dinsdag, augustus 05, 2014

Aruba 2: Strandwandeling en snorkelen

Katja, Rick en ik hebben alle drie last van onze nek en schouders als we wakker worden.  Er wordt onderling gemasseerd en pijnstillers ingenomen.  Voor mij is de beste manier om me beter te voelen me te bewegen.

Na een ontbijt op het balkon van beschuit met mosterdkaas, koffie en wortelsap gaan Rick en ik een strandwandeling maken.  Natuurlijk gaan de fototoestellen mee, alleen is die van mij nog "mistig" vanwege het uit de airco in de vochtige warmte komen.  Daardoor mislukt mijn foto van een heel mooie krab, die we zien.

Gelukkig trekt die condensatie langzaam weg en fotografeer ik weer naar hartelust de felle kleuren van het eiland.  We zien ook weer een aantal schildpaddennesten en zo te zien zijn die net uitgekomen, want er zitten babyschildpadsporen in het zand.

Op de terugweg nemen we een kijkje in het nieuwe Ritz Carlton hotel.  Hier zijn de hotelkamerprijzen ruwweg $200 meer dan bij ons hotel (wat al niet goedkoop is) en eerlijk gezegd zie ik er niets wat die prijzen moet rechtvaardigen.

Het zand op hun strand zit vol stukjes scherpe schelp, terwijl het bij ons hotel helemaal poeder is.  De zwembaden zijn ronduit saai en de lobby vind ik ook niets "Caribisch" uitstralen.  Al met al zouden  hier de exorbitante prijzen niet voor willen betalen.

Terug in het hotel gaan de anderen naar het zwembad en ik naar de sportruimte.  Daar doe ik 32 minuten een tabata gewichtenroutine (20 seconden gewichtheffen, 10 seconden rust).  Met uitzicht op zee gaat het lekker snel.
Dit hotel heeft allerlei tamme vogels, dit zijn Aruba en Rio

Dan is het ook mijn beurt voor een duik in het koele water.  We lezen wat langs het zwembad en dan is het alweer lunchtijd.  We gaan weer naar Bugaloe, want dat is goed geprijsd en er is een uitgebreide menukaart.  Dit keer neem ik hun mediterranese tosti, met tomaat, olijf en pesto, erg lekker.

Na de lunch gaan Rick en ik de duiken voor de komende week boeken.  Katja, Saskia en Rick willen vijf duiken gaan doen.  Ik mag mee op de boot en gratis snorkelen als ik dat wil. Kai heeft daar geen zin in, helaas, maar ik wil zeker een keer snorkelen bij een van de wrakken.

Rick gaat even aan zijn app werken en de kinderen en ik gaan de zee in.  Die is vandaag koeler dan gisteren.  In het zwembad vinden we geen stoelen in de schaduw, maar na tien uur mogen we in de cabana's liggen.  We vinden een lege en lezen daar lekker verder.
Deze en andere hagedissen en leguanen komen regelmatig buurten

Om drie uur sms-t Rick dat hij in de kamer is.  Kai en ik gaan daar ook snel heen en halen onze snorkelspullen op.  We gaan bij Arashi snorkelen.  Dat is ook een prachtig strand en even wil ik gewoon lekker in dat zachte zand blijven, maar de visjes lokken teveel.

Het is altijd zo ontspannend dat snorkelen.  We zien niets heel bijzonders, een paar murenen en veel kleurige vissen.  Maar het is genieten en we zwemmen een uur rond.  Dan zegt Kai dat hij het koud krijgt, ik heb een wetsuit aan dus voel dat niet zo, maar Rick is het met Kai eens.

We zwemmen terug en vinden de meisjes terug in het zwembad.  Daar lezen we onder het genot van een cocktail nog wat verder.  Onze avondeten reservering is pas om half acht.

Na de zon te hebben zien ondergaan boven zee rijden we naar het vroegere Westin hotel waar wij jarenlang met plezier logeerden.  Helaas is dat hotel verkocht en wordt nu gerenoveerd.  Blossoms, het Chinees-Japanse restaurant daar, is nog wel open en daar gaan we eten.

Behalve Rick bestellen we allen sushi.  De bediening is supervriendelijk, maar het duurt eeuwen voor ons eten komt.  Rick vindt zijn Chinese gerecht erg lekker en mijn sushi is ook lekker, maar vooral de meisjes vinden die van hun niet zo goed smaken.  Hopelijk was het allemaal wel vers!

Pas laat komen we terug in het hotel.  We computeren nog wat en de kinderen lachen zich slap om een of andere video.  Erg leuk om te zien hoe ze het met elkaar kunnen vinden.  Deze vakantie is ook goed voor hen om hun band te versterken.

Foto's van vandaag staan hier