Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 11, 2014

Over een lekkende vaatwasmachine, Nederlands kletsen en wild weer

Bijtijds zijn Rick en ik uit de veren, want vandaag zal onze nieuwe vaatwasmachine bezorgd en geinstalleerd worden.  Om acht uur gaat de deurbel en staan de monteurs voor de deur.  Natuurlijk moet eerst de oude afwasmachine weggehaald worden.

Dat lijkt allemaal goed te gaan tot we "excuse me, sir" horen van de hoofdman.  Ik ben boven bezig als Rick me naar beneden roept.  De oude afwasmachine heeft gelekt en eronder ziet het er verschrikkelijk uit.  Helemaal verrot en beschimmeld, zoveel schimmel heb ik zelden gezien.

Overduidelijk kan de nieuwe machine niet geinstalleerd worden tot dit is opgeruimd.  Enorm balen, maar gelukkig komt Jose, de klusjesman, juist vandaag en Rick is ervan overtuigd dat hij het allemaal weer helemaal kan opknappen. 

Tweede "gelukkig" is dat het onze vloer niet heeft aangetast.  Chrisine en Chuck hadden ook een vaatwasserlek en moeten een week uit hun huis om nieuwe vloer te laten leggen.  Jose, de klusjesman, stelt ons inderdaad gerust, hij kan het vandaag maken.

Rick werkt vandaag van huis uit, want er is nog veel meer op te knappen en te maken.  Na mijn ontbijt doe ik een uur interval op de elliptical.  Ik lees het laatste boek (nummer 20) van de Virgin River serie van Robyn Carr uit.

Grappig toch hoe je zo gaat meeleven met personages in boeken.  Ik ga het echt missen om over die gemeenschap te lezen.  Robyn Carr heeft gelukkig nog meer boeken geschreven en die ga ik dan nu maar lezen.

Na afloop neem ik Cosmo voor het eerst in een week weer mee voor een wandeling.  Ik geef hem nu glucosamine en hij lijkt niet meer te hinken.  Onderweg maak ik foto's van bloemen.  De buurt is nu enorm groen, maar er zijn mooie rozen, clematis en lelies.


Met lunchtijd geven de mannen mij hun bestelling, die ik bij Paisano's en Manhattan Bagel haal.  Voor mezelf haal ik een gerookte zalm met cream cheese bagel, die ik op het deck hapje voor hapje oppeuzel. 

Saskia is inmiddels ook thuis.  Ze heeft haar examen biologie heel goed gedaan, van government weet ze het niet.  Ook heeft ze haar cap en gown mee, dus nu moet het wel zeker zijn dat ze gaat "graduaten". 

Verder kregen ze vandaag hun jaarboek, een werkelijk prachtig boek en mooi aandenken.  Saskia's halve pagina van ons staat er ook goed in (bij Kai werd de halve pagina per ongeluk een kwart pagina, heel jammer).  Dat vind ik een lieve en bijzondere traditie, ook leuk om die van Saskia's vriendinnen en anderen te lezen.

Met Saskia rijd ik Vienna weer in.  Bij Party Mania halen we nog wat versieringen en bordjes e.d. voor haar feest op zondag.  We hadden gehoopt er wat specifieke James Madison High School spullen te vinden, maar die hebben ze niet.  Wel een heel aantal dingen in de schoolkleuren rood en zwart, waarvan we er een aantal meenemen.

Daarna haal ik bij Whole Foods een salade voor vanavond.  Eerst wilde ik er zelf een maken, maar zie dan een lekker klinkende rode kool, paprika, komkommer en kikkererwten salade met Mediterraanse dressing.  Daar neem ik een bak van mee, past goed bij het orzo gerecht dat Monique zal maken.

Thuis zijn Jose en zijn mannen nog hard bezig.  Rick gaat wat boodschappen doen, dus ik ben degene, die vragen moet beantwoorden.  Intussen maak ik gebruik van de tijd om Spaans te leren.  Jose merkt dat op en belooft wat met mij te spreken.  Ik versta het best, maar antwoorden is nog moeilijk.

Als Rick thuiskomt brengt hij mij naar Karin en samen met Karin rijd ik naar Monique's huis.  Het weer is om ons heen heel dreigend.  Halverwege krijgen we dan ook een zwaar onweer over ons heen.  Ook bij Monique aangekomen klatert de regen nog neer. We wachten even tot het minder wordt en rennen dan naar de voordeur.

Het wordt weer een heel gezellige avond met allerlei lekker eten.  Halverwege ons diner komt er weer noodweer en een severe thunderstorm warning.  De electriciteit flikkert een paar keer, maar blijft aan.

Intussen smullen wij van de orzo met feta, groentes en gamba's.  De salades zijn ook lekker, die van Martine met tomaatjes, mais en verse basilicum.  De rode koolsalade smaakt goed, maar had wat meer dressing kunnen hebben.  Dat zeg ik niet vaak van Amerikaanse salades, meestal zit er veel te veel door.

Ook de desserts, tiramisu van Karin, heerlijk luchtig, en een chocolade perentaart van Lia.  Al ben ik geen toetjesmens, dit smaakt wel erg goed!

Rick zou mij om negen uur ophalen, maar hij is iets verlaat.  Er is namelijk in korte tijd zoveel regen gevallen dat de beken buiten hun oevers treden en Rick op een gegeven moment door een meter water moest rijden.

Op de terugweg maken we dus een omweg om dat te vermijden.  Het verbaast me iedere keer weer hoe deze warmteonweren opeens ontstaan.  De radar is helemaal leeg en opeens is het noodweer.  Arme Cosmo heeft natuurlijk een verschrikkelijke avond achter de rug.  Helaas voor hem wordt dit voor morgen en vrijdag weer voorspeld.

4 reacties:

Petr@ zei

Balen zeg, van de schimmel. Gelukkig gee nieuwe vloer nodig.
Mooi het jaarboek van Saskia! Ziet er vrolijk en zonnig uit.

Ineke zei

Ja leuk, die Virgin serie, ik heb er ook een aantal op mijn e-reader staan om tijdens de vakantie te lezen.
Mooi dat jaarboek van Saskia.

Marion2 zei

Wat is het jaarboek van Saskia mooi geworden! Wat moet het fijn zijn om zoiets te hebben.

Petra zei

@Petra - Ja, het is echt een prachtig boek, heel professioneel, wel gedaan door studenten zelf.

@Ineke - Veel plezier met de boeken!

@Marion - Ja, Katja vooral kijkt nog heel regelmatig door die van haar.