vrijdag, augustus 08, 2014

Aruba 5: De Palm Island

Gisteravond hoorde ik Rick nog terugkomen van de bioscoop, maar daarna heb ik als een roos geslapen.  Om acht uur ben ik dan ook klaarwakker.  Rick ligt nog te ronken, dus ik doe het zo stil mogelijk.

Met een flinke kop koffie, wortelsap en beschuit met mosterdkaas (wat is die lekker!) eet ik op het balkon mijn ontbijt.  Rick begint net wakker te worden als ik klaar ben.

Beneden in de sportzaal doe ik mijn 32 minuten gewichtenroutine.  Dan haal ik Rick in de kamer op en samen lopen we naar de vissersbootjespier.  Daar wordt ons gevraagd of we zin hebben  mee te gaan vissen, maar helaas (of in mijn geval gelukkig) we hebben al andere plannen.

De kleurige vissersbootjes hier zijn dankbare onderwerpen van fotografie, maar ik heb mijn grote camera niet mee.  Ik besluit hier een dezer dagen terug te keren.

Op de kamer manen we de kinderen zich klaar te maken en gaan dan op weg naar de Palm Island.  Onderweg wisselen we nog even van auto's bij Amigo in Oranjestad.  Tot nu toe hadden we geen airconditioning en dat is toch wel lekker op een subtropisch eiland.
Zoek onze kamer (hint, veel kleur op het balkon)

We krijgen een heel nieuwe Hyandai Santa Fe mee.  De nieuwste auto, die we ooit in Aruba hebben gehad, en de airco werkt fantastisch.  Er is nog even een probleem met de achteruitkijkspiegel, die loskomt als Rick hem probeert bij te stellen, maar dat is snel opgelost.

Bij de Palm Island is het rustiger dan andere jaren en we kopen vijf kaartjes voor een halve dag.  Het pontje komt net aan en brengt ons naar het eiland.  We beginnen met de lunch, die op zijn vriendelijkst gezegd matig is.  Alles is erg zout en nog slechter dan wat we ons van twee jaar geleden herinneren.
Zin in een middagje relaxen

De grote trekpleister hier voor mij en Rick is het snorkelen met de vele kleurrijke papegaaienvissen.  Katja komt ook mee snorkelen, maar Kai en Saskia hebben geen zin.  Zij spelen vooral strandvolleybal en lezen.  Af en toe gaan ze het waterpark in, waar Rick en Katja ook lol hebben.

Met een kleine pauze om iets te eten en drinken lig ik voornamelijk met mijn gezicht in het water.  Het is vandaag mooi helder, misschien omdat het zo rustig is.  Er zijn heel veel kleurige vissen ondiep aanwezig en ik hoop mooie foto's te krijgen.

Om half vijf besluit ik dat het genoeg is geweest.  De Palm Island sluit om vijf uur, dus zo kan ik nog even opdrogen.  Om vijf uur wordt er inderdaad omgeroepen dat het tijd is het eiland te verlaten.  Wij kunnen nog net mee met de eerste vaart terug naar het "vaste land" (grappig, want Aruba is natuurlijk ook een nogal klein eiland).

Op de terugweg stoppen  we bij de Super Food.  Eerst gaan we naar de viswinkel waar Rick, Katja en ik haringen bestellen.  Die smaken allemaal heerlijk!  Ik neem ook een bakje Hollandse garnalen mee dat Katja en ik delen, zo lekker!  Ik herinner me vele uren dat ik die krengen pelde, maar dan was het het ook helemaal waard.

Bij Super Food halen we verversingen voor onze ontbijten.  Ze hebben hier zoveel verschillende soorten Goudse kaas, ik herinner me dat zelfs niet uit Nederland.  Kennen jullie wasabi Goudse kaas?  Ik koop dit keer kaas met sambal en weer mosterd kaas.

Dan gaan we gauw terug naar het hotel en maken ons klaar voor het avondeten.  De zonsondergang is ook weer erg mooi, iedere avond is het tot nu toe een genot geweest.  Na een half uurtje zijn we klaar voor een etentje bij het klassiek Arubaanse restaurant Papiamento.

Daar krijgen we een tafel in hun tuin, altijd sfeervol.  We bestellen drankjes en Katja en Kai voorafjes.  Ik neem ook een hapje van Kai's Keshi Yena, een typisch Arubaans gerecht.  Het is een erg lekkere combinatie.

Als hoofdgerecht heb ik wat ik hier altijd bestel, de "Mermaid".  Het is wahoo filet en gamba's op een hete steen met groentes, rijst en een heel hete papaya saus.  Het smaakt me prima, maar ik kan het niet helemaal op.  Rick heeft als enige nog plaats voor dessert en dan gaan we terug naar het hotel.

Weer een erg leuke dag en wat hebben we genoten.  Terwijl ik dit schrijf kijk ik het NOS journaal om wat bij te komen met nieuws.  Als je zo op vakantie bent mis je veel, maar in de sportzaal staat CNN aan en nu dus NOS, dus helemaal afgekapt zijn we (ik zou bijna helaas zeggen) niet.

Natuurlijk heb ik vandaag veel onderwater foto's genomen, maar die volgen later.