, gevulde champignons, twee smaken gehaktballetjes (grape jelly en chipotle) en meer geserveerd.  Om nog iets gezonds in me te krijgen maak ik ook een bord met de rauwkost van gisteren voor mezelf.

We kletsen gezellig met deze en gene en wachten op de aankomst van mijn schoonvader en Carol.  Die komen om een uur of half negen.  Saskia en ik hebben echter veel nek- en schouderpijn en na ze begroet te hebben brengt Rick ons tweeen terug naar het hotel.

Kai blijft achter om met zijn grootvader te praten en Rick gaat ook terug.  Ik hoop alleen dat ik morgen niet zoveel pijn zal hebben.  In gewone rechte stoelen zitten doet dan zoveel pijn.  Nu, liggend op kussens op bed valt het wel mee.  Het zal al de stress van de afgelopen tijd wel zijn.  Hopelijk gaat een goede nachtrust helpen.

Foto's van de rehearsal staan hier

6 reacties:

Anoniem zei

Gezellig weer zo een Facebook/Blog ontmoeting.
Jammer dat je zoveel pijn hebt. Het is allemaal niet niks wat jullie voor jullie kiezen hebben gehad.
Geniet van de bruiloft en het feest, Bea

Margreet zei

Ik vond het ook heel gezellig! Prettige dag vandaag en ik hoop dat het droog blijft!

Anoniem zei

Wat ontzettend naar toch allemaal, ik heb heel erg met jullie te doen. En zo begrijpelijk maar wel heel erg balen dat het je nu ook lichamelijk zijn uitwerking krijgt met die pijnen. Je hebt ontspanning nodig, ipv stress!! Ik zag op de foto dat je in een Hampton Inn verblijft. Hun Cloud 9 -bedden vind ik zelf wel heel erg goed altijd (Serta matrassen) dus hopelijk dat het je wat ontspanning geeft door goede nachtrust. En hopelijk dat je toch een beetje kunt genieten van je trip dadelijk naar Moab. Zoals ik al eerder aangaf moet je zeker niet vergeten om via route 128 te rijden, die is zo mooi. Wij gaan deze zomervakantie al weer voor de 5e keer in 8 jaar naar Colorado en Utah, zo mooi daar. Ik hoop dat je ondanks alles een beetje kunt genieten en ontspannen. Sterkte, nikie

Anoniem zei

Hey Petra,
fijn dat je namens je neefje een hart onder de riem steekt voor ons, maar zoals we hier zeggen, dan zullen ze toch hun tenen mogen uitkuisen, want tot dusverre was het niet echt goed, enkel het resultaat is ok, dat wel....
Eerst winnen tegen US, dan eventueel STUNTEN tegen Argentinie - en ja, dan wordt heel veel mogelijk....
Ik denk toch niet dat B wereldkampioen wordt...
Ben toch nog benieuwd wat je van IiTS vindt
Groetjes E uit B

Anja zei

Leuk weer zo’n blog ontmoeting!
Ik zal duimen dat het droog blijft, veel plezier!

Petra zei

@Bea - Dank je, we proberen "gewoon" te doen, maar tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan

@Margreet - Het werd een prachtige dag :)

@Nikie - Ja, de bedden hier zijn heerlijk! We gaan zeker de 128 rijden, ik heb er enorme zin in!

@Erwin - Deze world cup heeft al heel wat verrassingen in petto gehad. Helaas (of misschien bij verlies gelukkig) kunnen we morgen niet kijken, maar ik hoop het live op mijn app te volgen. Hup Holland hup ;)

@Anja - Was zeker leuk, net als met jou als vanouds en zou ik ons zo vriendinnen zien zijn als we dichterbij elkaar zouden wonen.