Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 07, 2014

Aruba 4: Snorkelen bij Pedernales en rotsen

Dit keer ben ik op voor Ricks wekker, die hij zette om op tijd op te zijn om te gaan duiken.  Ik eet een lekker ontbijtje op het balkon van beschuit met mosterdkaas, oploskoffie, die lekker sterk is en een glaasje wortelsap. 

Dan gaat mijn fototoestel mee in de hoop dat de kleurige Adirondack stoelen nog aan het strand staan bij het Pure Ocean restaurant.  Die zijn er inderdaad nog, al staan ze niet meer zo in een rijtje, maar in paren.  Dat is juist leuk voor foto's.

Na een half uurtje ben ik terug op de kamer.  Met Rick, Katja en Saskia loop ik naar Unique Sports.  Zij gaan hun eerste duik van deze vakantie doen en ik ga mee om te snorkelen.


We nemen de boot naar het schipwrak Pedernales.  Onderweg kletsen we met oude bekenden alsof er geen twee jaar tussen bezoeken zaten.  Ik speur het zeevlak af naar eventuele schildpadden, maar zie er helaas geen.

Bij Pedernales spring ik als iedereen van de boot af is ook in het water.  Ik zwem meteen naar het grootste stuk wat prachtig koraal en vissen vlak aan het oppervlak.  Zoals altijd zie ik weer prachtige queen angels, fel blauw met geel, en nog een heel aantal andere mooie vissen.  Alleen belemmeren letterlijk miljoenen zilvervisjes het zicht.  Ik heb er nog nooit zoveel gezien!

Helaas krijg ik daardoor geen mooie foto's, maar ik geniet toch.  Ik blijf dobberen tot ik een van de bemanningsleden op de boot zie zwaaien dat ik terug moet komen.  Zo heb ik toch zo'n drie kwartier visjes gekeken, zo ontspannend!

Net voor twaalven zijn we terug bij de pier.  We zoeken Kai, die niet mee wilde, op en gaan lunchen bij Bugaloe.  Dit keer neem ik het broodje tonijnsalade, ook erg lekker. 

De rest gaat daarna naar het zwembad, maar nu ik mijn snorkelspullen toch bij me heb, neem ik die mee om bij de rotspartij vlakbij te gaan snorkelen.  Ik zie er niets heel bijzonders, maar ik vind het altijd zo relaxen om kleurige visjes te kijken in hun natuurlijke omgeving.

Kai en Rick willen gaan paddle boarden en ik ga mee om foto's te nemen.  Het is heerlijk in zee en als ik niet fotografeer geniet ik van de omgeving en lig in de milde branding en laat de golfjes over me heenkomen.

Kai doet het prima op het board, Rick heeft er wat meer moeite mee, maar die heeft ook een nauwer board.  Het halve uur gaat snel voorbij en Rick is er wel moe van, terwijl Kai nog lang door had kunnen gaan.  Ik waag me er maar niet meer aan, want met de golven van de speedboten lag ik ook meer in het water dan op het board de vorige keer.

Terug in het zwembad lezen we in de schaduw van een cabana en kiezen onze dagelijkse cocktail.  Voor mij wordt het de electric lemonade, vodka, blue Curacao en Margarita mix.  Het smaakt prima, niet te zoet, maar fris, wat ik altijd lekkerder vind.

Dan maken we ons klaar voor het avondeten.  Vanavond gaan we naar ons favoriete restaurant in Aruba, maar onderweg stoppen we in Oranjestad.  Ik heb een paar juwelen mee, die gemaakt of schoongemaakt moeten worden en breng die naar de juwelier, die we hier altijd bezoeken, Gemani. 

Daar worden we weer heel vriendelijk ontvangen en zaterdag kunnen we alles weer ophalen.  Dat komt mooi uit, want dan waren we toch al van plan weer naar Oranjestad te gaan.  Bij het marktje aan de overkant vindt Kai op drie na de jaren van Arubaanse nummerborden, die in de brand verloren zijn gegaan.  Alleen 2004, 2005 en 2006 kunnen we niet vinden.

Ruim op tijd arriveren we bij de Flying Fishbone.  We krijgen een tafel aan de rechterkant van het restaurant met goed zicht op de zonsondergang.  Daar maken we dan ook de nodige foto's van, ook een familiefoto en Katja maakt een foto van Rick en mij.

Het eten en de bediening zijn zoals altijd super.  Katja en ik delen als voorafje de visschotel voor twee personen.  Nou, die had ook wel voor drie of vier personen kunnen zijn!  Er is van alles, kreeft, gamba's, ceviche, crabcakes, calamari, crabsalade en meer.  We kunnen het niet eens helemaal op en dit is pas het voorgerecht!

Daarom ben ik blij dat ik als "hoofdgerecht" ook een voorgerecht heb besteld.  De tonijn tataki smaakt prima, maar ik kan het nog nauwelijks op!  Ook Rick en Katja zijn zeer verzadigd, maar Kai en Saskia kunnen nog een dessert aan.

Voor Saskia zijn specifieke veganistische gerechten bereid, die niet op het menu stonden.  Ook dat viel allemaal zeer in de smaak.  Haar dessert bestaat uit sorbet met tropische vruchten.  Voor die laatste heeft zij geen plaats meer, maar die kan ik er nog wel bij hebben.  Heerlijk, verse guava!

De anderen hebben afgesproken om tien uur naar de bioscoop te gaan met een van onze Arubaanse vrienden.  Dat is mij veel en veel te laat, dus ik ga terug naar de hotelkamer waar ik dit blog schrijf en tv kijk. 

Foto's van vandaag staan hier

5 reacties:

Anoniem zei

Ik geniet lekker mee van jullie welverdiende vakantie op Aruba en vooral van de prachtige foto's. Verder nog een aangenaam verlof voor jullie allemaal.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's weer!! Echt genieten om naar te kijken!
Greet

Anoniem zei

Wat een heerlyke fotos!!! Grappig dat je dat paddle boarden noemt... Wy noemen dat SUPpen(stand up paddling)....schynt n hele goeie workout te zyn...fyne dagen nog daar and keep those pictures coming pls...
Groetjes
Evelyn

Irene zei

Dank je wel dat we mee mogen genieten van jullie geweldige vakantie!
Heel mooie foto's heb je weer gemaakt!

Petra zei

@Hilde - Dank je, blij dat je de foto's mooi vindt!

@Greet - Ja, dit is zo'n fotogeniek eiland!

@Evelyn - het is hier stand up paddle boarding, meeste mensen zeggen paddle boarding

@Irene - Het is inderdaad heel erg genieten, ik probeer de momenten vast te houden, maar het gaat zo snel!