Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 31, 2014

Dagje "vrij"

Om half vijf word ik uit een diepe droom gewekt door mijn telefoon.  Ik zie dat het Saskia is en vraag me af waarom zij me belt als ze in de kamer naast de onze slaapt.  Meteen schiet hoofdpijn door mijn hoofd, maar dat blijkt het niet te zijn. 

Saskia kon niet slapen en was met haar laptop naar buiten gegaan om Kai niet te storen.  Toen ze echter weer binnen wilde komen was de receptionist weg en had het hotel afgesloten.  Niet blij doe ik gauw wat presentabele kleding aan en neem de lift naar beneden.

Wie  is daar te bekennen, in ieder geval geen Saskia.  Haar tref ik op de kamer weer aan vol verontschuldigingen.  Zodra ze mij gebeld had kwam de receptionist terug.  Ik rol weer mijn bed in en probeer nog verder te slapen, maar dat lukt niet echt meer.

Om acht uur sta ik dan dus toch maar, nog moe, op.  Kai en ik hebben hetzelfde schema en alweer ontbijten we samen.  Vanochtend wordt het weer ham en ananas, roerei en tomatensap.

Daarna maak ik me klaar om naar Anytime Fitness te gaan.  Na wat cardio om op te warmen staat Sharon klaar met een uur gewichtenroutine.  Mijn benen voel ik erg dus we concentreren ons vooral op bovenlichaam.  Dat is al zwaar genoeg en ondanks dat we altijd veel te kletsen hebben ben ik toch blij als het tijd is om te strekken.

Omdat ik morgen weer een rondleiding heb laat ik de cardio vandaag verder ook maar zitten.  Ik rijd terug naar het hotel en werk daar wat administratie af.  Een van mijn klanten van vorige week kreeg ernstige rugproblemen en is gisteren in Delaware daaraan geopereerd.  Ik email heen en weer met zijn vrouw en ik vind het echt vreselijk voor ze!

Voor mijn lunch besluit ik vandaag naar Noodles & Company te lopen.  Dat is toch wel luxe hier, alles op loopafstand.  Met mijn penne rosa neem ik plaats op hun terrasje en kijk naar iedereen, die voorbij komt.  Het is echt een druk winkelcentrum en dan te denken dat hier voorheen eigenlijk alleen een grote bioscoop stond.


Bij Target haal ik water en een nieuwe zonnebril, want in mijn tas heeft mijn oude heel wat krassen opgelopen deze zomer.  Als ik terugloop naar het hotel zie ik Kai en Cosmo in de schaduw zitten.  Ik kom erbij zitten en verbaas me over de vele mensen, die Cosmo willen aaien en vragen welk ras hij is.

Na een uurtje lijkt me dat Cosmo dorst heeft en een van de winkels heeft een drinkbak voor honden buiten staan.  Ons plekje is inmiddels in de zon en dat is met dertig graden te warm voor Cosmo.  We verplaatsen ons dus naar een schaduwrijk bankje aan de overkant.  Er staan hier ontzettend veel bankjes en stoelen om in te ontspannen.  Enkel een hangmat ontbreekt nog.

Hier zijn we ook naast Lou Lou en ik ga daar eens snuffelen tussen de kettingen.  In de stad zie ik telkens vrouwen met zeer opvallende kettingen.  Die zijn echt mode nou.  Eerst zie ik er niet veel van mijn gading, hoewel er veel turquoise is, mijn favoriet. 

Opeens echter word ik op slag verliefd op een collier met schitterende "stenen" in verschillende kleuren groen.  Daar trakteer ik mezelf op en doe het meteen om, want het staat goed bij mijn paars-witte jurk.  Ik ben er helemaal blij mee en krijg er ook onmiddellijk allerlei complimenten voor.
Na nog wat buiten gelezen te hebben ga ik terug naar Vienna.  Daar loop ik de Town Hall (stadhuis) binnen  en overhandig de check voor onze waterrekening.  Met al het gedoe rond de brand zijn sommige rekeningen, die niet online betaald kunnen worden, wat in de vergetelheid geraakt.  Gelukkig is vandaag de laatste dag dat we deze zonder penalty kunnen betalen.

