Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 30, 2014

Zonnebloemen en mooie natuur

Heerlijk heb ik vannacht geslapen en ik word pas wakker als Kai mijn kamer inkomt.  Het loopt tegenn achten, dus ik sta ook gelijk maar op.  Alweer eten Kai en ik samen ontbijt.  Ik bestel weer eens een eiwit omelet met groentes en ham.  Het verveelt (nog) niet.


Kai heeft een nieuwe vertaalopdracht en gaat aan het werk, Ik neem mijn Kindle mee naar de sportzaal en doe een uur cardio op de elliptical.  Gelukkig voel ik mijn knie niet meer, daarvan moeten alleen de wonden nog helen.  Het is ook wel lekker om weer eens intensief te sporten.

In de kamer douche ik gauw en maak me klaar om op pad te gaan.  Anja wacht me al op in de lobby en Saskia komt ook net binnenlopen.  Met haar bespreek ik dat ze een lijst moet maken van dingen, die ze voor college nodig heeft, zodat we die later vanmiddag kunnen gaan kopen.

Anja en ik lopen naar de Taylor Gourmet in de hoop daar een broodje voor onze picknick te kopen.  Alleen gaan die pas om elf uur open en het is net half elf geweest.  Gelukkig weet ik dat Panera wel open is en daar bestellen we onze picknick.

We nemen beiden hetzelfde mee.  Een Griekse salade en een tomaat-basilicum sandwich met ham en kaas.  Daarbij water en voor mij chips en voor Anja een appel (ik vind hun appels niet te pruimen).

Dan beginnen we aan onze excursie van vandaag.  We hopen zonnebloemvelden in bloei te zien in het McKee-Beshers Wildlife Reserve.  Er zijn daar vijf zonnebloemvelden, die tussen begin juli en begin augustus bloeien.  Verder is het ook een prachtig natuurgebied vlak langs de Potomac en dichtbij de stad.

Een paar jaar geleden ben ik hier ook geweest en ik herinner me het ene zonnebloemveld van de vijf dat we toen vonden.  Dat vinden we dan ook meteen terug, maar helaas zijn hier de meeste bloemen uitgebloeid.

We lopen er toch omheen, voorzichtig om niet in de alom aanwezig poison ivy te stappen.  Ik laat Anja zien welk plantje het is.  Rick heeft er pas nog een nare maand mee meegemaakt.

Kleinere zonnebloemen staan nog wel in bloei en in de uitgebloeide hebben mensen soms een gezichtje gemaakt.  Verder zien we felgele vinkjes af en aan vliegen, maar het lukt niet een daarvan op de foto te krijgen.  Het is hier wel heel erg mooi, dus ondanks de uitgebloeide bloemen genieten we toch.

Terug bij de van smullen we van onze picknick en bedenken hoe we andere velden kunnen vinden. We proberen op het kaartje wat bij de parkeerplaats hangt te zien waar de andere velden zijn.  Dat valt nog niet mee. 

Eerst vinden we een weg, die aan de Potomac rivier eindigt.  We lopen tot aan de rivier waar een paar Duitse kinderen en een hond zwemmen (wat eigenlijk niet mag, maar iedereen doet het).  Ik doe mijn voet in het water en het heeft inderdaad een heerlijke temperatuur.

Bij de volgende parkeerplaats hebben we wel geluk.  Een bloeiend zonnebloemenveld lacht ons tegemoet.  Helaas is het wel afgezet met een electrische draad.  We proberen daar maar niet over te stappen en maken van een afstand foto's.

Toch nog niet tevreden proberen we een derde parkeerplaats.  Ook hier zien we niet meteen zonnebloemen, maar wel een pad.  We besluiten toch even te gaan kijken en zien een mooi moerasgebied met veel libelles, schildpadden en zo te horen kikkers.
Wilde hibiscus
 
Ook hier staat een klein kaartje en ik meen te ontcijferen dat we, als we een stukje wandelen, op een zonnebloemveld zullen stuiten.  Drie mannen met serieus fotografie materiaal bevestigen dat vermoeden.

Inderdaad stuiten  we na even lopen op een prachtig bloeiend veld.  We fotograferen er weer op los.  Je wordt gewoon vrolijk van al dat geel!  Ook zitten er heel wat insekten wat het nog mooier maakt.

Als we naar hartelust gefotografeerd hebben lopen we terug naar de van.  Anja krijgt vanavond gasten te eten en ik heb Saskia beloofd haar collegespullen te gaan kopen.  Tegen drieen zijn we terug in het Mosaic District.

Anja neemt afscheid en ik wacht op Saskia.  Zij maakt met behulp van Bed, Bath & Beyond een lijst van benodigdheden.    Heel handig is het opgedeeld in secties, zoals keuken, organiseren, studeren etc.  We vinden alles zonder problemen.  Dit gaat heel wat makkelijker dan met Katja zes jaar geleden!

Op de terugweg stoppen we bij onze buren, die Saskia's nieuwe iPhone in ontvangst hebben genomen.  Die liet zij op de avond van de brand in paniek vallen en hij begaf het eergisteravond.  We kletsen ook even bij met Chuck en Lorraine en zij beloven ons huis tijdens onze vakantie als haviken in de gaten te houden.  We hadden ons echt geen betere buren kunnen wensen!

Terug in het hotel willen Kai en ik eigenlijk in het vandaag geopende restaurant naast het hotel eten.  Maar daar is geen plaats tot half tien!  Dan wordt het Sea Pearl. Ik zag vanochtend dat ze tijdens hun happy hour oesters en sushi voor $1 hebben!

We nemen dus plaats in de bar en ik bestel zes oesters.  Kai neemt de hamburger sliders, mini hamburgertjes, dus.  Als "hoofdgerecht"  neemt Kai de pot stickers, die er ook erg lekker uitzien.  Ik neem de Summer Roll en de crispy rice cake.  Van die laatste zou ik er tien opkunnen!

Terug in het hotel neem ik weer plaats op mijn gemakkelijke stoel, ehm, bed.  Saskia en Kai zijn op hun computer en ik kijk tv.  Rick belt uit heel heet Arizona, het werd daar maar liefst 45 graden vandaag.  Heel anders dan hier waar het maar koeler dan gewoonlijk blijft, heel comfortabel, ook vandaag weer.
Ook hij is helemaal thuis, duidelijk

Foto's van vandaag staan hier.

4 reacties:

Anja zei

Een leuke dag vandaag, ik heb ervan genoten. Fijn dat Saskia zo goed geslaagd is bij Bed, Bath & Beyond.

Anoniem zei

Ik las bij Anja al dat jullie een leuke uitstap hadden, gezellig zo samen op pad!
Lian

Sandrah zei

Hoe Cosmo kijkt op die foto! Geweldig!

Altijd een leuk gezicht om al die zonnebloemen te zien. En die gezichtjes zijn echt heel grappig!

Wanneer vertrekt Saskia naar college?

Sandra

Petra zei

@Anja - Ja, Saskia is vrij efficient als het op dingen kopen aankomt. Ze weet wat ze wil, Katja kan nog weleens lang bepeinzen wat ze het leukst vindt

@Lian - Zeker gezellig!

@Sandra - We brengen haar de zestiende.