maandag, augustus 11, 2014

Aruba 8: Snorkelen en een speed bootje varen

Dit keer gaat Ricks telefoonwekker om half acht al af.  De meisjes en Rick maken zich klaar om te gaan duiken.  Een twee tank duik dit keer, dus ze zullen de hele ochtend wegblijven.  Kai wil naar het postkantoor en daarna naar het zwembad.  Ik ga me alleen vermaken, want een hele ochtend aan het zwembad liggen is niets voor mij.

Bovendien komt er een flinke regenbui voorbij als ik op het balkon mijn ontbijt wil eten.  Die heeft dan wel een prachtige regenboog boven de zee tot gevolg.  Daarna ziet het er nog wat dreigend uit, maar blijft verder droog.

Al om kwart voor negen sta ik op de elliptical.  Ik doe mijn uur cardio en loop dan terug naar de kamer om mijn (of liever Ricks met mijn lens erop) fototoestel op te halen.  Ik loop naar het haventje met de kleurige vissersbootjes onderweg ook foto's makend.  Die vissersbootjes zijn zo fotogeniek!

Over het strand loop ik terug en kleed me boven in badkleding.  Ik neem mijn snorkelspullen mee en zie Kai in het zwembad.  Ik probeer hem nog mee te krijgen, maar hij heeft echt geen zin.  Hij is een Nederlands boek aan het lezen wat hem kennelijk erg boeit.
De tropische vogels bij het hotel horen we meteen bij het openen van de balkondeuren.  Deze papegaai schreeuwde me echt toe voor ik de foto nam (stiekem ben ik bang voor deze papegaaien, ze zijn zelden vriendelijk)

Dan ga ik maar alleen naar de rotspartij verderop.  Daar vermaak ik me een uurtje prima met visjes kijken.  Ook draai ik een heel aantal stenen om en daaronder zitten ook nog interessante zeesterretjes en krabbetjes.  Bovendien heb ik een hele fanclub vissen, die me volgt, want zij blijken wat onder de rotsen zit erg lekker te vinden.

Als ik genoeg gesnorkeld heb gaan Kai en ik naar Bugaloe.  Daar bestellen we vast een drankje en niet veel later komen de anderen terug van hun duik.  Ze hebben weer allerlei moois gezien.  Dit keer doken ze in een vliegtuig en in een gebied vol sponzen.

De lunch wordt weer lekker.  Dit keer neem ik het broodje gerookte zalm.  De anderen, behalve Saskia, die een pizza zonder kaas bestelt, genieten van een lekker uitziende hamburger met kaas.

Vanmiddag gaan we als activiteit een speed bootje huren.  Saskia heeft alleen geen zin om mee te gaan en blijft aan het zwembad lezen.  De rest van ons loopt naar het Aruba Watersports Center waar we meteen een bootje mee krijgen.

Kai begint met "chaufferen" en ik speur het zeeoppervlak af naar schildpadden.  Dan neemt Rick het roer over en na hem Katja.  Als het mijn beurt is ga ik beduidend langzamer, want het gaat mij niet om de "speed", maar om het zien van schildpadden, die naar de oppervlakte komen om adem te halen.

Als ik er eindelijk een gezien heb neemt Kai het weer van mij over en is ons halve uur alweer voorbij.  Het is altijd een leuke activiteit, maar hij zou van mij wat langer mogen duren (zou natuurlijk ook kunnen als we meer zouden betalen, daar niet van).
Lekker bij het zwembad

De rest van de middag besteden we tussen het zwembad en het strand.  Katja en ik lezen een hele tijd in het water, zo lekker!  Tegen half zes lopen we naar Bugaloe en bestellen daar ieder een van hun happy hour drankjes.  Daarbij delen we een portie bitterballen, heerlijk!

De zonsondergang zien we vanavond vanaf ons balkon.  Hij is weer erg mooi, ook omdat er wat wolken zijn die mooi kleuren.

Voor het avondeten gaan we vanavond een voor ons nieuw restaurant proberen.  Het is even zoeken, maar dan vinden we Chef's Tables.  We worden vriendelijk begroet door Marjon, die later ook onze serveerster blijkt te zijn.

Bij het reserveren heb ik een tafeltje buiten gevraagd en dat blijkt op een heel gezellig terrasje te zijn.  We bestellen voorafjes en hoofdgerechten en dat is best moeilijk kiezen uit een erg lekkere lijst.

We praten natuurlijk half Nederlands, half Engels, dus Marjon vraagt verward wat we nu zijn, Nederlands of Amerikaans.  Tja, half half dus, maar we spreken vanavond zoveel mogelijk Nederlands.

Zoals wel vaker bestel ik twee voorafjes, de carpaccio en de krab met appelsalade.  Als ik de porties zie ben ik blij dat ik geen hoofdgerecht heb besteld.  Zelfs de voorafjes zijn flink.  Alles smaakt echter ontzettend lekker en dit restaurant gaat  op ons "terugkeer" lijstje.  De bediening is ook heel attent.

Hun desserts hier zijn "tapas" desserts, d.w.z. zo groot als een shot glas ongeveer.  Precies goed voor nog een paar zoete hapjes.  Katja bestelt de chocolade mousse en Rick en ik delen daar ook een van.  Hij smaakt hemels en het is maar goed dat het zo'n kleine portie is anders zou ik er veel meer van hebben gegeten, ondanks dat ik al meer dan genoeg heb.

Voldaan keren we terug naar het hotel.  Voor we gingen eten zagen we online dat Robin Williams zelfmoord heeft gepleegd.  We zijn daar toch allemaal wel door geschokt.  Zo'n geliefde acteur, maar het is weer duidelijk dat depressie een serieuze ziekte is.  Helaas hebben wij in onze familie ook met zelfmoord te maken gehad, misschien dat dit juist daarom meer indruk maakt.