Dan rijd ik naar Lofty Salon om mijn haar te laten kleuren.  Carmen doet dat weer mooi en ik kan er in ieder geval weer tot na Aruba tegenaan.  Terwijl de kleur intrekt lees ik verder in mijn spannende boek.  Ik heb een nieuwe serie ontdekt, de Out of Time serie van Monique Martin.  Het eerste boek is in ieder geval een aanrader!

Als mijn haar weer helemaal goed zit rijd ik, na de post thuis op te hebben gehaald, terug naar het hotel.  Ik klets aan de telefoon bij met mijn zus, die me later allemaal leuke foto's stuurt van de Bed Race in hun stadje.  Zij wonen ook wel erg leuk, alleen jammer dat de winters er zo koud zijn.
Mooie hibiscus in de tuin van de buren

Om half zeven rammelt mijn maag, maar Kai heeft nog geen zin om te gaan eten.  Ik besluit weer naar Sea Pearl te gaan om van hun sushi van $1 gebruik te maken.  Ik bestel een glas van hun sauvignon blanc en geniet van zalm, garnalen, tonijn en snapper sushi, erg lekker als voorafje.  Hier ga ik nu we hier wonen vaker gebruik van maken.

Kai wilde om zeven uur wel gaan eten en we treffen elkaar bij Le Pain Quotidien.  We nemen plaats op hun terrasje en Yasmine is onze serveerster.  Ik heb geluk, want krijg de laatste portie van hun heerlijke gazpacho.  Verder kan ik het niet helpen, hun zalm tartine is me te lekker om iets anders te bestellen.

Moe van het vroege wakker worden ga ik op bed computeren en tv kijken.  Saskia is bij een vriendin en Kai heeft Cosmo mee naar buiten genomen. Rick is onderweg naar huis vanuit Phoenix en zal vannacht psa thuiskomen.  Ik zal dan zeker in diepe rust liggen!

7 reacties:

Anja zei

Het is inderdaad een mooi winkelcentrum, die piano’s vind ik ook zo leuk. Prachtig collier heb je gekocht.
Wat naar voor die man om tijdens je vakantie geopereerd te moeten worden.

Anoniem zei

Ook al is het niet thuis je hebt toch een leuke manier om de dag door te komen.
Fijn dat de omgeving van het hotel zo prettig is om te verblijven.
Groetjes Anja L

Sally zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Sally zei

zo ik ben weer bijgelezen (al volgde ik je wel mobiel hoor, maar kan dan niet reageren). Het is hier ook nog steeds druk en hectisch thuis en ik moet nodig weer eens bloggen :-).
Heerlijk dagje vrij zo en inderdaad heb je jezelf een mooie ketting kado gegeven.

naomi zei

Hallo
Gister door Roberto verwent met een iPad mini. Wat een geweldig iets is dat. Leuk speelgoed en super straks voor op vakantie. Wat heb jij veel rond geleid lijkt echt een piek te zijn nu. Nog nooit zoveel in deze maanden is mijn idee. Goede reis morgen en genieten van een welverdiende vakantie zal niet zeggen doe lekker relax. Want jullie kennende ondernemen jullie weer genoeg. Liefsnaomi

Anoniem zei

Je hebt het lekker druk met je rondleidingen, dat loopt goed (haha no pun intended). Een dagje errands is dan ook weer nodig, en wat ontspanning.
Die zonsondergang is net een waterverf schilderij, mooi!

Annemiek

Petra zei

@Anja - Ja, die piano's worden gretig gebruikt.

@Anja - Het is hier best goed vertoeven, hoor. Ik mis alleen de dingen, die thuis zo vanzelfsprekend zijn

@Sally - Terugverhuizen naar Nederland was vast ook geen peuleschil voor jullie

@Naomi - Ik heb een Kindle Fire en die is vergelijkbaar met de iPad mini, veel plezier ermee!

@Annemiek - Ja, he, dat vond ik ook al