Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 12, 2014

Zo'n dag met van alles en nog wat te doen

Er staat van alles op mijn agenda vandaag dus ik sta voor mijn doen bijtijds op.  Saskia is ook op, zij heeft vandaag ook nog een examen.  Daarvoor alleen hoeft ze naar school, dus maar een paar uur.

Als we ontbijt hebben gegeten doe ik mijn dubbele Max Capacity training.  Intussen kijk ik naar de laatste afleveringen van de Amazing Race, die ik nog heb opgenomen.  Die duren langer dan het halve uur gewichten, dus ik kijk de rest al op de plaats "hardlopend".  Ik heb zo 7000 stappen als ik klaar ben.

Het is een sombere, maar warme dag vandaag.  Ik neem Cosmo mee voor een korte wandeling.  Eigenlijk moet hij nog rust houden, maar hij gaat zich zo vervelen en hem rustig houden is echt onmogelijk.  Bovendien loopt hij niet meer mank en lijkt geen pijn meer te hebben.

Een heel natte lelie in onze tuin

Onderweg zien we een heel aantal eekhoorns en chipmunks.  En dan opeens een flinke vos!  Helaas heb ik geen fototoestel mee, want de vos is helemaal niet bang voor Cosmo.  Dit moet de brutale vos zijn, die onze buurmannen 's avonds de cul de sac in volgen als zij hun honden uitlaten.

Het is een mooi beest, maar ik loop toch maar gauw de andere kant uit.  Hondsdol zal hij wel niet zijn, maar het blijft toch een wild dier.  Even later komt er een man in een grote truck me waarschuwen voor de vos, die hij er als "mean looking" uit vond zien,  Erg aardig!

Thuis was ik het beddengoed van de basement alvast voor het bezoek van mijn zus volgende week.  Op ons bed leg ik eindelijk de nieuwe IKEA dekbedhoes.  Ook vouw ik een paar wassen weg, daarbij "geholpen" door Snickers, die telkens op de baddoeken gaat liggen.

Saskia wil de nacht na haar graduation naar de All Night Grad party.  Veel scholen hebben die hier, een feest met allerlei leuke activiteiten dat de hele nacht duurt.  Ik ga haar formulieren en de cheque ervoor naar Madison high school brengen.  Langzaamaan begint het feit dat haar graduation echt door gaat gaan tot me door te dringen.  Ik heb toch lang gevreesd dat er iets tussen zou komen.
Nostalgie: Saskia net voor ze naar first grade (groep 3) ging, met apart kapsel en "tatoe"

Nu ik toch aan deze kant van Vienna ben bel ik Karin om te zien of zij thuis is.  Zij willen graag onze power washer lenen, die Rick vanochtend in de van heeft gehesen.  Ik heb geluk, Karin is net thuis.  Samen dragen we de washer uit de auto en kletsen nog even.

Daarna voel ik mijn maag rommelen en zie dat het al na enen is.  Op de terugweg haal ik een lemon chicken orzo soep en een tonijnsalade op tomaat-basilicum brood bij Panera.  Ik wil het op het deck opeten, maar de dreigende lucht blijkt inderdaad regen te bevatten dus ik ga gauw terug naar binnen.

Met mijn lijstje vrijwel afgewerkt besluit ik mezelf op deze regenachtige middag op een film te trakteren.  Zo fijn om een bioscoop vijf minuten van ons huis te hebben.  Bij Angelika draait de film, die ik graag wil zien, "Chef".

Het regent flink als ik naar de bioscoop loop, het perfecte weer voor een film.  Dat hebben meer mensen gedacht, want de zaal zit veel voller dan gewoonlijk midden op de dag.  Het is dan ook echt een heel leuke film!  Grappig, aandoenlijk en met leuke acteurs en actrices, ik raad hem van harte aan.

Na twee uur loop ik weer naar buiten en de regen is overgegaan in gedruppel.  Ik ben net op tijd thuis voor Laura om me een broodnodige massage te geven.  Ik ben er de laatste weken te druk voor geweest, maar vandaag heb ik ook veel pijn en ben blij dat Laura kon komen.  Ze besteedt dan ook langer dan gewoonlijk aan mijn verkrampte spieren.

Rick komt laat thuis uit zijn werk en neemt Indiaas eten mee.  We eten van vorige feestjes overgebleven papieren borden en plastic bestek.  Toch handig, want zonder afwasmachine hebben we zo niet veel afwas.  Als het goed is wordt de nieuwe morgen geinstalleerd.

Arme Rick zegt tijdens het eten dat hij het heel vervelend vindt als ik gelijk heb.  Hij vond gisteren al een paar poison ivy plekjes waar hij duidelijk aan gekrabd had.  Ik waarschuwde hem dat niet te doen, want die olie verspreidt zich dan naar overal waar je jezelf aanraakt. 

Natuurlijk vond Rick dat weer onzin, maar vanavond zit het ook in zijn nek en meer op zijn arm.  Hopelijk is hij nu voorzichtiger en verspreidt het zich niet verder.  Het is echt een plantje om erg voor op te passen!

Saskia heeft morgen nog een examen, maar dat is duidelijk niet meer belangrijk, want allerlei vriendinnen komen en ze zingen op het deck allerlei liedjes.  De vuurvliegjes zijn er ook weer, net kleine kerstlichtjes in de bomen.  Mijn telefoontoon is dan ook de intro van dit liedje op het moment.

2 reacties:

Anja zei

Inderdaad een warme, sombere dag maar gelukkig was het tot drie uur droog. Moeilijk hè voor die mannen om hun ongeluk te bekennen.

Petra zei

@Anja - Nou, inderdaad, maar Rick heeft zijn lesje geleerd